Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2021 16:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 feb, 2014 17:26 pm
Berichten: 4
Bedankt voor de antwoorden. Het is moeilijk van de situatie foto's te maken, echter ik heb problemen met het inpassen van de voorste en achterste wielophangingen met veerpaketten in het basis frame. De wielophangingen zijn te breed en allen door ze scheef te duwen er in te krijgen wat volgens mij niet de bedoeling is. Heb het model even laten rusten en ga na de Kerst er weer me door en zal kijken wat er eventueel aan te doen is.
Ik heb nog een vraagje, heb ook een PE set erbij gekocht en gebruik secondelijm van Bison om de messing onderdelen aan elkaar te lijmen, wat goed lukt zover, echter messing op plastic is niet echt een succes. Heb nu eens geprobeerd met Modpodge lijm waarmee ik al mijn Paper modellen in het verleden heb gelijmd, zie hier voor mij Paper models:
http://www.modelshipgallery.com/gallery ... index.html

Groetjes

John.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2021 19:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Die lijm die je voor je papier modellen gebruikt ken ik niet, maar try before you die.

Ik ben echter wel verbaasd, dat jij die voor en achteras niet goed krijgt als ik op je site jouw scratchen werk zie. Je moet dus m. i. voldoende skills en inzicht hebben om dit fluitend op te lossen. misschien even de bouwtekeningen in een andere kamer leggen en dan op gevoel gaan bouwen

Maar open dan wel even een eigen topic zodat Ferry gewoon door kan gaan in zijn topic

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: zo 26 dec, 2021 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Iedere foto die je kunt laten zien kan ons verder helpen. Ik heb ook wel eens iets verkeerd gedaan en het lukte mij maar niet om het op te lossen. Je wilt nog wel eens blind zijn voor je eigen fouten.

@Bert, ik weet dat ik er weer mee verder moet. Als de bristol klaar is ga ik weer aan de gang. :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: di 28 dec, 2021 10:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 feb, 2014 17:26 pm
Berichten: 4
Bert Takken schreef:
Die lijm die je voor je papier modellen gebruikt ken ik niet, maar try before you die.

Ik ben echter wel verbaasd, dat jij die voor en achteras niet goed krijgt als ik op je site jouw scratchen werk zie. Je moet dus m. i. voldoende skills en inzicht hebben om dit fluitend op te lossen. misschien even de bouwtekeningen in een andere kamer leggen en dan op gevoel gaan bouwen

Maar open dan wel even een eigen topic zodat Ferry gewoon door kan gaan in zijn topic


Hallo Bert,

Dat is het voordeel van Scratch bouwen, dat alles zelf ontworpen kan worden, echter bij Plastic modelbouw neem ik aan dat alles moet passen, enigszins !!! Maar ik zal het vandaag passend maken, zonodig gaat de "zaag" erin ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: wo 29 dec, 2021 8:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ja, gewoon passend maken, mij staat in ieder geval niet bij dat ik heel erg moest verbouwen, heb je niet per ongeluk 2 onderdelen verwisseld? Daar ben ik namelijk erg goed in, echt een talent daarvoor :D

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2021 18:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 feb, 2014 17:26 pm
Berichten: 4
Bert Takken schreef:
Ja, gewoon passend maken, mij staat in ieder geval niet bij dat ik heel erg moest verbouwen, heb je niet per ongeluk 2 onderdelen verwisseld? Daar ben ik namelijk erg goed in, echt een talent daarvoor :D

Heb ik waarschijnlijk dat beroemde "maandag" model gekocht !!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: za 22 jan, 2022 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik heb erg veel zin om weer aan deze loc te werken en dit was de staat waarin ik hem aantrof, helemaal onder het stof.

Afbeelding

Even het stof eraf blazen en dan kunnen we weer verder.

Afbeelding

Dat ziet er al weer beter uit. Ik ben eerst weer even flink in mijn referentieboek gedoken en zag dat ik iets niet goed had gedaan.

Afbeelding

De onderste leiding die je hier ziet zit niet op de juiste plek. Hij zit wel op de plek waar Trumpeter het heeft bedacht maar dat is niet de juiste plek. Die kan ik dus verwijderen want hij moet van de eerste dome recht door lopen naar achter en daar pas naar beneden gaan.
Maar eerst wat anders. Ik heb laatst wat messingplaat gekocht van 0,12mm dik en daar kon ik mooi reepjes van 1mm breed van snijden. Als je deze dan om een staafje 0,8mm staafje buigt krijg je dit.

Afbeelding

Deze heb ik nodig als beugel over leidingen. Op onderstaande foto zie je over de messing leiding op de linker steun al 1 exemplaar zitten. Deze is voor over de rechter beugel.

Afbeelding

De eerder genoemde leiding komt wat meer van de boiler af te staan dus daar heb ik wat steuntjes voor nodig. Ik heb dunwandige messingbuis op maat gesneden 1,9 od x 1,7 id en daar een gaatje in geboord van 0,5 mm. Nu ben ik niet zo handig dat ik een stukje buis kan inspannen en dan een gaatje boren want dit is echt te dun. Als ik er echter een staafje styreen in doe van 1,7mm dan gaat het ineens wel.

Afbeelding

Nu nog een stukje staf van 0,5 mm erbij, even de soldeerbout ertegen en voila.

Afbeelding

Hier kan ik wel weer wat mee maar ik kan er nog wel wat gaan maken.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: di 08 feb, 2022 8:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik weet dat het al weer even terug is maar ik heb zeker niet stilgezeten. Ik zei in mijn vorige post dat er een leiding verkeerd zat en die heb ik aangepast. Nu gaat het niet meer snel naar beneden maar rechtdoor naar achter. Kijk maar naar de bovenste leiding.

Afbeelding

Ook heb ik de leidingen vastgezet met beugels uit een vel PE. Hier heb ik boutkopjes op gelijmd omdat deze beugels vastgeschroefd zitten.

Afbeelding

Aan de andere kant ook weer wat toegevoegd. Het klopt dat de witte leiding/kabel niet perfect recht loopt maar dat is ook zeker niet de bedoeling.

Afbeelding

Op bovenstaande foto kunnen jullie ook zien dat ik bezig ben geweest met de ontlastkleppen op de tweede dome. Ik denk tenminste dat het ontlastkleppen zijn. In de kit zitten wat stukjes plastic die niet echt overeenkomen met wat het moet zijn dus ik ben zelf aan de slag gegaan. Ik heb van wat styreen de bediening gemaakt uit twee stukjes.

Afbeelding

Na samenvoegen krijg je dan dit.

Afbeelding

Dan is het een kwestie van schuren tot alles de juiste dikte heeft. Vervolgens heb ik een staafje 0,8mm messing gepakt en daar een platte kant aan geslagen. Hierop kon dan een extra stukje messing gelijmd worden zodat ik een dunne vork kreeg. Aan de nadere kant heb ik van 0,12mm messing een vorkje gebogen en een klein gaatje ingeboord. Hier kon het staafje dan door en kon ik alles solderen. Na het schoonmaken heb ik het stukje styreen erin geplaatst, een klein gaatje geboord en daar vervolgens een staafje 0,4mm door gestoken zodat het scharnierbaar blijft. Dit is makkelijker bij het monteren.

Het geheel. Het staafje is inderdaad wat gebogen.

Afbeelding

Het kleine vorkje waar mee zo de bediening aan de stang bevestigd wordt.

Afbeelding

En de bevestiging voor aan de stang. Dit is bij elkaar 2,5mm groot en bestaat uit een stukje buis en plaatje messing welke aan elkaar gesoldeerd zijn.

Afbeelding

Overzichtje

Afbeelding

Afbeelding

Dit zit nog los en wordt veel later pas goed gemonteerd.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: di 15 feb, 2022 8:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Je maakt wel opmerkingen over mijn messingkunsten, maar jij kan net zo goed zo'n loc volledig in messing gaan doen, ziet er netjes uit zo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: BR 86 in 1:35
BerichtGeplaatst: wo 16 feb, 2022 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Er zitten nog wel wat originele onderdelen op... Toch? Ferry?

Blijft een boeiend project. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement