Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 19:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Om daad bij woord te voegen, begin ik hier met de Zilveren CBX, zoals ik vertelde in de topic van de Rode CBX heb ik nog een CBX, nieuw in doos kunnen aanschaffen.
Deze kitjes zijn zeldzaam en erg duur, dus ik was behoorlijk blij dat ik deze heb kunnen bemachtigen.


De Box

Afbeelding



Afbeelding



de Inhoud


Afbeelding


Afbeelding


Een voordeel bij deze bouw is dat alles nieuw en compleet is.

Allereerst ben ik begonnen aan het frame, deze helemaal geschuurd, aan elkaar gemonteerd, in de primer gespoten en vervolgens in glans zwart gespoten.

Afbeelding





Daarna, de achterbrug aan elkaar gemonteerd, de lege holtes aan de binnenzijde opgevuld met plamuur en geschuurd, in de primer gespoten e uiteindelijk ook glans zwart gespoten.

Dankzij de bouw van de rode CBX weet ik ook waar alle knelpunten zitten waarop ik me nu beter kan voorbereiden, zo ook bij de achterbrug, omdat ik regelmatig de velgen er in en uit haalde om onderdelen te passen en te meten brak er vaak wat af, dit ga ik dus voorkomen bij deze bouw.

Zoals ik al zei in de topic van de rode CBX heb ik voor beide CBX-en asjes gemaakt zoals dat in het echt ook zit.

Begonnen met een stukje spreu van 3mm op maat, met aan weerszijde een gaatjes geboord van 1.8 mm voor de tapeind van het asje.
Vervolgens de tapeind vast gelijmd zoals op de foto, samen met de bijhorende ringetjes van 3,5 mm en de moertjes van 2,5 mm

Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding




Afbeelding



Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Laatst bijgewerkt door Ruud op vr 12 mei, 2017 12:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 13:03 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Inmiddels het frame gespoten, en decals van de framenummers geplakt en weer gespoten met een laagje clearcoat!

Ook de rear-fender en de accu zijn gespoten en gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook de achterbrug gemonteerd samen met de midden-stand die ik op de zelfde manier heb gebouwd als bij de rode CBX..

Afbeelding


Nu het frame klaar is kan ik beginnen aan het blok.

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jan, 2016 15:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Mooi!! Dat typeplaatje zijn toch wel de details wat het tot een echt geheel maakt

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 19:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Wat uiteraard ook de bedoeling is :mrgreen:

Inmiddels ben ik alweer een tijdje bezig met het blok, heb alleen nog geen tijd gehad foto's te posten.

Voor diegene die de Rode CBX vanaf begin gevolgd hebben, deze blok verschilt niet van de ander, hoewel ik tegenwoordig wel alles met alclad chrome spuit i.p.v. dat Motip rotzooi, waardoor de onderdelen ook veel mooier worden, levender en realistischer, dit zie ik duidelijk als ik de twee naast elkaar zet.

Daarnaast merk ik ook hoe lekker dit spuit, in het begin had ik er een beetje moeite mee, maar na tientallen keren ermee gespoten te hebben gaat me het steeds beter af. Ik raad het iedereen aan die nu nog met Motip chroom of Humbrol chroom spuit.


Afijn... het blok met de kleppendeksel gespoten in alclad chrome

Afbeelding


de bijhorende deksels en luchfilter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Alles gemonteerd en ook gelijk bedrading aan gebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op dit moment liggen de Carburateurs te drogen en ben ik bezig met meer bekabeling, de uitlaatflensjes, de oliekoeler en de Carburateurahouder, die er(ongeveer) zo moet uit komen te zien :mrgreen:

Afbeelding


Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 feb, 2016 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 12 apr, 2015 21:35 pm
Berichten: 65
Erg mooi model zeg!!

Mijn broer heeft twee van deze CBX 1000 6-cylinders in het echt gehad. Prachtig geluid ook! Net een Ferrari of Lamborghini 12 cylinder. Een mooi exemplaar kost zo rond de 8000 tot 10000 euro.

Ga zelf ook eens op zoek naar dit model. Succes met de bouw. Zit er al heel goed uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2016 16:06 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
thnx Nick, ja klopt, een heerlijk geluid zit er in, ik zag laatst op tv een model worden geveild van een grijze Prolink die 25.000 euro opleverde.. Nieuw in the box en 0 km op de teller..blijft mooi spul.


Zo... verder geklust aan de Carburateurs... daar zit best veel werk, je moet namelijk alles zes keer doen :mrgreen:

Allereerst de twee helften aan elkaar gelijmd, waardoor er in het midden een lelijke lijn ontstaat dat weggewerkt moet worden, dus veel schuren. Hier en daar een plamuurtje om het ff wat strakker te maken.
Ook heb ik alvast gaatjes geboord voor de brandstofleidingen die tussen de Carbs moeten komen.

Afbeelding




Op de volgende foto kun je heel mooi die stappen zien die ik heb ondernomen om de Carbs zo strak mogelijk te krijgen.

Afbeelding


Inmiddels alle Carbs gehad en de brandstofleiding toegevoegd.....

even een dryfitje.

Afbeelding

Afbeelding



Onderonder tussen al bezig met het scratchwerk om de carburateurhouder, ofte wel ''stay-plates' genoemd te maken..

Afbeelding

Afbeelding


Omdat de airbrush al klaar staat om alles in glanszwart te spuiten (ja, ook de carbs) neem ik gelijk even de motorsteunen, houder van oliekoeler en de uitlaatflensjes mee.

Afbeelding


Zo gezegd,zo gedaan!


Afbeelding

Afbeelding


Dat was het voor zover, van de week weer met alclad chrome spelen :mrgreen:

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 maart, 2016 21:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Met dat alclad ziet het er wel veel overtuigender over moet ik zeggen. het krijgt toch veel meer een metaalachtig uiterlijk zeg maar

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 apr, 2016 12:03 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Hey luitjes... tussen het uitzoeken en kopen van babyspulletjes en het inrichten en schilderen van de babykamer heb ik toch nog een beetje tijd gevonden om wat aan de CBX te doen.

Inmiddels alle onderdelen in alclad gespoten en gemonteerd...

Afbeelding

Afbeelding



Ook maar gelijk de bevestigbeugels voor het frame gemonteerd waar ook de oliekoeler op word gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Daarnaast ook gelijk de Carbs mee gepakt, deze heb ik dus eerst in alclad gespoten omdat de Carbdeksels vaak verchromed zijn, en ik geen zin had om af te plakken, dus de rest netjes met de hand geschilderd...daarna een washje er overheen..

Afbeelding

Afbeelding



Vervolgens ook gelijk de in alclad mee gespoten stay-plates aan de Carbs bevestigd en de bij behorende schroefjes en brandstofleidingen samen met de luchtfilter gemonteerd.
Heb ook gelijk slangenklemmentjes aan de Carbs toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Nu dat is gedaan kunnen het blok en de Carbs aan elkaar gemonteerd worden waarna het blok alweer bijnaaaaa af is...op wat bedrading na. (en de oliekoeler) :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Laatst bijgewerkt door Ruud op do 14 apr, 2016 11:02 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 apr, 2016 12:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
prachtig...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun, 2016 12:56 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Goedendag luitjes... hier weer een update van mij kant.
Dit is de standaard oliekoeler zoals die van de sprue afkomt, hier gaat natuurlijk de zaag en de boor er in.

Afbeelding



Als eerste heb ik de uiteindes afgezaagd want de plastic gegoten leidingen worden vervangen.

Afbeelding



Daarna heb ik gaatjes van 0.8mm geboord waar de boutjes in komen.

Afbeelding


en aan de achterkant heb ik de gaten geboord waar de leidingen in komen.

Afbeelding


Vervolgens ben ik ook de bougies aan het voorbereiden... eerst schuren waarna ze zwart gespoten worden.

Afbeelding


De Bougies, Oliekoeler met boutjes en leidingen gemonteerd.

Afbeelding


Afbeelding



Aan de andere kant van de leidingen waar ze dus het blok in gaan heb ik koppelstukjes gemaakt. gewoon van sprue..alles gebruiken wat je hebt :D

Afbeelding

Deze komt aan de onderkant van het blok in de carter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


de Andere kant ook gemonteerd...

Afbeelding

Het totaal plaatje..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Onderaan de foto zie je wat boutjes en moertjes liggen, dat zijn de bouten en moeren waarmee het blok aan de frame word bevestigd, dus dat gaan we maar meteen doen.


Zo gezegd, zo gedaan!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En nog even de stand van zaken in zijn geheel!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Dat was het dan weer voor vandaag, volgende keer ga ik beginnen met de achterzijde, iets met kettingen en remschijven enz. :mrgreen: .

Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement