Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 jun, 2019 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Ach...en waarom ook niet...er worden al zo weinig motoren gebouwd hier. ;)

Buiten dat valt er uit ieder project wel iets te leren en aangezien ik nogal perfectionistisch aangelegd ben en er nog een rider figuurtje opkomt, zal het best leuk zijn om ook hier een verslag van te maken.

De kit zelf. Niet makkelijk meer te verkrijgen, dus ook daarom al een klein beetje bijzonder. :)

photo 478862

De vorige eigenaar was al begonnen, maar die handelingen zijn grotendeels alweer teniet gedaan. Gelukkig had hij geen secondenlijm gebruikt, zijn de decals nog onaangetast en had hij niets geverfd of gespoten.

photo 478863

Vergat even de decals en de clearparts in de doos te doen toen ik de foto maakte... Die komen later wel.
Dat Tamiya goede bouwdozen maakt weten we allemaal, maar dat de chroom zo hardnekkig was, wist ik ook nog niet. :shock:
Na een volle nacht in de bleek nog steeds restantjes. Heb ze daarom maar terug gedaan, want half werk is niet waar ik blij van word. :mrgreen: Starten met het frame dus! :)

photo 478861

De airbrush is al een week binnen en samen met deze jongens hoop ik straks een strak frame en mooi begin van deze beauty te kunnen showen.

photo 478864


Deb.

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2019 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Wat mij altijd nekte bij modelbouw (en ook op veel andere punten) was GEDULD. Veel te snel door willen, modellen geen tijd geven om goed te drogen, etc.etc. Voor velen van jullie klinkt dit misschien best bekend in de oren...
Maar sinds ik mijn testosteron heb omgeruild voor oestrogenen is er op dit vlak heel veel vooruitgang geboekt en maar goed ook, want mijn geduld wordt meteen bij het opstarten van mijn hobby alweer danig op de proef gesteld...

Het chroom van de frame delen nog een nachtje extra in de bleek laten staan en alles is er nu keurig af.
Tijd om de airbrush voor het eerst te testen... Besteld bij de alom bekende Ali die bijna alles (je kunt het zo gek niet bedenken) kan leveren voor een prikkie. Voor nog geen 34 euro kwam deze airbrush anderhalve week geleden binnen inclusief compressortje Voor de foto heb ik de slang en de power supply maar even weggelaten. Double action...

photo 478927

Ik ben verbaasd! Wat doet deze het super voor die paar centen!

De frame delen ontchroomd, aan de binnenzijde zwart gespoten en één deel daarna met "chroom" gespoten om te zien of het effect mij bevalt. De oneffenheden op de foto komen doordat Tamiya de binnenzijde niet zo belangrijk vond (en terecht). Het spuitwerk is superstrak en ik ben er heel blij mee.

photo 478928

Waar ik niet blij mee was, was het waaien en het stof buiten, dus daar gaan we weer wat GEDULD betreft...
Deb gaat nu eerst een spuitcabine fabriceren om binnen wind- en stofvrij te kunnen airbrushen en daar wil ik ook graag een lamp in hebben, dus ik ga nu even off-line knutselen en de volgende update zal een foto van de spuitcabine zijn. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2019 19:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Haastig werken en ongeduld komt bij mij ook wel voor :lol: (heeft me ook al eens een paar kitjes de kop gekost) Maar alles heeft z'n tijd nodig.

Het gespoten onderdeel ziet er strak uit, netjes. Ze hebben van Vallejo in de metal color range ook een blanke lak die wel beschermt maar niet de glans aantast.
Die gebruik ik als ik decals wil sealen. Misschien een idee?

Ik ben benieuwd naar je verslag, veel succes :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2019 20:31 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
De frame delen zien er goed uit.
Dat met geduld kent iedereen wel, ben ik bang. Zeker als je met enamels werkt (zoals ik :mrgreen: ).

We zien de foto's van je spuitcabine wel verschijnen :wink: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2019 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Thnx Robin en Dennis.
We gaan er gewoon wat moois van maken met enorm veel bouwplezier. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jun, 2019 19:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Deb. Je laat nu al zien dat je het onder controle hebt.
Ik moet m'n vibe weer zien te vinden, liggen nu zoveel projecten te wachten. maar kom nergens mee verder.
Dit niet naar het zin, dat niet goed en druk met werk en vriendin en motorrijden ( kom ergens zwaar tijd te kort ).

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jun, 2019 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Maak je niet gek Dennis...komt vroeg of laat wel weer, kijk naar mij! :mrgreen:

Vandaag voel ik weer in mijn hele zijn waarom ik niet van de verweerde vliegtuigen ben, maar van de glimmertjes. :)
Het onderste kuipdeel nog origineel en de tank nu... even voor het verschil. ;)

photo 479476

Gespoten met zero paint yamaha purplish blue metallic. Zeer tevreden over het resultaat, al moet de kuip in de herkansing, maar ach... welk model gaat nou zonder blikken of blozen in één keer goed? Dat dus... Uiteindelijk komt die ook goed. De tank nu in de sol en straks als laatste nog een laatste laag clear. Ik heb al een laag clear aangebracht voor de decals, dus nu alleen nog een complete seal. Weer een stapje en best een strakke vind ik zelf. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2019 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Strak en helder spuitwerk.
Top :brouw:


Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jul, 2019 1:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
Thnx Henri! :)

Maar ben toch bang dat ik eerst een fatsoenlijke spuitcabine moet fabriceren voordat ik verder kan met dit model...
Mijn vriendin zet nagels en dan vrij professioneel. Mocht even op haar plekkie zitten met de afzuiger aan, maar een cabine moet er echt wel komen. Was leuk voor een keertje, maar als ik daar te vaak ga airbrushen gaat dat geheid teveel sporen nalaten. Helaas, maar even lichtelijk op hold dan... Maar niet kunnen bouwen??? Help! Daarom een tussendoortje gestart met de RC211V van Valentino Rossi. Topic ook in dit deel. Geen airbrush daar? :?: :?: :?: Nee, niet in 1/24 ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jul, 2019 17:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 jan, 2014 20:42 pm
Berichten: 91
Woonplaats: Doetinchem
En wat ik al schreef bij de Honda van Rossi, geldt dus ook voor dit verslag...

Deze Honda was al een "vervanger" voor de Yamaha van Harada, omdat er toch echt eerst een spuitcabine moet komen en ik ben maar niet NOG een bouwverslag begonnen na alle ellende hier en nu achter de schermen werkend aan de Revell 1/8 Triumph Tiger 100, want ik wordt helemaal gaar van allerlei lopende projecten die dan links en rechts weer opgepakt worden.
Belangrijker is dat ik volop merk dat ik geniet van de bouw van de Triumph zonder verslag. Gewoon lekker mijn eigen ding doen en het plezier in de hobby is enorm. Misschien ben ik dan toch iemand die liever bouwt zonder heel veel tekst en uitleg en die gewoon liever zonder "pottenkijkers" lekker haar eigen dingetje doet... Ik heb daarom besloten te stoppen met verslagen maken tijdens de bouw en verder te gaan op de manier waarop ik nu met de Triumph bezig ben. Zijn mijn modellen klaar, dan komen ze wel bij de eindfoto's zonder verslagen.
Mods: jullie mogen gerust de verslagen verwijderen of dicht gooien... eindfoto's komen toch wel. ;)

Deb

_________________
"Ik wil het, ik kan het, ik doe het!"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement