Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2006 13:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Zo het is eindelijk zover, ik ga m'n eigen motor nabouwen in 1:12.

Aoshima heeft een R100RT en RS in het program en zodoende heb ik er in duitsland 1 weten te bemachtigen.

Afbeelding

Het enige verschil met mijn 1:1 BMW is dat ik achter een trommelrem heb ( oorsponkelijk een R100S ) en de kit een schijf.

Maar dit wordt mijn voorbeeld. :D

Afbeelding
Afbeelding

Na het bestuderen van de bouwtekening ben ik tot de conclusie gekomen dat ik bij de tank eerst een kleine aanpassing moet gaan maken om hem mooi strak te kunnen maken.

Afbeelding
Zoals op tekening te zien is moet de tank als twee losse delen aan het frame gelijmt worden, wat als gevolg zou hebben dat ik een vieze naad over de tank krijg.
Ik denk dat ik de onderzijde van de lijmpunten weg haal zodat ik hangpunten krijg en zodoende eerst de tank als 1 geheel kan maken.

Er is nog niets gedaan, maar eerst gaat er een groot deel van de spue's in de muscle om al het chroom te verwijderen 8) .

denman 8)


Laatst bijgewerkt door tankard op do 07 dec, 2006 19:07 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2006 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Mooie kit! Kleurtje zal het ook wel goed doen op het model. Ikzelf heb lang geleden de Matchbox 1/12 R100RS gebouwd in het zilver, en ondanks dat het niet de kwaliteit heeft van de Aoshima is het een leuk model geworden. ( hij pronkt nog steeds) Zo'n boxer doet het gewoon goed als model, dus dit is een leuk klusje voor iemand die het voorbeeld voor de deur heeft staan. :lol:
Zelf heb ik nog een paar boxers op voorraad, dus je begrijpt dat ik de bouw met plezier zal volgen.

Happy modeling,
Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2006 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Ik blijf het een van de minst mooie motoren vinden, sorry. dat is mijn persoonlijke mening. Maar het heeft wel wat als iemand hem naar eigen voorbeeld gaat bouwen. En dat zal je vast gaan lukken. Succes ermee.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2006 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
een BMW R100 RT is puur op functionaliteit gebouwd, dat zal iedereen die ooit een BMW heeft gereden kunnen beamen, Form Follows Function, aldus een oud designerscredo

BMW was de eerste motorfabrikant die zijn motoren in de windtunnel ( Bij Pininfarina ) liet testen...

de 100 RS is eigenlijk mijn favoriete "oude Boxer", maar een RT naar voorbeeld van je eigen machine is natuurlijk een aanwinst voor je collectie

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2006 17:15 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Arie, voor een rijwielgedeelte uit het jaar prik en ontworpen volgens het principe "natte krant " stuurt het ook nog redelijk.
Hij loopt zelfs nog op een mix van 3/4 water en 1/4 benzine :oops: weet ik uit ervaring :cry: .

De tank is ondertussen aangepast en als ik het goed heb gezien gaat het zo goed komen.

Afbeelding

In plaats van gaten voor de pennen heb ik er een stukje uit gesneden zodat ik de tank over de pennen kan laten glijden.

De juiste kleur maken wordt nog het lastigste werk, ik heb ooit een 1:9 rt van Heller getracht te bouwen ( maar die was nog krommer dan de kromste kit van revell :oops: ) en daar had ik de kleur bijna prfect op zitten.

Met een basislaag van goud en een transparant rode deklaag kom ik heel dicht in de buurt.

More to come very soon.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2006 17:24 pm 
Succes!

En we hebben er een nieuwe serie bij: "Build your own bike!" :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 nov, 2006 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
The Wasp schreef:
Succes!

En we hebben er een nieuwe serie bij: "Build your own bike!" :wink:

Wilko


En voor die serie heb ik ook nog een pakketje liggen.. de 851 van Protar... nu nog een kitje van de 750... de Matra heb ik al voor de serie "Build your own car" :)

de oude boxers hadden niet voor niets de bijnaam "Gummikuh".. ze leken 2 balhoofden te hebben, 1 voor en 1 achter de tank.. ik redeneer altijd maar zo.. een motor die zwabbert in bochten?.. 't gemiddelde van een Sinusgrafiek is nog steeds een rechte lijn... :)

Ik denk dat je met Goud, en Clear Red wel aardig in be buurt komt van de goede kleur.. ( je mag wat dat betreft nog blij zijn dat je geen R 90 S hebt.. Two-tone.. da's helemaal lastig te spuiten als je de Oranje-zilveren versie hebt.. ( das in mij ogen wel de mooiste.. )

mischien dat je met een iets donkerder randje op kuipen en tank nog meer diepte in je kleur kunt krijgen, en probeer eens het volgende.. doe in je Clear Red eens een mespuntje Goud... krijgt je kleur meer diepte van.. ( heb ik met de Britten ook gedaan.. Clear, met een klein beetje Blauw metallic erin.. )

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2006 17:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
Mooi hoor je eigen fiets bouwen.....Ik ben benieuwd naar de pasvorm van deze kit....hij zou prima als basis voor mijn café racer kunnen dienen in het kader van "build your own bike"

@arie: nokken die gummikuh crap 8) . ....heb je wel eens op iets anders ut dezelfde tijd gereden....gummikuh is een kreet uit de laat vijftiger vroeg zestiger jaren ..... dan bezie je die Beierse rommel ineens heel anders..........en ja handen af van mijn merkje :lol: (eigenlijk ben ik helemaal niet eenkennig als het om motoren gaat, ik vind bijna alles mooi, maar goed een beetje "strijd" voor de vorm is nooit weg)

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2006 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
BMWillem..:).. mijn vader rijdt al zijn hele "motorleven" BMW.. eerst 2 "Bakstenen" en nu heeft ie een "schuddebuik-racer" :)... wat denk je dat ik hier ten huize allemaal over me heen krijg omdat ik Ducati rijd?.. :)

Bovendien.. ( zoals ik ook al stelde ) al zwabbert een fiets nog zo erg.. als ie links en rechts even ver zwabbert, dan blijf je globaal heen gaan waar je heen wilde ( 't gemiddelde van een Sinus is en blijft een rechte lijn )

De eerste japanse motoren werden ook wel "Flex-flyers"genoemd.. waren ook niet het toonbeeld van stijfheid... ach... elke fiets buigt.. als je maar hard genoeg gaat.. en ja.. ik heb mijn Duc ook wel aan het buigen gehad.. op de Nürburgring.. want op de openbare weg ga ik dat niet proberen.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 nov, 2006 17:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 08 dec, 2005 16:23 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Papendrecht
rijst-raketten!

(en BMWillem heeft vijf Suzuki's versleten, waarvan 4 flexi voor hij overstapte)

_________________
\/\/|/\/\


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement