Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 5:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2009 11:26 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Een week of wat geleden bedacht dat ik toch wat meer daglicht wilde hebben op mijn werkplek. De brouwtafel staat nu tegen de muur. Dus, kamertje leeggehaald, en tafel tegen de muur gezet, onder het raam. Zo dus:

Afbeelding

Helaas zit daar wel een radiator met als gevolg

Afbeelding

een gat van dik 10 cm. Stel je voor dat je gaat brouwen. Tig keer per minuut kukelt er weer iets achter. Da's geen optie. Dus het idee: plankje erover. En dat komt goed uit, want ik wilde toch al langer een iets groter plekje. Dus, effe meten, effe bij de plaatselijke klus-je-een-ongeluk-markt langs, en presto

Afbeelding

Vervolgens effe wat handige hulpstukken bijeen gezocht

Afbeelding

en het feest kan beginnen.

Eerst maar eens dit aanpakken: dit is gewoon een uitnodiging om regelmatig je been oid aan open te halen, dus konden we net als bij de gemiddelde kit beginnen met een hoeveelheid schuurwerk.

Afbeelding

Afbeelding

Beter, al zeg ik het zelf. En met de veiligheid van onze favoriete brouwer zeker gesteld, werd het tijd om een blik beits open te trekken. Ladinkje keukenpapier op de grond, plankje erop, beits eroverheen, effe wachte...

Afbeelding

(nee, geen pizza!) Voor zij onder ons die iets handiger zijn dan ik, die hadden wellicht bedacht dat deze opstelling toch niet ideaal was: de beits lekt door het keukenpapier, kleeft aan de vloer, dus grof geweld nodig om de plankjes los tekrijgen, en daarna kun je papier gaan loshakken. Afijn, weer een wijze les geleerd.

Toen kwam het grote moment. Net als bij een kit: de P+ eroverheen... In dit geval wel van een ander merk, want dat stond nog in the kast en ik was toch echt niet van plan om de Future erbij te halen... Eerst even een hoeveelheid P+-kloon erover heen

Afbeelding

en dan netjes afwerken. Daarna herhale men de laatste stap tot men tevree kan zijn.

Dan vervolgens effe aftekenen op de onderkant waar precies het bureau de plankjes raakt, plankjes omgekeerd op de grond, bureau erop, en gaatjes boren voor de schroefjes, en vastschroeven die handel.

Afbeelding

En als je het dan goed doety (wat ik dus voor een keertje ook eens kon) zet je de boel weer overeind, en zitten de plankjes dan nog steeds netjes tegen elkaar. Weliswaar niet in kaart gebracht: hierna nogmaals een beetje bijschuren, bijbeitsen en bijP+-en, maar we zijn gereed.

Afbeelding

In aflevering 2 van Klussen met Brouwers gaan we het hebben over de spuitcabine....

(Uitzenddatum onbekend en onder voorbehoud)

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 nov, 2009 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 nov, 2007 21:34 pm
Berichten: 102
Woonplaats: Belgium
Heel netjes,zal mijn tafeltje ook eens onderhanden moeten nemen... :wink:

_________________
Mijn werk blog http://dioramanet.blogspot.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement