Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 aug, 2014 15:56 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6314
Woonplaats: Blauwhuis
Even een hele bad-ass CBX.
https://www.youtube.com/watch?v=XfguM8Og-1A

Helaas alle CBX delen die gespoten waren even in de muscle gegooit ( was niet naar m'n zin :evil: ).
Dus weer van voor aan beginnen :( .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 0:28 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
CBX 12 cillinder.. kende hem al maar blijft inderdaad mooi om te zien!!

Wat betrefd de onderdelen... kan gebeuren Dennis... zelf helaas de laatste weken nergens tijd voor gehad..ff op vakantie geweest en nu weer vollop aan de bak wegens topdrukte!

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 11:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Doe een stapje naar voren, doe een stapje terug :wink:
Wat was er niet goed aan het spuitwerk? Heb je ook de delen met de biesjes weer blank gemaakt? Succes bij de volgende spuitronde in ieder geval! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 aug, 2014 18:55 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6314
Woonplaats: Blauwhuis
Nem, gelukkig heeft Ruud niks in de muscle gegooit. Maar ik.
Ik heb de delen liggen die chroom moeten worden en helaas is de zwarte onderlaag misgegaan ( verf te dun, druk te hoog, te vochtig? weet het niet ).
Het zwart was heel erg vlekkerig geworden, na licht schuren ( eerst goed drogen ) en nog een paar dunne laagjes opbrengen werd het alleen maar erger.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2016 15:28 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Beste brouwers,

allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar :brouw: het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste update van de CBX, hoewel ik hier en daar wel wat topics zijnde tijd heb bekeken, was ik er nog niet klaar voor om updates rondom mijn eigen topic te plaatsen, mede omdat andere dingen in mijn leven wat belangrijker zijn, waardoor ik geen zin en geen tijd heb om na elke genomen foto de stappen te zetten om een verslag te schrijven en op het forum te zetten en daarnaast moet ik nog een hoop foto's uitzoeken en op de pc zetten.

Hoewel 2015 voor mij een veelbewogen en een druk jaar was, heb ik qua modelbouw niet stil gezeten, het stond welles waar op een laag pitje, maar als je er eenmaal een passie voor heb,gaat dat nooit meer over..

Zo ben ik onder andere begonnen aan een CB900F Bol'dor die nu zo'n 3 kwart af is, waarvan ik uiteraard nog foto's zal plaatsen met verslag.
Dankzij mijn vriend Tankard, heb ik een paar maanden geleden voor een goede prijs een dezelfde splinternieuwe CBX 1/8 (nog in de seal) op de kop kunnen tikken waardoor mijn motivatie gestimuleerd werd om de andere CBX af te gaan bouwen, zo heb ik o.a. verlichting toegepast en op een aantal onderdelen na is hij eigenlijk al zo goed als af, ook ben ik al begonnen aan de nieuwe CBX, deze word uiteraard de zilveren versie.

Hoewel ik niet veel op het forum te vinden zal zijn, zal ik hier wel weer beginnen met posten van de updates.

Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 16:05 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
zo...na wat foto's te hebben uitgezocht kan ik hier weer beginnen met de updates.



de huidige staat van de CBX op dit moment...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Voor vele lijkt ie misschien zo goed als af,maar er zijn nog wel een aantal dingen die moeten gebeuren, hier onder heb ik alles op een rijtje gezet.


Wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen jaar: foto's komen nog.

- Amerikaanse type valbeugels gemaakt van sprue
- inmiddels alle decals aangebracht en in de blanke lak gespoten.
- velgen overgespoten met chrome silver voor meer glans, was achteraf niet tevreden met de oude kleur, kwam ook niet overeen met de echte kleur.
- alle kleine onderdelen afgemaakt zoals o.a. koplamp, voetstepjes, schakelpook, achterrem, choke-hendel, spiegels, beugels, achterlamp en knipperlichten en details zoals bedrading van het stuur, gas en koppelings kabel..enz.
- led-verlichting aangebracht in de koplamp, achterlamp en knipperlichten.
- uitlaten en valbeugels gespoten met Allclad chrome
- omdat ik regelmatig de wielen er in en uit moest halen (passen en meten) brak er vaak weer wat af, dus heb ik zoals de echte CBX voor en achterasjes gemaakt voor he makkelijker demonteren en monteren van de wielen. dit heb ik gelijk toegepast bij de nieuwe CBX.
- de remschijven die er opzaten rondom vervangen voor nieuwe schijven afkomstig van een CB750 1/8




Wat er nog gedaan moet worden:

- ik ben niet tevreden over de uitlaten, die ga ik opnieuw doen, zoals je kan zien zijn ze niet super strak.
- bij de voorste knipperlichten opnieuw led verlichting aan brengen, ik was zo stom geweest om voor en achter verschillende ledjes te gebruiken van een verschillende sterktes waardoor er dus kleur verschil is ontstaan.


Hier wat foto's van de verlichting...



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

op de een of ander manier krijg ik de foto's in het album niet gedraaid.




Gr Ruud

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2016 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Prachtige CBX (aan het worden), Ruud!
Je vele scratchwerk, de toevoeging van de miniscule boutjes en moertjes en je fabuleuze spuitwerk maken van dit model een absolute topper. En dan te bedenken dat je begon met een reeds gebouwd model dat ook nog onderdelen miste. Chapeau!
Ik heb net met veel plezier de hele bouw gelezen, en kijk uit naar je volgende bijdrage op het forum.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Wat een geweldig (bijna dan) eindresultaat :brouw:
Als of je naar een echte bike zit te kijken :wink:

Succes met de laatste loodjes,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 21:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
ik vind hem bloedgaaf, ik heb dan de kleinere broertjes gehad, nl de CB550 en 2 keer CB750, dus het is ook een vervangend soort jeugd sentiment

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jan, 2016 21:26 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 nov, 2005 21:59 pm
Berichten: 1922
Woonplaats: Veenendaal
Dank jullie wel heren voor de complimenten.

Bert, ik begrijp precies wat je bedoeld, dat is mijn geval eigenlijk net zo, alleen ik heb ze helaas nooit in mijn bezit gehad, gelukkig wel mogen ervaren hoe ze rijden.
Een jeugd sentiment is het echter wel, toen ik een kleine jongen was, waren dit de nieuwste, modernste en mooiste motoren, ik was er zo verliefd op, vooral op de CBX van mijn vader.
s'Ochtends als ie naar zijn werk ging stond ik er altijd naast en dan riep ik; ikke starten, ikke starten.. en als ie s ávonds thuis kwam dan moest en zou ik hem altijd uitzetten :mrgreen:

Naar mate ik ouder werd ben ik ook andere '' oude'' en nieuwere motoren gaan waarderen, maar nog steeds tot aan de dag van vandaag, de hele Honda CB-serie zijn voor mij DE motoren met als kroon de CBX.

_________________
Afbeelding
http://www.hobby2wheels.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement