Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 nov, 2013 1:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 nov, 2007 23:18 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Zichem Be
Zo dit is de laatste foto momenteel . nu ga ik een beetje schilderen en alles laten drogen . Diorama heb ik nog niet en weet ook nog niet goed hoe of wat maar zal dan toch ardennen gaan worden . Ook heb ik nog enkele vriendjes gevonden voor hun om mee te spelen in de bossen ginds :-)


AfbeeldingUploaded with ImageShack.com


de vriendjes

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov, 2013 20:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 nov, 2007 23:18 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Zichem Be
Kan er iemand me een beetje op weg helpen met de kleuren die ik zou gebruiken voor de uniformen en wapens? ik heb vooraal Revell in het gamma hier . Mvg David


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov, 2013 21:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6312
Woonplaats: Blauwhuis
Phoe, dat is een lastige vraag :? .

Volgens mij kan je voor de groene jas Revell nr 70 gebruiken.
Maar gunze en Valleo hebben de kleuren gespecificeerd staan, dus alleen nog even omnummeren :wink: .

Of gewoon kleuren gebruiken waarvan u denkt dat ze juist zijn. Historisch correct ligt op het kerkhof ( mits je nog wat originele uniformen hebt weten te kopen :? ).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2013 20:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Wehrmacht groen cq grijs is een groengrijizige kleur wat goed overeenkomt met een gedragen jas, een kleurnummer heb ik niet omdat ik mijn kleuren altijd zelf meng, maar ik geloof nu eenmaal niet in het begrip "de juiste"kleur. Verfbaden voor kleding waren nu eenmaal niet echt normvast en daarbij waren de omstandigheden ook van invloed op de kleur

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2013 18:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 nov, 2007 23:18 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Zichem Be
Bedankt voor de tip beide . @ Bert Doe jij eerst een primer over je mannetjes ?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2013 22:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja, ten eerste pakt de olieverf beter, ten tweede zie je foutjes sneller

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2020 13:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 nov, 2007 23:18 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Zichem Be
Na 7 jr inactiviteit in dit topic toch nog een update bijna klaar. Recent de draad terug opgenomen en de kelder hier beetje ingericht voor te brouwen . Moet nog steeds veel leren daarom zijn we hier terug.

Gezichtjes schilderen kan ik nog steeds niet.


photo 527390
photo 527389
photo 527388
photo 527387
photo 527386
photo 527385
photo 527384
photo 527383


Dat dioramatje is ook een probeersel , boompjes . Gips struiken , koffie als bruine ondergrond . Statisch gras . Het ding ziet er niet uit maar dat stoort me ook niet . Bomen zijn ook niet met Flock bewerkt . Enkel Sisal in kledingverf en daarna wat in elkaar gedraaid met ijzerdraad . Maar we zijn dus terug met de hobby bezig . Mens moet iets doen buiten werken . (Dat heb ik de vorige 5 jaar bijna 7op 7 gedaan ) enige voordeel aan die Corona . Mens komt terug meer tot rust ... Zo shoot boys met de comments . Ik ben hier voor bij te leren . De BMW r75 gaat denk ik samen met nog een stel Duitsers en een gulashkanone op een diotje komen . Heb alles in men bezit dus kan gerust wat bouwen nu.]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2020 21:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11855
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De vorm en het concept van het diorama vind ik niet slecht, maar het is de afwerking die te wensen overlaat, zoals je zelf vaststelt. Om te beginnen zou je ervoor moeten zorgen dat de ondergrond egaal geschilderd is zodat er geen wit meer door komt. Ga dan pas met strooisel aan de gang. Ik zou zelfs aanraden om de begroeiing even terug weg te halen en dat in orde te brengen, dan ga je het eindresultaat een stuk omhoog halen. Werk ook de kanten af met een mooi passend kadertje. De moto en bemanning is eigenlijk vrij goed geschilderd, al zijn er momenteel veel mooiere kits en bestuurders van de BMW R75 te vinden. Is je model beter, dan wordt ook het schilderen makkelijker. Zelf heb ik deze BMW wel eens gebouwd zonder sidecar:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2020 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 nov, 2007 23:18 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Zichem Be
Dat dio'tje is echt wel een probeersel ze . Gewoon verschillende technieken getest en niet gelet op de afwerking. Stond ook eerst een muur waar nu die 2 bomen staan . Allemaal testjes . Onder dat gras had ook eerst geschildert moeten worden . Die bomen zijn ook maar neergepoot enz . Kga nog wel een Dio bouwen voor deze set samen met nog 2 andere sets erbij.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement