Yamaha XV1600 Road Star Custom (Tamiya 14135 1:12).
Nog even een reminder: ik schilder alles met de hand, ik heb geen kracht om een airbrush te hanteren.
Ik heb deze motor een tikkeltje anders gemaakt.
Hij is geheel zwart geworden, van twee uitlaten heb ik er één gemaakt, een beschermbeugel bij het motorblok en het voorspatbord gemaakt.
Verder heb ik de koffers met heel dun kunstleer bekleed en de gespjes uit een poppenwinkel gehaald, de strippings heb ik gemaakt van strips die bij kunstnagels gebruikt worden.
Ik heb ook verschillende onderdelen uit het extra pakketje van Hobby Design gebruikt (HD02-0400).

Nadat het motorblok geverfd en in elkaar gezet is verder gegaan.

Het frame staat nu ook in elkaar.

Het motorblok in het frame gehangen.

Ik miste een aantal dingen ten opzichte van van een echte motor zoals ik die gezien had. Op internet een handboek voor onderhoud gedownload.
Daar kwam oa in naar voren dat er geen overdrukventielen aan de cilinders zitten, die heb ik zelf bijgemaakt.

Wat kabeltjes vast gemaakt (bougiekabeltjes oranje).

Daarna de achterbrug gemaakt met de (belt)aandrijving.

Het achterwiel gemaakt met de schijfrem uit het HD-setje, en gemonteerd, de bijgeleverde tube heb ik niet gebruikt, vind de braided-lines veel echter en mooier (Top Studio).

Ook de achtervering gemaakt en gemonteerd.

Vanuit het extra set van HD de schijfremmen voorwiel gemaakt.

De uitlaten vond ik niet zo mooi, van twee pijpen heb ik één pijp gemaakt. De achterste pijp heb ik doorgezaagd, in de voorste een ‘geleide gat’ geboord en met een stukje draad vastgezet.

Daarna heb ik het geheel met putty en Bare Metal Foil tot één geheel gemaakt. Was nog best wel een karweitje om alles mooi te krijgen.

Zoals gezegd heb ik de spatborden met 3D-lijnen bekleed, deze zijn er in verschillende diktes zoals hier bij het voorspatbord.

De tank met een stukje leer bekleed, daar komen later rivets op. Ook de tank heb ik met 3D-lijnen gedaan.

De voorvork gemaakt en het wiel erin gezet. Op het spatbord heb ik van draad een ‘valbeugel’ gezet, gemaakt van 1,3mm soldeertin en geschilderd.
Op de remcilinders een sticker van ‘Brembo’ geplakt (die had ik nog over van andere pakketjes).

Het geheel aan het frame gekoppeld. Zoals op deze foto te zien is heb ik ook bij het motorblok een valbeugel gemaakt. Aluminiumbuis (3mm) gebogen en bekleed met BMF.

De koffers bekleed met heel dun kunstleer (van een oude agenda, de achterlaag er voorzichtig afgehaald zodat het zo dun en soepel mogelijk werd).

Op zich was ik er niet zo tevreden over, dus het op een ander manier geprobeerd, zodat het er al beter uitzag. De gespen zijn van poppenkleding, voor een paar euro kreeg 8 stuks.

De motor verder afgebouwd, de lampen, het windscherm, nummerbord en de spiegels erop.
Het nadert de voltooiing.
Het is nu goed te zien hoe de uitlaat is geworden.

Bij dit pakket zit een ‘stand’ geleverd waarop je motor kunt zetten. De motor stond er nogal wiebelig op. Ik het aan de binnenkant van de stand wat gaten gezaagd en daarin kleine magneten gelijmd, onder op het motorblok ook wat van de magneetjes gelijmd, nu staat het goed stevig.
Uiteindelijk zijn de tassen weer aan de beurt. Tig gaatjes geboord in het leer om daar bolle rivets te kunnen lijmen (nadat ik die eerst met liquid chrome van Molotow geschilderd had).

En gedeelte van de ophanging van de tassen heb ik er afgezaagd, dat stak niet zo mooi onder de tassen uit.
Op zich vind ik ze goed gelukt.

Het geheel op de motor gehangen en klaar is Jantje.

Nog wat extra foto's gemaakt.

Zo het is gelukt om alles in één keer te plaatsen.