Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 sep, 2018 21:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
[quote="Ruud”]Je velgen zien er goed uit, blokje vind ik ook erg geslaagd, zal nog wel niet af zijn,maar vind de manier hoe het witte topje van de bougie er boven uitsteekt prachtig. Nog een beetje olie hier en daar zou wel mooi zijn :mrgreen:[/quote]

Thanks :D - een deel van de weathering breng ik aan als ik er nog bij kan (blok, wielen, onderkanten spatborden e.d.) ... als hij straks in elkaar zit volgt het leeuwendeel. En het zijn vetbakken, die flatheads, dus veel olie :D

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 sep, 2018 7:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Mwah

Flatheads hebben alleen lopend olie verlies, dus smeringlekkage, heb je gewoon veel olie aan je blok hangen is het revisietijd

Dus bij de klepstotoers, onder je vervroeger en primaire kast mag wat olie zichtbaar zijn,

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2018 13:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Kleine stapjes ...

photo 455351

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2018 22:38 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Netjes!

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 21:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
De motor zelf is af ... lang bezig geweest met weathering, maar ik vind het zelf wel geslaagd. Niet doorgeslagen in ieder geval :D - ben bang dat het op de foto’s iets minder goed te zien is. Fotograferen is ook niet mijn sterkste punt. En nog dichterbij, daar knapt het bij mij meestal niet van op...

Een nieuwe wash van MIG is Fresh Oil, die is wel mooi bij het motorblok en dop van de olietank (en een beetje op begin en eind van de olieleidingen), glanst ook wat, ben blij dat ik die er bij heb. Ik hoop dat het op de foto een beetje te zien is?

photo 455994

photo 455995

Ik ben benieuwd of jullie hem geslaagd vinden. Zo ja, dan gaat de matte vernis er over heen :D

Waar ik absoluut nog niet tevreden over ben zijn de leren zijtassen en geweerfoudraal ... ik dacht dat eens met olieverf te doen, maar krijg het niet voor elkaar. Ik waag er nog één poging aan, en anders gaat t eraf en probeer ik met de acrylics in de buurt te komen.

Alvast begonnen met een grondplaatje, heel simpel een zandweggetje met gras aan de zijkanten. Met klei wat contouren aangebracht en vervolgens een onderkleurtje gespoten.

photo 456081

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 21:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ruud
Die tassen kan je als volgt doen, zorg dat je chocolat brown, yellow, wit en wat zwart heb
Maak een koffie met melk kleur aan door bruin met geel te mengen met een tipje wit.
Daarmee schilder je tassen nadat je een vleeskleur basis heb opgezet met acryl, het mag ook bruin/roze zijn.

Je schildert dus een heel dunne laagje

Dan maak je je basismix lichter met geel en opnieuw een tipje wit (met wit haal je de gele glans wat weg) daarmee schilder je dunne lijntjes langs de bovenkantranden en zijranden en dan blend je dat in de basiskleur (het oplichten. Dit doe je ook in het midden van de bovenlant en de andere vlakken, deze stap kan ik moeilijk uitleggen, maar je ziet vanzelf het effect.
Daarna in de basismix wat zwart en maak je de schaduwen langs de klep en de riemen enzo.

je blijft nat in nat werken. Als dit droog is kan met zwart inlijnen.
Het is dus voornamelijk op gevoel werken.

Hopenlijk kan je iets hiermee

je WLA ziet er goed uit, alleen vind ik de kleur te groen, OD heeft wat meer "geel" in zich

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 23:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Thanks Bert, ik heb het langs die lijnen geprobeerd, maar ben bang dat ik te donker begonnen ben. Burnt umber, en donkerbruin, en geel en wit gebruikt. Wordt snel wat streperig, krijg het ook niet ‘glad’ eN heb tussendoor laten drogen :( ...

Kan ik die olieverf makkelijk verwijderen?

De kleur is echt Olive Drab, het heeft met de foto te maken, Zie de eerdere foto’s daar zie je de kleur beter. Nu lijkt het meer de bruine kant op te gaan.

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 8:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
De verbeterpunten zijn al genoemd door Bert.
OD is bij elk verf merk weer anders, geloof dat ik 6 potjes heb staan en zijn allemaal anders van kleur.
Van donker groen/geel tot licht groen/geel. De OD op tanks was weer anders dan de OD op motoren en de OD op vliegtuigen was ook weer anders.
Is beetje zelfde als met Britisch racing green, daar zijn ook 1000 verschillende soorten van.
Ligt waarschijnlijk aan de jaren waar het in is gebruikt en welke kleur voorradig was.
Van mij mag je de body parts ook wel wat verweren. Vind de tank nu iets te mooi voor de rest.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 okt, 2018 9:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Als de olieverf vrij vers is kan je het al met een doekje, kwast en wasbenzine wegkrijgen, wel spoelen,, dus niet in de wasbenzine laten liggen.Anders werkt remolie prima of Dasty (tenminste, volgens heet dat zo)
Als je snel strepen trekt, gebruikt je "nylon" acrylkwasten, je moet echt zachte haarpenselen hebben, dus rotmarder oid

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 okt, 2018 10:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 684
Woonplaats: Stolwijk
Met dank aan de trouwe forumleden voor opbouwend commentaar ... de WLA 750 is af :brouw:

Veel plezier aan dit kitje beleefd, ben zelf best te spreken over het eindresultaat en heb het gevoel weer wat stapjes gemaakt te hebben. Ik krijg de boel qua kleur niet lekker op de foto, met name het groen - in werkelijkheid is hij wat groener dan op de foto’s en komt na het toevoegen van wat Sand Yellow goed in de buurt van referenties op het Net.

Ik heb zo’n vitrinekastje gekocht, en op de bodem wat groen / zand verwerkt met wat contouren om het geen saai vlak plaatje te laten zijn. Jammer dat de Tommy-gun niet in het foudraal past, dan past de kap net niet meer, die ligt nu achterop het bagagerek :(

photo 456830

En de Harley erop. Bij de wielen en standaard nog wat zand toegevoegd, zodat hij er een beetje ‘in’ staat .

photo 456831


Mijn olieverf-experiment op de tassen is minder geslaagd, dat doe ik niet meer. Lang mee bezig geweest en uiteindelijk acceptabel, maar niet meer dan dat. Op kleine stukjes en met verwering gebruik ik het wel vaker, en daar ga ik het maar bij houden :D

Ik zou nu graag eens een tank proberen, maar heb nog niet het gevoel dat ik de skills heb om daar een mooi exemplaar van neer te zetten. Heeft iemand een tip voor een goed model, bij voorkeur Tamiya of andere hoogwaardige kit, waar wat extra’s (bepakking / roosters) voor te krijgen zijn? WW2, ik vind de wat ‘hoekigere’ (Duitse?) uitvoeringen wat mooier. En welke schaal raden jullie aan: 1/35 of 1/48?

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement