Op dit forum las ik een verslag van erikprotarerik van de Manx en wist direct dat ik deze ook wilde bouwen.
Spaken moet ik nog even met staal keur washen en de spaakuiteinden nog aantippen met Molotow chrome stift
De luchthappers van de voor velg uit gezaagd en gaasje gemaakt. Ik moet het ronde gat nog uitboren. Dit is dry fit want ik moet alle zwarte delen nog spuiten.
Carburateur gepimpt. Ik heb in de doorzichtige benzine leiding een geel draadje gestoken en een gaasje op luchtfilter geplakt.
Aardig resultaat vind ik zelf en dat terwijl de gehele carburateur maar 6 onderdelen heeft.
En blokje op diverse plekken voorzien van echte schroefjes uit een zonnebril.
In hengelsportwinkel kleine busjes gekocht met een binnen diameter van 1,2 en 1,6 mm. Zijn van messing met een zwarte coating, als die iets opschuurd geeft dat een mooi verweerde messing look. Die van 1,2 mm gebruikt ik op de uiteinden van kabeltjes van 1mm welke ik zelf nog had.
Voor de rest van de kabels welke als olieleiding worden gebruikt, gebruik ik de meegeleverde kabel van 1,2 mm en daar gebruik ik op uiteinden die van 1,6 mm. Zijn niet echt makkelijk te zagen omdat ze zo klein zijn, maar lukt gelukkig wel.
Op de schetsplaten tussen blok en versnellingsbak heb ik met een spijkertje, moertje en een soort knelnippeltje de spanners gemaakt.
Zijn orgineel verdikt opgegoten op onderdeel. Dat eerst vlak gevijld.
.
Ook diverse delen van wat roest voorzien. Ik doe er eerst wat matte blanke acryl lak op en dan met een kwastje de droge roest.
Roest maak ik door in een bakje staalwol met azijn en wat water samen te voegen. Binnen een paar dagen krijg je dan al roest. Het bakje moet je in het begin wel ergens weg zetten want er komt tijdens oxideren ,denk ik een giftige, damp vanaf. Ik zet hem dan in schuur.
Ketting klaar en gaatjes achter tandwiel uitgeboord.
.
Blok en bak samengevoegd.
Ga net zoals erikprotarerik heeft gedaan, het zadel met leer bekleden. Hoop dat dit mij ook zo goed gaat lukken.