Het model wordt daadwerkelijk van deze borden gemaakt. Ik gbruik 2 maten. 2mm en 1 m dikke platen.
Het CNC gedeelte wordt bestuurd door WINPCNC en ik gebruik CAMBAM om de code te maken. In 1 maat overstijg je me met 50% en wel de Z. Die is bij mij 100.
Ik werk trouwens met een Heigh-Z S 400
Die rondingen komen we op terug. Eigenljk heel eenvoudig.
De enige tekening die ik heb is een tekening uit het boek Spoorweg Materrieel in Nederland.
Daar staan wat lengte maten in en maten van de as afstanden enz. Breedte maten had ik niet. Deze heb ik opgezocht op het www.
Foto's genoeg maar niet echt duidelijk. Dus wordt het op het oog maken. Vandaar mijn besluit om eerst de bak in volle lengte en breedte te maken.
Verder heb ik natuurlijk van Wim zijn verslag veel afgekeken. Zoals de zijkanten van de draastellen. Zachtjes gezegd, gewoon gestolen van Wim.
Sorry Wim.
Uren tekenen en we zijn een eind gekomen. Dus het gaat over de eerste 4 weken. dit verslag. Dan beginnen we opnieuw want ik heb van Wim een paar dagen geleden tekening gekregen. De meeste rotzooi zal dan weggegooid worden en gaan we echt bouwen.
We gaan verder met de bodem en opbouw want die blijft. De maten waren goed.
De kopschotten en de deuren worden geplaatst.
De kopschotten met deuren en patrijspoorten als losse onderdelen bij elkaar.
De kopschotten geplaatst
De deuren geplaatst.
Er wordt geen lijm of iets dergelijks gebruikt. Dit gebeurd pas als alles past. Het zijn de verbindingen die alles bij elkaar houden. Staat het haaks. Geloof me. Het staat haaks.