Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 4:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 feb, 2010 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Uhhh, even wennen, nieuwe layout of hoe het ook mag heten, maar vind het nu al beter :mrgreen:


@ Karel,
Mwaaa niks te zien zou ik niet willen zeggen Karel, ik leer noodgedwongen creatief te fotograveren :mrgreen:
Gerichter verwarmen is de boodschap :wink:

Inlaatrubbers had ik gelezen in je verslag, maar ik weet het ook uit de 1:1 praktijk.
Tja, die voetsteunen vond ik wel erg massief toen ik ze in mijn vingers had, lijkt me niks voor jou "om het wel goed te vinden " :mrgreen:

Maar ik heb net nog wat gedaan, waarvan verslag :D

Men neemt borgdraad een borgtang, en trekt en draaid enz....... het resultaat is een mooi recht staafje die ik ga gebruiken als draadeind door het
frame en motorblok ( i.p.v. de schroefjes ), ringetjes en moertjes erop al dan niet met secondenlijm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alleen even op de juiste lengte afknippen en klaar, vind het aardig gevonden, al zeg ik het zelf :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Dan wat anders, ik weet niet wat te doen met dat voorwiel, moet ik die spaken nu zo laten, ze zijn afgeschraapt 0,6 mm nu.
Of amputeren :shock: en net als Karel echte spaken zetten, ik zie er wel tegenop, en weet echt niet of ik dat tot een goed einde kan brengen.
Was het eerst wel van plan, maar wanneer je het in je handen hebt dan wordt het toch een ander verhaal :?
Afbeelding

Verder remschijf even slijtsporen gegeven, dat is wel een leuk klusje, met minimale inspanning een aardig resultaat.
Afbeelding

Rand van de afdekking remschijf dunner gemaakt en het zelfde gedaan bij het voorspatbordje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot later :brouw:

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 feb, 2010 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Prima idee dat draad met die borgtang (heb ik veel mee gewerkt toen ik bij Fokker werkte), ziet er een stuk beter uit als die gladde glimmende schroefkopjes die in de kit zitten.

Ik moet zeggen dat je de spaken erg netjes dunner hebt gemaakt, tja het is afwegen wat je moet doen.
Als je ze er eenmaal uit hebt kan je niet meer terug...
Het probleem is dat ik eigenlijk geen goeie (flexibele) lijm heb gevonden om de spaken vast te lijmen.
Ik heb ze met gel secondenlijm gedaan, gaat prima maar het wordt eigenlijk te hard waardoor er tijdens het werk af en toe wel eens eentje uitbrak.
Als je voor zekerheid wilt gaan zou ik ze toch laten zitten denk ik, de spaken zien er zo prima uit vindt ik eigenlijk.



Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2010 20:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Hallo allemaal,

Nog maar een paar onderdeeltjes dunner gemaakt zodat het realistischer eruit gaat zien.
Zou dol graag het frame in de grondverf zetten en daarna wit/rood spuiten, maar dat gaat nog even
duren, i.v.m. de te aanschaffen airbrusch.
Heb ik die eenmaal dan gaat het wel rap denk ik omdat ik nu zoveel als mogelijk voorwerk.

Het achterspatbord.
Afbeelding
Afbeelding

Handkappen.
Afbeelding
Afbeelding

Van het kuipje gaat ook bij mij de richel eraf, zodat de wind eronderdoor kan, en zo het vacuum opheft.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ook dunner gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Zijkanten van ruitje dunner gemaakt en bewerkt.
Afbeelding

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2010 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Hallo allemaal,

Airbruschset gekocht, maaaaaar dan ben je er nog niet, sterker, ergenis begint pas :(
Grondverf speciaal voor airbrusch op acrylbasis, voor zowat alle ondergronden erbij gekocht.
De delen ontvet met wasbenzine en zie het resultaat :?
Kan iemand a.u.b. een suggestie geven van wat ik fout doe :idea: want ik word hier erg droevig van.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Ron,

grondverf van Airbrushshop Almere zeker of niet?

Das ook niet mijn favoriete primer. Maar probeer eerst meer kennis te vergaren om goed te kunnen airbrushen. :wink:
Ik ben zelf ook nog niet zo thuis in het airbrushen maar goede kennis van zaken helpt wel. ( het is goed bedoeld hoor)
viewtopic.php?f=7&t=1058

26 juni is er bij ASA een opstapdag voor beginnende airbrushers. Misschien iets voor jou.
viewtopic.php?f=23&t=26561

Succes verder,
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 0:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 20:41 pm
Berichten: 88
Hoi ziet er goed uit deze BMW motor! Even een tip, wasBENZINE ( benzine is vettig, dus ontvet niet) gebruik liever brandspiritus.

Succes met je spuitwerk.

Gr Truckalex


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 0:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Truckalex schreef:
Hoi ziet er goed uit deze BMW motor! Even een tip, wasBENZINE ( benzine is vettig, dus ontvet niet) gebruik liever brandspiritus.

Succes met je spuitwerk.

Gr Truckalex


Even een reactie hierop; wasbenzine ontvet wel degelijk.
Ik spuit/ontvet al dik 20 jaar met wasbenzine, dan zou ik op al mijn modellen fisheyes of andere problemen moeten hebben als het vettig zou zijn.
Wasbenzine is niet te vergelijken met normale benzine :!:




Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Laatst bijgewerkt door FoxbaT op za 27 feb, 2010 0:57 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 0:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Rob, ik heb weinig tot geen ervaring met waterbasis lakken/verven dus daar kan ik je niet veel mee helpen.
Ik heb wel wat geexperimenteerd met blanke lak op waterbasis maar vond het niet lekker spuiten.
Het lijkt alsof zich er kleine druppeltjes hebben gevormd en die zijn opgedroogd, en dat krijg je als de laag te dik is gespoten, dan trekken de druppeltjes naar elkaar toe.
Je zou kunnen proberen iedere keer een dunne mist erop te spuiten en steeds even aan te laten drogen (zeg een minuutje dat is al voldoende voor alkyd) voordat je een nieuw laagje spuit.




Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 1:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Boxer schreef:
grondverf van Airbrushshop Almere zeker of niet?

Yep.

Boxer schreef:
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=1058

Mijn hemel, 38 pagina`s :shock:

Boxer schreef:
26 juni is er bij ASA een opstapdag voor beginnende airbrushers. Misschien iets voor jou.
viewtopic.php?f=23&t=26561

Morgen is er een clubdag in Almere, moet toch nog even langs omdat ik het een en ander vergeten ben.
Maar 30 Maart is ook een optie om verdere info op te doen.

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 feb, 2010 1:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
FoxbaT schreef:
Ron, ik heb weinig tot geen ervaring met waterbasis lakken/verven dus daar kan ik je niet veel mee helpen.
Ik heb wel wat geexperimenteerd met blanke lak op waterbasis maar vond het niet lekker spuiten.
Het lijkt alsof zich er kleine druppeltjes hebben gevormd en die zijn opgedroogd, en dat krijg je als de laag te dik is gespoten, dan trekken de druppeltjes naar elkaar toe.
Je zou kunnen proberen iedere keer een dunne mist erop te spuiten en steeds even aan te laten drogen (zeg een minuutje dat is al voldoende voor alkyd) voordat je een nieuw laagje spuit.Karel


Karel, ik stond wel versteld dat het zo snel droog was, tenminste de dun gespoten delen, maar ik moest experimenteren met hoeveel afstand tot onderdeel, en hoeveelheid te doseren verf. Ik ga daarom maar morgen even naar Almere om te kijken/vragen bij die clubdag.
Ik was heel blij met die watergedragen verf i.v.m. gezondheid, zo`n walm van vluchtige stoffen is nu niet iets waar ik op zit te wachten, en mijn vrouw liep nu al te mopperen dat het hele huis stonk :roll: terwijl ik het toch echt in de garage verwerkt had.

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement