Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 17:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 16:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
@gvbuuh,

Bedankt voor je antwoord, ja katten zijn gek op chloor :lol:

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Vandaag gebracht door tante post:

Afbeelding

Heb ik ook nog wat te doen wanneer de bmw af is :D :D

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
ron1200 schreef:
Die spuitgielmal kuiltjes zijn zo minimaal, moet ik die weg schuren of vullen, zal moeilijk zijn want er blijft niks in hangen denk ik.

Blok past in het frame, eerste dedeelte gaat makkelijk, maar dan begint het zoeken en tig keer loopt het vast aan de bovenkant blok, maar dan in ene valt die er zo in, t`is omdat ik weet dat het kan van jou anders was er een lichte vorm van paniek van mij meester geworden, hahahaha

Moet het chroom van de stoterstangentunnels, of laat ik dat maar zo, komt toch zand en stof/olie over.
Mmm, is eigenlijk niet de juiste mentaliteit he, om zo te denken, moet gewoon netjes zijn, geloof dat die dingen gegalvaniseerd zijn althans tegenwoordig, hoe ze vroeger waren weet ik eigenlijk niet, ja, op die oude politie dingen waren ze verchroomd, maar bij deze ??

Dat ontchromen, komen daar gassen bij vrij, ik bedoel kan je dat gewoon in de huiskamer laten staan, we hebben wel huisdieren.



Die kuiltjes kan je het makkelijkste weghalen door een stuk schuurpapier op je werkblad te leggen en dan met het blok eroverheen, dan blijft het ook mooi vlak.
Die plaat is toch een fractie te dik dus het maakt niet uit als er een laagje vanaf gaat.
Het chroom op de stoterstangenbuizen heb ik laten zitten, die werden bij mij toch helemaal mat door vuil e.d.
Met het chroom is het ook zo dat als er een laagje matlak overheen gaat, dan is de echt felle chroomglans gelijk weg.
Het ontchromen doe ik in bleek, maar dat ruik je wel goed inderdaad, daarom laat ik het bakkie met bleek dan ook in het hobbykamertje staan.


Oja gefeliciteerd nog met je Cagiva, mooi ding ook :wink:



Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 feb, 2010 21:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6319
Woonplaats: Blauwhuis
Ik ontchroom alles met muscle om de simpele reden dat het sneller werkt dan dikbleek en sneller vetvrij is.
Ik wens je trouwens veel succes met de cagiva.
Ik heb hem vroeger eens getracht te bouwen, maar verschillen in passing van kuip,tank en buddy van enkele milimeters werd mij te gortig.
De ketting is een helse klus ( allemaal losse schakels ) en de protar manier van maken is niet de mooiste.

Maar voorlopig blijf ik je beemer volgen en mocht ik tips hebben hoor je ze.
Ik heb geloof ik nog wel wat detail foto's van een R100RT ( uit '77 ), want die heb ik zelf gehad en als model staan.

succes
Denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 13:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Hallo allemaal,

Ik ben ff niet lekker, er is n.m. een drama gebeurt :oops: :cry: , voorlopig durf ik het hier niet neer te zetten voordat ik geprobeerd om het zoveel als nog mogelijk is te herstellen.



Voordat ik de stommiteit beging heb ik nog wel de oliekoeler behandeld zoals FoxbaT dat ook gedaan heeft.

Afbeelding

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Ron,

leuk om je hier ook op dit forum te treffen.

Maar je maakt me wel nieuwsgierig wat er fout is gegaan. Het hoeft niet allemaal perfect te gaan. Iedereen maakt fouten.

Succes verder,
Eddy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 16:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Hallo Eddy,

Ja, het is een kleine wereld he, ik zie dat je een power bouwer bent 8)

Ik zal morgen nadat ik verdere pogingen gedaan heb om de boel weer enigzins te fatsoeneren foto`s plaatsen.

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
ron1200 schreef:
ik zie dat je een power bouwer bent 8) .


Voor dat je het weet ben jij ook power brouwer Ron. Nog even 80 post posten en dan krijg jij ook de onderscheiding POWER BROUWER. :wink:

Groeten,
Eddy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 16:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 19:50 pm
Berichten: 61
Hoi allemaal,

Goed, dit is er gebeurt, ik was bezig met een fohn om de voorkant van de carter bescherming een deukje te geven.
Echter de hete lucht blies ook langs de cilinders, en daar konden de flinterdunne koelribben niet tegen, met dit als gevolg.
Afbeelding
Afbeelding

Pffff, ik zakte zowat door de stoel van narigheid, wat te doen, spru, daar hebben ze het over op het forum als wat willen maken wat er niet is.
Dus weer die fohn en verhitten dat spru en platknijpen, want daar ga ik die weggesmolten ribben mee repareren.
Afbeelding
Afbeelding

De andere cilinder is zo goed als gespaard gebleven, die heb ik dan ook gedemonteerd zodat ik die als mal kan nemen voor de reparatie van elk van de ribben afzonderlijk.

Hier een paar voorbeelden tijdens de reparatie.
Afbeelding
Afbeelding

Daar ben ik nu een groot deel van de dag mee bezig, en nog steeds niet klaar, ik wil zelfs de kleinste beschadiging weg hebben, die vul ik met secondenlijm en af en toe een splinter spru.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wanneer het blok en de cilinders straks gespoten zijn dan hoop ik dat je er niets meer van ziet, eigenlijk is het net een echte Paris-Dakar, daar gebeuren ook onverwachte makke`s, en moeten ze er ook maar het beste van maken :wink:



Ik ga pas verder met bouwen wanneer ik het blok gerepareerd heb, kwam nog in de verleiding om wat onderdelen in de bleek te doen, maar ik concentreer mij liever volledig hierop, het is geen wedstrijd om dat ding zo snel mogelijk in elkaar te hebben.


Nou, ik houd jullie op de hoogte, tot later.

_________________
Groet,

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2010 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 dec, 2007 20:21 pm
Berichten: 2749
Woonplaats: Emmeloord
Oei, da´s inderdaad zwaar balen.
Ik moet zeggen dat je het heel netjes gerepareerd hebt, petje, eeehhhh, helmpje af.

Antonio.

_________________
Toch maar eens wat lopende projecten afmaken, zijn er een paar teveel.
Overzicht van mijn projecten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement