Joepie!! Brommerds.. een hele BCC "Brommers Kiek'n" ..
't moge duidelijk zijn dat ik dit NIET aan me voorbij laat gaan.. onderwerp van mijn inzending?..
De Bimota Tesi 1D van Tamiya, mijn... ( ok één van de vele ) Droommotor.
de "echte":
Frame: dubbel "omega" Frame van CNC Gefreesd aluminium, met Subframes van Reynolds 531 Buis.
Motor: Ducati 888 blok dat door opboren op 906cc is gebracht, "desmoquattro" 4-kleps cilinderkoppen, met de voor ducatiblokken zo kenmerkende "Klepveerloze "Desmodromische"klepbediening ( gaandeweg dit topic kom ik daar nog wel een keer op terug..
't blok ademde in door 2 inlaat huizen met 2 verstuivers elk, aangestuurd door een Weber-Marelli electronisch inspuitsysteem, en uit door een "Daytona" tangentiaal uitlaatsysteem, hiermee was het de enige in serie gepriduceerde motor die met dit door Ducati Corse speciaal voor Daytona ontwikkelde uitlaatsysteem is uitgerust..
Wielophanging:
de achterwielophanging is een tamelijk "gewone"alu achtervork met excentrische kettingspanners en een progressive-link system voor de veer.
Voor, daar zit em de bijzonderheid van deze machine.. een soortgelijke vork als achter, met de besturing in de naaf van het voorwiel, dat daardoor heel grote voorwiellagers had.. ongeveer 10cm binnendiameter, om ruimte te maken voor de ongeveer 4 Cm dikke vooras, ik heb wat kopietjes van het werkplaatshandboek van deze machine, ik zal ze later in dit topic ook posten..