Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2017 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi allemaal,

Na een zéér lange afwezigheid besloten om hier maar weer eens een topic te openen. Met dank aan Dennis. Jaren geleden heb ik ooit eens een fotoalbum hier op brouwers aangemaakt met de bedoeling om er een brouwverslag mee bij te houden. Daar is het nooit van gekomen tot vandaag. Het is tegenwoordig de gewoonte om via de Facebookgroep verslagen bij te houden. En dat gaat dan ten koste van modelbrouwers.nl. Aan de ene kant is dat jammer want het is hier erg rustig aan het worden, aan de andere kant is het gewoon de tegenwoordige tijd van social media tijdperk. Binnen know time likes en opmerkingen terwijl hier op modelbrouwers totaal niet wordt gereageerd. Maar goed dat is een discussie die ik hier eigenlijk helemaal niet wil voeren. :oops:

Terug naar het model. Deze Revell Harley Davidson Police bike is in 1969 uitgebracht. En in 1991 voor het laatst ge-reboxt.
Ik wilde er eerst de orginele Police Bike van maken maar besloten om er een burger versie van te maken.

Het gaat om dit exemplaar.

photo 162937

De frames etc.

photo 162943

photo 162942

photo 162941

photo 162940

photo 162939

photo 178745


Alles ontchroomd uiteraard want dat zag er niet uit. Ik had jaren geleden al een beginnetje gemaakt met het blok en daar wat extra details aan gemaakt met boltheads van merk Mig.

photo 178741

photo 178747

Via internet kwam ik al een leuke kleurstelling tegen. Oranje metallic met ivoor wit.

photo 422039

Foto is om de kleur dus hè. Niet om het eind resultaat. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Laatst bijgewerkt door Boxer op za 21 nov, 2020 18:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2017 8:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Dat is inderdaad al een oudje, die heb ik een grijs verleden ook nog een keer gebouwd. Maar goed, ik ga deze volgen, ben benieuwd. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2017 14:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Succes met deze...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2017 14:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Welkom terug Eddy :D .
Goed om je terug te zien.
We houden de vorderingen weer in de gaten.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Facebook is zo makkelijk iedereen like het, ook al zie het er niet uit :lol: Maar leuk model ook al een paar keer gebouwd in het verleden. Ben nu ook bezig met een 1/9 Harley WLA wel niet zoals de bedoeling van Italeri is :) Als ik zin heb zal ik hier ook een verslag neerplanten maar zal ff duren door een gigantische bouwdip :?

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 6:45 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik blijf er bij, voor mij geen Facebook, dan maar geen reacties, Likes of whatever

Shovels zijn altijd goed, trouwens, een gechopte WLA ook, Ron, beetje Hollister USA stijl?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 0:20 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Welkom terug Boxer,

Tja... social media, het heeft zo zijn voordelen en nadelen, ik heb ook een Facebook pagina zo wel prive als voor mijn hobby maar blijf altijd hier ook mijn werk laten zien en moet zeggen dat de reacties niet tegen vallen. (Bij de auto's dan, hier bij de motoren is het vrij rustig inderdaad, maar dat komt ook weer omdat er hier minder gebouwd word).


Terug naar je project, deze heb ik een tijd geleden bijna gekocht,maar toch van af gezien,
des te leuker het nu is om hem gebouwd te zien worden. Ik ben benieuwd, mooie kleurenstelling trouwens....mijn aandacht heb je, veel succes!

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2017 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor jullie reacties jongens :brouw:

Hier de eerste update van dit bouwverslag. Deze grootte van schaal leent zich uitstekend om wat extra details aan te brengen.
Zo heb ik het zadel met echt leer bekleed.

photo 422589

photo 422587

Het luchtfilterhuis komt van een dop van een parfumflesje.

photo 422588

Bougie kabels gemaakt van geel elektra draad.

photo 422594


photo 422595

Dit plateau met onderdelen staat nu al een week op de werktafel om in de diverse kleuren te worden gespoten. Na mijn werkweekend ben ik meestal een paar dagen vrij dus dacht; laat ik vandaag eens wat verf er op spuiten. Dat ging op zich goed totdat ik door het vochtige weer wat waterdruppels in de luchtslang naar het pistool zag komen. Dus moest ik het hierbij laten. Dit heb ik kunnen doen.

De twee tankhelften in de crèmekleur gezet. (sorry Dennis ik neem je tip om ze samen te voegen niet mee. Ik zou anders niet weten hoe ik ze dan straks op het frame krijg gemonteerd. En volgens mij zie je van de tanknaad niets terug) :oops: :wink:
Ook de spatborden in de crèmekleur. Ik heb deze kleur zelf samengesteld van restanten Zero Paints, te weten wit met een klein scheutje geel.

De crèmekleur is op deze foto niet echt goed te zien maar in werkelijkheid ziet het er anders uit. :wink:

photo 422591

Verder een begin gemaakt met de vele zwart kleurig onderdelen die dan straks weer verchroomt worden of met Alclad chroom of met die giftige chroompoeder uit Azië, waar ik de naam zo niet één twee drie van weet.

photo 422592

photo 422593

En hier ging het fout en ben toen maar gestopt. Water in de lak. Misschien wordt het tijd voor een waterafscheider. :cry:
a.s. vrijdag toch naar Almere voor een Pinstripe cursus, kan ik me gelijk even laten informeren hoe dat werkt met zo'n waterafscheider. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 okt, 2017 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Hey Eddy, niet twijfelen. Gewoon aanschaffen zo'n Iwata anti-condens filter.

photo 422648


Vorige maand op de KMK beurs in Mol heb ik ook zo enen aangeschaft bij ASA. Werkt echt perfect :brouw: .
Ik had na 10 minuten spuiten ook vaak last van vochtspetters. Onderdeel verknald, opnieuw moeten spuiten en je goesting is over.
Nu met die Iwata filter ertussen heb ik een aantal weken geleden 2 uur kunnen spuiten zonder last te hebben van vocht :brouw: .
Echt, je gaat het je niet betreuren.

Tot zover dit reclame praatje, maar ik kan het echt aanraden.

Succes, ook met deze brommert :wink: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 21:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Bedankt voor de info Eddy.

A.s. vrijdag ga ik hen aanschaffen.

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement