Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ACE 1924 1/16 Aoshima
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Na 2 modellen van Sangoy Gunze te hebben gebouwd ( 1 nog te bouwen) tijd voor iets anders. In deze serie heb ik al de Henderson en de Militaire gebouwd. Leuk project om deze weer natuurgetrouw te maken zeker gezien de schaal. Het spaken van de wielen wordt zeker een uitdaging.
photo 568707
photo 568706

Zo moet hij ongeveer worden.
photo 568712
photo 568708

Alvast maar iets aan het blok gedaan en even de cilinders los erop om te zien hoe het wordt.
photo 568710

En natuurlijk de cilinders geverfd.
photo 568709


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 19:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Geweldig, weer zo'n antiek aparaat.

Wat kan je vertellen over de motor zelf?

Cilinders zien er alweer heel knap uit.

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
The 1920 Ace Four retained the F-head cylinders of the old Henderson and a displacement of 75 CI (1,220cc). But no patents were infringed with the new design, which used splash lubrication and a bolted-on 3-speed gearbox. The engine delivered 20 HP, and a stronger crankcase with thicker bearings came with a heavier flywheel. The two intake blocks sat atop four separate cast-iron cylinders, with large valves and well-ported inlet tract for better power. The wheelbase of 59 inches was 2-inches longer than the final “short” Henderson 4, and the weight was kept down to 365 pounds. The Ace was strikingly beautiful in Packard Blue and highlighted with cream-painted wheels. Its lines were beautifully compact and modern, giving an impression of speed even at a standstill.

In 1927 nam Indian de Ace Motor Corporation over. Daardoor kreeg men de beschikking over de viercilinder lijnmotoren van dat merk, die aanvankelijk nog als Indian-Ace verkocht werden, maar al spoedig uitsluitend als “Indian”. Arthur O. Lemon kwam als hoofdingenieur van Ace mee naar Indian. Hij was een kenner van de viercilinders, die feitelijk in de jaren tien waren ontwikkeld door Henderson en na de overname van Henderson in 1917 “Excelsior” waren gaan heten. Lemon was al in 1915 bij Henderson in dienst getreden en ook mee gegaan naar Excelsior. Henderson had na de verkoop van zijn fabriek zelf het merk “Ace” opgericht. Gedurende korte tijd reden er daardoor viercilinders onder de merknamen Ace, Excelsior, Henderson, Indian-Ace en Indian rond.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 nov, 2022 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ja, dit is mooi spul met een lange geschiedenis. En als je dan zoekt op googel naar ACE dan krijg je herrie. Met ACE Henderson gaat het beter. Mooie motorfietsen toen. Ik vraag me af of er over honderd jaar nog een motorfiets uit 2020 bestaat.


Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 8:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Denk het wel, de harleys lopen al 50 jaar achter in techniek, dus dat meot lukken :0



Zelf Harleyrijder
Maar kan deze motor ook zeker waarderen, ziet er gewoon stoer uit, al vraag ik mij af waarom er twee hendels zitten op de tank. 1 voor de versnellingsbak, maar die tweede, snap ik nog niet helemaal. Zit op achterrem, lijkt mij toch vervelend als je je vergist

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Bertus, die tweede handel is de koppeling, als je goed kijkt dan zie je dat hij niet naar de rem gaat. Wat ik niet snap op het moment is waar de kabels van die twee voetpedalen voor dienen, ze lopen beide naar het achterwiel.

Mooie kit kan je je op uitleven qua details.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 nov, 2022 20:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
En weet je wat?
We komer er tijdens de bouw allemaal wel achter. Ik ben al aan het zoeken maar kom niet erg veel verder dan "raden maar".

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 nov, 2022 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooi project Ronald :brouw:

Het verbaasd me hoeveel mooie classic modellen je al hier op modelbrouwers aan hebt laten zien.
En in wat voor tempo :shock: :wink:

En waar haal je ze allemaal vandaan? Van marktplaats?
Binnenkort ook maar weer eens verder aan m'n Harley en Beemer gaan prutsen.

In ieder geval heel veel succes met deze beauty.




Eddy.

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 nov, 2022 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Heren ( en Eddy ook weer, hello again) die 2 hendels snap ik ook niet zo.,ze zitten op dezelfde as . 1 heeft een hevel naar wat ik denk koppeling/ versnellingsbak? Die 2e ?????. De twee pedalen bedienen twee remtrommels zo op,de tekening te zien.
photo 568881
Verder even met het blok bezig geweest. Ja ik zie op de cilinders een naad lopen, maar ja moet maar een keertje zo hoor.
photo 568880
photo 568878
Ook alvast de halve wielen ingezaagd en geboord om spaken aan te brengen. En ja die doe ik ook gewoon op mijn manier, per helft.
Ik ga ze na gronden wel eerst wit spuiten en dan spaken. Hoop dat ik hierna niet veel wit moet bij werken.
photo 568879
Zadeltje geverfd.
photo 568877
Ben nu bezig met de bougie kabeltjes ( standaard niet in de kit) wordt vervolgd.
En inderdaad ik heb mijn modellen op marktplaats gekocht . Er komen echt wel leuke dingen voorbij . Net van Heller de Honda ( Japauto) 950ss Bol D or weten te kopen voor 30 euro . Top prijs natuurlijk


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 nov, 2022 18:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 jul, 2020 8:53 am
Berichten: 379
Keine vordering te melden, de bougiekabels zijn klaar. Ik heb pas wat kleine boutjes en moertjes besteld bij Knupfer.de en daarbij ook een zakje diverse. Hierin zaten kleine ronde moertjes met gleuf. Deze gebruikt om de kabels te monteren.
photo 569262
photo 569263
photo 569264


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement