Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 nov, 2013 11:58 am
Berichten: 134
Woonplaats: woerden
Hallo medebrouwers

Hier start ik alvast een nieuw toppic, de restauratie en ombouw van een Suzuki RG 500 (protar) Sheen uitvoering naar die van Pat Hennen uit 1978
Dit model heb ik gekregen van Erik Blokzijl die graag wilde dat ik er een mooi bouw verslag van maakte.
Dit project staat nog even in de wacht maar ik heb alvast een toppic gestart om refferentie foto's te verzamelen en tips van jullie.

De gehavende doos ong 30 jaar oud! :shock:
Afbeelding
Afbeelding

De Suzuki hoe hij er nu bij staat compleet maar toe aan een restauratie
let op wat een prachtige details er al op zitten :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het aangepaste decal sheet naar de uitvoering van Pat Hennen
Afbeelding

Ik hou jullie op de hoogte :brouw:
Gr Erik


Laatst bijgewerkt door erikprotarerik op zo 20 sep, 2015 11:51 am, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Gaaf! Weer zo'n oud lijk! :lol: Dit ga ik volgen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 jun, 2011 20:18 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Klijndijk
Afbeelding
De Sheene uitvoering gebouwd ergens in de jaren 80
Afbeelding
Pat Hennen had in 1978 Penthouse als sponsor, het decal sheetje is voorzien van deze sponsor
Afbeelding
Pat Hennen was in 1978 samen met Kenny Roberts een wk titelkandidaat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 22:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 jun, 2011 20:18 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Klijndijk
Afbeelding
Een foto van Pat tijdens de testritten voor het seizoen 1978, Pat heeft hier zijn oude 1976 helm op
Afbeelding
In volledig 1978 outfit inclusief nieuw helm design , zie ook de Nederlandse kleding sponsor Damen leathers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3 foto's tijdens het testen, zonder Rizla en Penthouse stickers, wel met experimentele vleugels op de standaard kuipvleugels.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
3 foto's met Rizla en Penthouse op de kuip
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Diverse duels tijdens de eerste helft van 1978
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pat reed zijn laatste wedstrijd in juni 1978 op the Isle of Man, zijn contract met het Engelse Heron fabrieks Suzuki team verplichte hem dat. Zijn team maat Barry Sheene wist dit uit te sluiten in zijn contract Barry was #1 in het Heron fabrieks team, Pat Hennen #2, kreeg veel minder salaris en had meer plichten. In de eerste helft van 78 versloeg Pat Barry constant en Barry begon afstandig te worden.... Pat stond voor Man 2e in het wk, 6 punten achter Kenny Roberts, 14 punten voor Barry Sheene!
Ondenkbaar dat hij in Man moest rijden, zijn circuits kwamen nu pas: Assen 2 keer gereden en 2 keer podium, Belgie , Sweden, Finland, Engeland en Duisland, podium plaatsen/ overwinningen in 1976 en 77. Voor Kenny waren de meeste circuits nieuw, dus daar had Pat al een voordeel.
Het mocht niet zo wezen, na het rijden van een absoluut ronde record crashte Pat hard, men denkt door een kever of vogel op zijn vizier...
Hij lag maanden in coma, herstelde haast volledig.
Pat is nu 61 jaar heeft geen cent over gehouden aan het racen, mede door de enorme medische kosten na het ongeluk en is gewoon 40 uur per week aan het werk voor zijn geld.
Via Facebook heb ik contact met zijn broer Chip en ex vriendin Claudia.
Chip vertelde mij dat zij betrokken waren bij de ontwikkeling van deze Protar, er zou een Sheene en Hennen versie uitgebracht worden.
Na Pats ongeluk werd zijn motor afgeblazen en nam Wil Hartog, net als in het echt zijn plaats over in de Protar kit.
Eerherstel komt een beetje later, maar toch.
Ik gaf Erik Douma mijn reserve Protar Suzuki cadeau, maakte de Pat Hennen decals op de computer en heb Pat, Chip en Claudia verteld van onze plannen.
Ze vinden het geweldig en gaan de vorderingen volgen via Facebook.
Erik Blokzijl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jan, 2015 22:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 jun, 2011 20:18 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Klijndijk
Afbeelding
Afbeelding
Het originele decalsheet en mijn Pat Hennen brouwsel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan, 2015 1:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 nov, 2013 11:58 am
Berichten: 134
Woonplaats: woerden
Dit gaat zeker een heel mooi project worden.
in 1978 was ik zelf 5 jaar oud heb Pat nooit zien racen
heb afgelopen jaar de suzuki rg 500 live mogen meemaken bij de bikers classics in België met oa Steve baker , en
Wil hartog .Teppi Lansivouri en de zoon van Sheene , Freddy Sheene en nog veel meer oud Suzuki coureurs
Wat waren dat mooie tijden met echte mannen op echte motoren
wat een machines , zou mooi zijn als we Pat Hennen daar nog een keer mogen zien rijden
gr Erik Douma


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 nov, 2013 11:58 am
Berichten: 134
Woonplaats: woerden
hallo allemaal

Een update over het Pat Hennen Suzuki restauratie project

De eerste stap was om het model zoveel mogelijk te demonteren zonder hem teveel te beschadigen
Afbeelding
Afbeelding

Alles gesorteerd en gekeken wat er mist/kapot is
Afbeelding

Alle onderdelen in een mr muscle badje gedaan zodat ze weer stof,chroom vrij zijn en schoon om verder te worden bewerkt
Afbeelding

De metalen onderdelen(frame,achterbrug,voorvork,remschijven) bewerkt met de dremel en mooi glad gemaakt voor een laagje primer
Afbeelding
Afbeelding


Daarna alles in een vers laagje mat zwart
Afbeelding
Afbeelding

blok en voorvork zoveel mogelijk kaal gemaakt en in de primer gespoten
Afbeelding
Afbeelding

Kuip,tank,zitje geschuurd en alle oude decal/lijmresten eraf
Afbeelding

Uitlaten de lelijke gietrand eruit geschuurd
Afbeelding

Kuip ruitje weer mooi helder gekregen met zilverpoets

Afbeelding

volgende stap is de opbouw van het motorblok met alle juiste kleuren en aansluitingen,waar er een paar van zijn gesneuveld
Lastig om mooie ref foto's te vinden van alleen het blok
Tot snel
Gr Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 18:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 jul, 2009 17:48 pm
Berichten: 75
Woonplaats: koudekerk aan de rijn
http://www.rgv-500.com/engine.html

http://www.sport-cars.org/site_img/large/1979-Suzuki-RG-500-2.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


https://www.google.nl/search?tbm=isch&t ... CAkQ9C8wAA

http://www.rgv-500.com/engine.html (twijfel of deze correct is!?)

Zoiets? :brouw:


Laatst bijgewerkt door StevenVD op wo 25 feb, 2015 19:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
te grote afbeelding weggehaald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2015 19:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 jun, 2011 20:18 pm
Berichten: 105
Woonplaats: Klijndijk
Erik,
Ik heb een aantal foto's gevonden van de 1978 Suzuki XR-22 RGA 500 in de Barry Sheene uitvoering.
Let wel: Barry schakelde rechts en Pat links.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de 79er XR-27 heb ik veel meer, maar deze is complete anders.
Afbeelding
Afbeelding
Wil Hartog verving Pat Hennen vanaf Assen 1978, alleen de Suzuki monteur ging mee naar team Hartog de andere teamleden waren werkeloos na de crash op Man. Volgens een vriend van Pat was het door hem werkeloos worden van de teamleden zijn grootste verdriet en schaamte. Zijn Eigen gezondheid kwam pas op de tweede plaats


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2015 0:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 nov, 2013 11:58 am
Berichten: 134
Woonplaats: woerden
Hele bruikbare foto's Erik thanks
:D dus het schakel pedaal moet naar de linkerzijde


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement