Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 nov, 2007 12:18 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
Hallo,

Na het afronden van de Heller Laverda en opnieuw opbouwen van Protar Bianchi heel lang getwijfeld welke motor ik deze keer zou gaan bouwen. Ik heb een voorkeur voor de meer exotiche modellen uit vervlogen tijden. Na de te bouwen stapel eens goed bekeken te hebben en daar een kleine selectie te hebben gemaakt welke ik zou gaan bouwen (de keuze ging tussen een MV Agusta 3 cilinder, MV 4 cilinder) toch maar gekozen voor een andere namelijk een Gunze. Het is uiteindelijk de Gunze Yamaha YDS1 geworden.

Veel Protars gebouwd maar nog nooit een Gunze. Ik ben niet de snelste bouwer maar ik hoop dat ik deze ook tot een mooi einde kan brengen.

De Gunze Yamaha bestaat voor een groot deel uit metaal en PE. Het plastic is in de minderheid maar wel van goede kwaliteit, zeker het chroom. Wielen moet gespaakt worden.

Na de keuze begon het zoeken naar afbeeldingen van deze motor. Er zijn niet zo gek veel afbeeldingen van te vinden.

Ik weet nog niet of ik de uitvoering ga maken waar het overgrote deel van het frame zwart is of de uitvoering waar veel goud is in verwerkt. Wat denken jullie??
Overigens nog een vraag, hoe kan ik het beste metaal polijsten of kan het ook met bare metall foil en hoe zijn daar de ervaringen mee?

Hier alvast een afbeelding van de verpakking. Meer volgt wel als de bouw vordert.

Afbeelding

groeten,
Jack


Laatst bijgewerkt door Jack op di 15 dec, 2015 14:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Hey Jack, gaaf ding! ik zou zelf voor de zwarte versie gaan, goud vindt ik altijd een beetje protserig.
Ik ben benieuwd hoe het spaken je vergaat.




Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Joepie!.. een Clubman..

Ik ben gek op[de clubman styling.. Zwart of een andere donkere tint is wel het meest passend voor een Clubman Racer.. beetje goud mag ook natuurlijk.. ( kijk maar eens naar de AJS 7R, ofde Honda GB500TT Clubman van midden jaren '80

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 13:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 nov, 2007 12:18 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
Hmmmm

Ik denk dat ik toch maar even een foto plaats van de goudkleurige versie.

Bij deze.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Onee... :shock: Zwart aub.... :wink:

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 okt, 2010 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Jack,
welkom back :wink:

Mooi apart model.

Ik zou ook voor zwart gaan, maar als je goud mooier vind ga je gewoon voor goud.
Dit is jou feestje :mrgreen:



Succes met de bouw,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 okt, 2010 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Hoi Jack,

Mooie kit ! Waar vinden jullie die toch altijd ??

Zwart is inderdaad erg mooi maar volgens mij viel yamaha in de beginjaren juist op door de (toen) opvallende kleuren die ze gebruikten.
Gewoon lekker doen wat je zelf mooi vindt !

Ik ga je volgen!

Groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 nov, 2007 12:18 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
Afgelopen periode om mijn gemak rustig verder gebouwd in de weinige tijd die ik heb.
Het is wel wat anders (kleiner) dan ik gewent ben, bovendien stukken zwaarder.

Het blok is nu al een behoorlijk eind op weg.
Tja welke kleur het uiteindelijk wordt, ik blijf een beetje in dubio, we zien wel.

Afbeelding

Afbeelding

Nu het blok verder afbouwen (of is het hier afmonteren). En dan eens aan het frame beginnen. Het viel mij op dat het frame blijkbaar nog niet de juiste vorm heeft en dat je die héééél voorzichtig zelf in de juiste maat moet modelleren.
Apart.....maar dat geldt voor de hele motor :lol: .

Gr
Jack


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 okt, 2010 19:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 12:50 pm
Berichten: 130
Hoi Jack !

Heb je dit filmpje gezien op ClassicYams ?

http://www.classicyams.com/classic-yamaha-videos/yamaha-racing-videos/richard-tracey-s-yamaha-asama-racer.html

groet,
Marcel

_________________
Yamaha "Jarno Saarinen" -- Honda CBX 550 -- Harley WLA -- Triumph 3HW -- Ducati MHR -- Yamaha YZR M1 Valencia.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 nov, 2010 13:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 nov, 2007 12:18 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Sittard
Het heeft even geduurd maar ja zoals ik al aangaf ik ben niet een snelle bouwer, te veel te doen te weinig tijd

Na een tijdlang naar het blok te hebben gekeken in de vitrinekast vond ik het toch niet helemaal goed gelukt :? . Na wat wikken en wegen het hele blok uit elkaar gehaald (het zijn allemaal losse elementjes) en opnieuw in elkaar gezet.
Dit keer is zijn is de zijn de onderste koelribben licht gezwart en de bovenzijde is hetzelfde gebleven. Ook vond ik de zwarte bougiedoppen en kabels niet echt geslaagd dus die maar rood gemaakt en een dunne rode kabel erbij gemaakt.

Inmiddels ook het frame gemonteerd en gebogen/gericht hoe je het ook noemen wilt. Het frame moest heel voorzichtig gebogen worden om het juiste formaat te krijgen :shock: .

Nu ben ik aan het wachten op wat kleurtjes die besteld zijn om onder andere het frame het juiste kleurtje te geven.

Ondertussen wel al het luchtfilter in elkaar gezet en al begonnen met de velgen begonnen (foto's volgen nog). 72 spaakjes maken uit rechte draad van 0,5 mm van ongeveer 20 mm en zelf het einde buigen :) . Ik denk wel als de velgen klaar zijn die er erg goed zullen uitzien. Ik ga nu wel twijfelen of ik dit niet bij de gebouwde motoren ook zelf zou moeten gaan doen, het ziet er toch wel een stuk natuurlijker en mooier uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr
Jack


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement