Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 08 mei, 2023 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik heb zo een idee dat jij de buffers bedoelt Arno.
Wat je in ieder geval ziet is een klein rechthoekje waar een handvat heeft gezeten. Die diende ik echter weg te halen. Ik zal verder even checken of alles goed weg is.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 08 mei, 2023 13:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Dat zou zomaar kunnen :oops: :lol:

Ik heb even een willekeurige foto van het internet geplukt en ook daar zie ik inderdaad iets op die buffer zitten
https://www.spoorpro.nl/wp-content/uplo ... 050019.jpg
Dus de buffer is het deel dat tegen het stootblok rust. Net onder de lamp.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Laatst bijgewerkt door Arjan Ouwendijk op ma 08 mei, 2023 13:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding omgezet in link vanwege veel te groot


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 08 mei, 2023 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Klopt. Dat rode uitsteeksel met de zwarte cilinder en grote witte cirkel op het eind is een buffer. Deze kan wat veren zodat als er gekoppeld gaat worden met bv een wagon dit een beetje rustig kan gebeuren.

Hier zie je inderdaad wat op de zijkant zitten wat ook op mijn model zat. Omdat ik echter een specifieke loc bouw en daar heel goede referenties van heb in de vorm van een boek kan ik zien dat deze uitsteeksels niet op mijn loc horen.

Zo zijn er veel dingen anders bij iedere loc en dat is ook te merken bij de PE van Eduard. Ik zal daar bij de verdere bouw wel steeds op terugkomen. Als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of ik een foto uit het boek kan tonen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 08 mei, 2023 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Zoals beloofd zijn hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding
deze foto's zijn uit een uitgave van Wings & Wheels Publucations T002 Dampflok BR 86 en uitsluitend ter illustratie bedoeld.

Zoals te zien is zijn foto's van de 86.001 en dat is de loc die ik aan het bouwen ben. Hierop zijn bij de buffers geen steunen zichtbaar en dat is dus de reden dat ik deze ook heb weggehaald.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2023 14:50 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Ja bedankt voor de foto's. Geef mij wat houvast :mrgreen: :brouw:

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 12 jun, 2023 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Het is alweer even geleden maar dat heeft een reden. Ik ging vier weken terug voor een midweek naar Rome maar op dag twee moest ik met spoed naar het ziekenhuis want ik had een ontstoken geperforeerde blinde darm. Ik heb in totaal 9 dagen ziekenhuis gehad en toen ik thuis kwam had ik ook even geen zin om te bouwen. Ondertussen gaat het wel weer goed met mij dus we gaan weer volop aan de slag.
Ik had wel wat gedaan voor ik naar Rome ging en dat zien jullie in deze update.


De opstapjes bij de voorste bufferbalk moest ik uit de kit gebruiken. Eduard heeft heel mooie in hun setje zitten maar volgens mij referentie moesten het echt de kitonderdelen worden. Op de voorste bufferbalk moest ik ook nog een elektrisch kastje maken en de staande stangen.

Afbeelding

Deze balk is nu wel redelijk klaar. Vervolgens ben ik met de vering aan de slag gegaan. De bevestigingen van de kitonderdelen zijn niet zoals het zou moeten zijn dus die ga ik scratchen. Nu ik weer wat ga veranderen aan de vering heb ik eerst alle onderdelen op de zijkanten van het frame uit de kit geplaatst. Nu kon ik de diverse hoogtes opmeten en die moet ik met de aangepaste onderdelen dan ook weer krijgen.
Goed, de eerste veerpakketten werden aangepast door de bevestiging te verwijderen en hiervoor wat gescratchte onderdelen voor te gebruiken. Links het kitonderdeel en rechts de aangepaste versie.

Afbeelding

De onderdeeltjes lijken wat scheef te staan maar dat komt goed in het vervolg. Nu nog de stang maken van dit veerpakket naar het glijlager.

Afbeelding

Dat kleine blokje op het eind heb ik later moeten plaatsen want het geheel was 1mm tekort geworden. Later zal je dit nooit meer te zien krijgen dus ik hoef het niet te plamuren. Vervolgens komt dit onderdeel op het veerpakket en wordt dan met een messing staafje gemonteerd.

Afbeelding

Het volgende onderdeel, een scharnierarm, kon nu niet meer geplaatst worden dus daar moest ik ook wat voor maken. Eerst werd het midden dunner gemaakt.

Afbeelding

Hierna van aluminium wat nieuwe zijkanten gemaakt en een opvulstukje geplaatst. Dit opvulstukje is nodig om alles op de juiste hoogte te krijgen anders kan ik met lijmen straks de fout ingaan en dat wil ik niet.

Afbeelding

Het lijkt wat ruw maar dat valt nog wel mee. Ik moet nog wel wat bij het plastic doen zie ik. Nu kan ik 1 deel eens goed gaan passen of alles goed gemaakt is en het dus past.

Afbeelding

Dat lijkt heel goed te passen. Nu kan ik nog een steun maken voor het lange deel links en dan kan de rest ook gemonteerd worden. Dit is voor de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: wo 14 jun, 2023 15:59 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9939
Woonplaats: Kaatsheuvel
Hee Ferry...
Dat zijn geen grappen. Ik heb bijna hetzelfde gehad toen ik terugkwam van een vakantie in Hongarije. Ik werd onderweg heel ernstig zien en werd met spoed afgevoerd naar een Duits zoekenhuis. De blindedarm bleek nog intakt, maar dat zag men pas tijdens de operatie. Ze waren eigenlijk voorbereid op een perforatie. Lang verhaal kort, ik merk daar niks meer van: het is helemaal goed gekomen :brouw:

Sterkte met je herstel en hou dat litteken uit de zon :?

Maar wel fijn dat er weer een update is. Hoe simpel het misschien voor jou lijkt, ik vind de manier waarop je het fotografeert prettig kijken.
Tot de volgende update

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: ma 26 jun, 2023 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dank je Arno.


Ondertussen ben ik verder gegaan met de vering. Het eerste stuk aan de achterkant paste prima maar het eerste stuk aan de voorkant niet. Ik zat er een mm of twee naast. Op onderstaande foto kun je zien dat ik de stang van de vering niet goed voor de opening had zitten. Dit is een mm of twee.

Afbeelding

Het onderstel moest dus losgezaagd worden.

Afbeelding

Nadat het op de goede plaats gelijmd was kon ik de vering afmaken. Nu alle vering er aan zit weet ik dat alles verder goed uitgelijnd zal zijn.


De voorkant

Afbeelding

De achterkant

Afbeelding

Totaalplaatje van 1 zijkant

Afbeelding

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 7:33 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zoals al eerder gezegd, het meerwerk zie je misschien later totaal neit meer terug, maar als je dit doorzet naar de rest van de loc, krijg je, voor kenners, toch wel een heel mooi model

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2023 8:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Bert, maak er maar gerust mee(ste)rwerk van!

Keep up the good work!

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement