Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Beste lezers,

Naast mijn voorliefde voor aangepaste auto's, kan ik een snelle motor ook zeker waarderen. Om te oefenen met afplakken en het scratchen van onderdelen waarbij er geplamuurd en geschuurd moet worden deze build gedaan. Ik heb bewust gekozen voor de schaal 1/24 (al is daar helaas niet veel in te vinden), omdat ik het lelijk vind om meerdere schalen door elkaar in de vitrine kast te hebben staan. Aangezien ik normaal 1/24 auto's bouw, vandaar ook de keuze voor de motoren.

Het was in eerste niet de bedoeling om hier een topic voor aan te maken, maar gezien het resultaat en de wat bijzondere schaal toch besloten om het met jullie te delen. Helaas dus niet van alle tussen stappen foto's gemaakt, maar hopelijk geeft het wel een idee.

De doos
Afbeelding

Het voorbeeld, een motor met verlengde achterbrug was het idee.
Afbeelding

Omdat ik wilde oefenen met afplakken, moesten er minimaal twee kleuren in het ontwerp zitten.
Afbeelding

Dan nu de echte build:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eind foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat er allemaal aangepast is:
Achterbrug verlengd en de details overgezet van de afgesneden ophangpunten.
RVS achteras gemaakt, zodat het wiel nog losgehaald kon worden nadat de ophanging verlijmd was.
Achterdemper voorzien van zelf op maat gesneden carbon decal.
'buddy sit' naar eigen smaak vorm gegeven dmv milliput.
Eigen kleur schema bedacht, op basis van bovenstaande voorbeelden.
Gespoten met Gamma: Witte grondlak, Zwart hoogglans, Blue Mettalic, Blanke lak hoogglans.
Decals zijn wisselend uit de originele kit en van resten uit andere bouwdozen.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag. Het was mijn eerste motor bouwdoos van plastic en ik moet zeggen dat het leuk was om als variatie een keer een motor te bouwen.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Mooi gedaan op zo'n kleine schaal en ja inderdaad, op deze schaal zijn er niet veel motoren te vinden hoewel... ik zag een keer een groot dio voorbijkomen op het internet: een workshop op 1/24 waar pakweg een dozijn verschillende Harley's op stonden, ik vraag me nog steeds af waar de bouwer die vandaan heeft want ik heb die nog nergens in de handel gezien.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jul, 2017 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Maisto heeft een aantal schaalmodellen van pick-up trucks in 1:24 met in de laadbak verschillende Harley's.
Misschien dat je daar wat mee kan.
Heller heeft een paar GP racemotoren in 1:24, Tamiya een stel scooters in 1:24 en verder zijn er van Kawai wat motorfiets kits in 1:20.
Er zijn wel flink wat schaalmodellen in 1:18 te verkrijgen, kits gelijk al weer in 1:12 en groter.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 aug, 2017 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
walesha schreef:
Mooi gedaan op zo'n kleine schaal en ja inderdaad, op deze schaal zijn er niet veel motoren te vinden hoewel... ik zag een keer een groot dio voorbijkomen op het internet: een workshop op 1/24 waar pakweg een dozijn verschillende Harley's op stonden, ik vraag me nog steeds af waar de bouwer die vandaan heeft want ik heb die nog nergens in de handel gezien.


Thx!
Inderdaad wat Rossy aangeeft, die horen bij een pick-up truck model van Maisto. Choppers hebben alleen niet mijn interesse.

Rossy schreef:
Heller heeft een paar GP racemotoren in 1:24, Tamiya een stel scooters in 1:24 en verder zijn er van Kawai wat motorfiets kits in 1:20.
Er zijn wel flink wat schaalmodellen in 1:18 te verkrijgen, kits gelijk al weer in 1:12 en groter.


Klopt, heb onlangs een hele partij van deze motoren weten te bemachtigen via marktplaats. Dus er komen nog meer custom motors op basis van de heller GP racemotoren. Eerst weer een aantal auto's bouwen.

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement