Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 okt, 2016 21:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 jun, 2016 17:15 pm
Berichten: 8
inderdaad,de zijkanten van de kuip pasten niet geweldig goed.
Ik vond het een leuk project. Alleen voor een dergelijk groot aanschafbedrag, vond ik er net te veel schoonheidsfoutjes in zitten.
Voor 659,-- euro verwacht ik een perfecte pasvorm.
Als ik een Tamiya-motor koop voor een 1/10 deel van de prijs, heb ik minstens zo veel bouwplezier en een betere pasvorm.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 okt, 2016 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
De kwaliteit voor deze prijs had inderdaad wel stukken beter mogen zijn.

Heb jij hem helemaal standaard gebouwd of nog zaken aangepast?

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 okt, 2016 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 jun, 2016 17:15 pm
Berichten: 8
gewoon standaard uit de doos en wat kleine aanpassingen aan de hand van jouw foto's


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 04 nov, 2016 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Heb je hem ergens in staan, vitrine of iets dergelijks??

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Mooi model :D

Ik heb 'm zelf ook nog op het verlanglijstje staan voor in de toekomst.

Ik heb overigens de blauwe Aventador Roadster gemaakt, en heb eigenlijk niet echt kwaliteitsproblemen gehad, behalve een afgebroken scharnier op de kofferklep aan de voorkant. Ook alle schroefjes pasten prima volgens de handleiding. Nu is de roadster wel een kleine revisie waar probleempjes van de coupes opgelost waren.

Is het echt zo slecht gesteld met deze kit wat kwaliteit betreft? ... :|


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Qua kwaliteit ligt het er maar net aan wat je verwachtingspatroon is.
Mijn verwachting voor een box van deze prijsklasse lag een stuk hoger dat hij daadwerkelijk was. Maar wellicht had ik een vrijdagmiddag doos :lol: :lol:

Mijn ervaringen
- Handleiding bagger, maargoed daar kom je wel uit
- Schroeven te lang, ook slecht materiaal dus breken snel af. (Helpt overigers om een beetje olie erop te doen)
- Voorgespoten metalen delen met gietbramen onder de lak (Zonde want dit moet je overspuiten)
- Voorgespoten metalen delen die beschadigd zijn en dan zijn bijgewerkt met een permanent marker. (Heel de lengte van het achterframe had dit)
- Ontbreken van gaten (Heel apart)
- Ontzettende speling tussen achterwiel en achterbrug (Opgevuld met messing plaat)

Bovenstaande is allemaal te verhelpen maar het zou niet nodig moeten zijn.
Ik verbaas me ook nog steeds dat onderdelen zo geproduceerd zijn dat sinkmarks altijd in het zicht zitten (vooral de metalen delen), de mooie kant zie je niets meer van. :oops:

Feit is wel dat het gewoon een supergaaf model is! :mrgreen: :mrgreen:
Hij heeft maanden in de kast gestaan ivm verbouwing, de komende weken ga ik hem afmaken samen met de vitrine :brouw:

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Dinky schreef:
Qua kwaliteit ligt het er maar net aan wat je verwachtingspatroon is.
Mijn verwachting voor een box van deze prijsklasse lag een stuk hoger dat hij daadwerkelijk was. Maar wellicht had ik een vrijdagmiddag doos :lol: :lol:

Mijn ervaringen
- Handleiding bagger, maargoed daar kom je wel uit
- Schroeven te lang, ook slecht materiaal dus breken snel af. (Helpt overigers om een beetje olie erop te doen)
- Voorgespoten metalen delen met gietbramen onder de lak (Zonde want dit moet je overspuiten)
- Voorgespoten metalen delen die beschadigd zijn en dan zijn bijgewerkt met een permanent marker. (Heel de lengte van het achterframe had dit)
- Ontbreken van gaten (Heel apart)
- Ontzettende speling tussen achterwiel en achterbrug (Opgevuld met messing plaat)

Bovenstaande is allemaal te verhelpen maar het zou niet nodig moeten zijn.
Ik verbaas me ook nog steeds dat onderdelen zo geproduceerd zijn dat sinkmarks altijd in het zicht zitten (vooral de metalen delen), de mooie kant zie je niets meer van. :oops:

Feit is wel dat het gewoon een supergaaf model is! :mrgreen: :mrgreen:
Hij heeft maanden in de kast gestaan ivm verbouwing, de komende weken ga ik hem afmaken samen met de vitrine :brouw:


Nou daarom vind ik het zo vreemd...

De handleiding van de Aventador was best duidelijk (afgezien van decalplaatsing, maar daar helpen foto's op Google voor gelukkig), geen problemen met de schroeflengte gehad, en ook niks afgebroken (wellicht ander materiaal bij de Ducati? ... ) , geen bramen op gespoten delen, geen permanent marker, alle gaten aanwezig....

Wellicht hebben ze de Ducati kit iets te snel uitgebracht ofzo? ...

Detail zou op deze schaal wel hoger kunnen wat betreft de plastic delen en slangen ed, maar acceptabel.

Misschien even wachten tot er her en der wat leuke aanbiedingen zijn dan, want hij ziet er inderdaad supergaaf uit :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 23:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Dat is inderdaad wel heel vreemd dan. Ik heb alleen ervaring met de Mercedes van 30 jaar terug, dan is de Ducati heel wat beter :lol:
Het probleem met de schroeven en handleiding is bekend bij Horny, ik heb een antwoord gehad dat ze dat gaan aanpassen (is wellicht al gebeurd)
Schroeven probleem, achteras speling, crappy handleiding, braam onder lak heb ik op diverse forums voorbij zien komen.
Ontbreken van de gaatjes en bijgelakte delen met stift niet.

Het plastic ziet er niet mooi uit, met name de grijze delen. Ik heb al het grijze en zwarte gespoten met Zero Paints.
Het is alleen jammer dat je er niets meer van ziet als de tank en kuip erop zitten hahaha

Er zijn al wat mooie sets beschikbaar op Ebay om de Duc te voorzien van extra details.

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 23:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 okt, 2016 23:47 pm
Berichten: 273
Dinky schreef:
Dat is inderdaad wel heel vreemd dan. Ik heb alleen ervaring met de Mercedes van 30 jaar terug, dan is de Ducati heel wat beter :lol:
Het probleem met de schroeven en handleiding is bekend bij Horny, ik heb een antwoord gehad dat ze dat gaan aanpassen (is wellicht al gebeurd)
Schroeven probleem, achteras speling, crappy handleiding, braam onder lak heb ik op diverse forums voorbij zien komen.
Ontbreken van de gaatjes en bijgelakte delen met stift niet.

Het plastic ziet er niet mooi uit, met name de grijze delen. Ik heb al het grijze en zwarte gespoten met Zero Paints.
Het is alleen jammer dat je er niets meer van ziet als de tank en kuip erop zitten hahaha

Er zijn al wat mooie sets beschikbaar op Ebay om de Duc te voorzien van extra details.


Wanneer heb je de kit gekocht? Kan zijn dat er ondertussen aanpassingen geweest zijn ja.

Plastic spuiten is inderdaad wel aan te raden. Net alsof de ps-korrels niet homogeen van kleur waren en niet goed gemixt ofzo.

Die detail-kits zullen wel aan de prijs zijn zeker? ...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 nov, 2016 23:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 dec, 2012 13:18 pm
Berichten: 674
Woonplaats: .....
Heb hem begin dit jaar gekocht, dus kan inderdaad zijn dat er een herziende uitgave is. Hij is ook een hele tijd niet leverbaar geweest.

De set die ik gezien heb heeft vervangende boutjes, opzich wel netjes maar ik vind het geen 90 euro waard.
Heb in het begin gekeken om de zwarte boutjes te vervangen, kwam toen op rond de 45 euro kosten. Achteraf vind ik het niet erg dat ik het niet gedaan heb, je ziet er toch helemaal niets meer van.
Er komt ook nog een andere set uit maar ik verwacht dat die duurder wordt als de Duc zelf :brouw:

_________________
Mijn bouwverslagenoverzicht


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement