Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2016 11:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Spaken zijn erg gaaf..... Mooi gedaan. Ik heb de kit zelf ook nog liggen, maar moet er nog aan beginnen....

Moet eigenlijk een kopie worden van mijn 1/1 modelletje :mrgreen:

photo 368535

photo 368534

Tom
www.mp44.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2016 17:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
gaaf man, het duurde even voor ik antwoord kon geven omdat mijn toetsenbord een beetje volgelopen was. :lol: :lol: :lol: :lol:

Als jij ook die oude esci heb liggen, tis een kitje wat makkelijk te bouwen is, alleen zoek je je rot naar onderdeelnummers die niet op de sprues staan.
Ik heb alleen moeite met de koplamp, de lamporen staan verkeerd lijken het wel, toch eens snuffelen.
Edit; ik zie het al, moet even nieuwe maken met wat hoeken er in

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 apr, 2016 17:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Tussen alle bedrijven door heb ik vandaag nog iets kunnen doen aan de zundapp, beter gezegd aan de mg34

Eerst maar eens wat plaatjes van hoe het modelletje er uit ziet en hoe een echte er ongeveer uitziet

photo 368634

photo 368631


Bij deze foto's zie je hoe het e ruit hoort te zien en hoe het model er uit ziet. Op zich niet verkeerd, maar ik zie toch wel wat verbeterpuntjes. zo is de handgreep glad en niet zoals het model. en de trekkerbeugel is ook wat anders.

photo 368630

Hier zie je dat de beugel (ik weet de officiele naam niet) toch wat anders is dan het onderdeel en dat de geleiding voor invoer van de patroonband en aanhanging van de trommel ook te grof is.

photo 368632

photo 368633

En hier zoals ik op dit moment ben, wat glad geschuurd, wat uitgehold, maar moet nog wel de schroeven etc er bij maken, wordt aan gewerkt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2016 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
MG34 ziet er netjes uit Bert, inderdaad het modelletje klopt niet helemaal, maar je bent hem al aardig aan het verbeteren.....
Helaas zit de MG er bij mij niet op, dat mag dan weer niet in dit toch wel enigszins bekrompen landje...... Het schijnt trouwens dat ik de MG er wellicht wel bij mag hebben, maar dan moet ik wel lid worden van een club als "keep them rolling" ofzo.... Heb ik me nog niet in verdiept....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2016 15:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
ja, als je lid bent van die club, mag het wel, maar wel met vergunning, hij moet dan wel onklaar zijn gemaakt.
Ik weet niet of je bij de twenot zit, ander bert Lindeboom eens vragen, maar hier kan volgens mij oa tonysherman wel iets vertellen daarover, die zit ook een beetje in dat wereldje dacht ik

maar lid van KTR, ik ken ze als zeer elitair clubje waar alles toch origineel moet zijn (mijn ervaringen van begin 2000 toen ik mijn legerdaf nog had)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2016 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
mp44_tom schreef:
Helaas zit de MG er bij mij niet op, dat mag dan weer niet in dit toch wel enigszins bekrompen landje......

Ik neem aan dat je in Nederland woont want hier in België mag het dus wel, hier rijden heel wat jeeps en trucks uit WO2 rond met een .30 of .50 op gemonteerd.
(Je kan misschien verhuizen???) :mrgreen:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 apr, 2016 16:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
In nederland mag je dat dus niet, volgens niet eens al schilder je dat ding felrood, Tom schreef toch al "bekrompen" Alsof je met de KS de plaatselijke RABObank gaat overvallen :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 apr, 2016 20:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Goh, ik had weer eens een paar uurtjes de tijd om aan de hobby te werken, ergens doe ik iets fout hier in huis.

Maar als eerste heb ik de lamporen maar eens aangepakt, ik zat mij rot te ergeren aan het feit dat het niet paste, dus heb ik zo overnieuw gemaakt (even een reminder voor mijzelf, ik moet nodig maar weer eens wat plaatjes Evergreen gaan regelen)

Eerst maar eens de onderdelen in de sloopstatus

photo 369625

De originele lamporen maar afgeschreven op een stukje wit en uitgesneden. Nu stelt dat niets voor bij wat sommige doen bij bijv de truckers en een paar bij de Flyboys, maar ook kleine verbeteringen maken soms de wereld al uit.
Eenmaal vast en dan een paar boutkoppen er op. De lamp er in aangehangen en warempel het past allemaal.

photo 369623

Tja, nog even de beide kentekenplaten er op en het frame is toch al aardig op zijn eind

Hoewel het koud is, steeds hagelsteentjes langs het raam klepperen en nogal een flinke bries, toch maar even de primerbus gepakt en snel buiten gespoten. En tja, je kan van de Action zeggen wat je wilt, maar ondanks de tegenwerkende factoren kan je een strak laagje neerzetten

even links en rechts

photo 369626

photo 369624

Moet een paar kleine dingen bijwerken, er loopt bijv over het het achterspatbord een heel klein lijntje over de volle lengte, die valt nu pas op nu het model in de primer staat.

Dus nu maar wachten op beter weer, dan kan het in de hoofdkleur gespoten worden. O, en voor ik vragen krijg waarom er zo'n vreemd ijzerdraadje achter de tank zit. Das heel simpel, ik moest de tank even vastzetten, die kan ik nog niet vastlijmen omdat ik dan het blok er niet meer in krijg. Deze krijgt een andere kleur en afplakken is geen optie.


ook het MG nog maar beetgepakt, daar moesten nog een paar schroefjes en zo op.

photo 369627

Met name op de afsluitklep en de handgreep heb ik met behulp van houtlijm de schroeven geïmiteerd, ik denk dat ik erg veel moeite moet doen om een snede in de schroefjes te maken die je toch nooit meer ziet. dus die laat ik maar zo. Ik heb op de foto's nog een paar dingetjes gezien die ik kan toevoegen en moet de "keep en korrel" nog even maken.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 8:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Die MG is heel mooi geworden, je zou bijna gaan denken dat het een foto van de echte is. :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 apr, 2016 12:40 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Thanks, ik ben er ook wel een beetje trots op

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement