Ik heb besloten de C-47 even wat prioriteit te geven en me hier voor nu op te focussen (de Dash 8 is overigens ook al vrij ver en zal de volgende zijn welke afgemaakt gaat worden).
De bovenkant is bijgesschuurd en kan nu eindelijk in de witte lak.
Zie hier het resultaat! Ik heb het model meteen maar uitgepakt. Wonder boven wonder zijn de raampjes er heelhuids uitgekomen, zonder doorlekken van het wit. Ook meteen maar de stabilo's gelijmd.
Wel vond ik de motoren nog wat te glanzend. Deze heb ik daarom een beetje doffer gespoten. Ook de vleugels een beetje bijgespoten. Ik moet zeggen dat ik echt blij ben met mijn nieuwe airbrush. Je kunt veel nauwkeuriger spuiten zonder meteen weer het hele model te moeten afplakken.
De de-icing boots zijn geschilderd. Gewoon met het handje deze keer. Ook wat verwering aangebracht.
De wielen zijn nu ook gemonteerd. Dit allemaal zonder problemen. Ook heb ik een zwart rondje geschilderd. Hier komt straks de glazen dome op. Ik twijfelde nog of ik wellicht een gaatje moest boren, maar ik was bang het model teveel te beschadigen, dus dan is verven een mooie tussenoplossing.
Dan de decals. Ughn. Hier heb ik echt een hoop gedoe mee gehad. Ze passen voor geen meter. Dat is niet geheel de fout van de decals zelf, maar ook van het model. De raampjes zitten namelijk een paar mm te laag. Als je raamdecals gebruikt geen probleem, maar die gebruik nu dus net niet. Daarnaast past de neus ook niet. Dit is gelukkig met wat extra reserve stukjes te corrigeren, maar ik heb niet genoeg om het ook bij de stabilo aan te passen. Maar dat valt gelukkig minder op.
Zien jullie trouwens bij het laatste raam een rondje zitten? Dit is een ringetje dat om het raam heen zat. Dit zat er in het echt ook (alsmede ergens onderin bij een raam aan de achterkant aan de stuurboord zijde). Ik heb geen idee wat dit is. Dit zat volgens mij niet op de militaire variant en is wellicht speciaal iets voor Aerocarto? In ieder geval was het nog niet gemakkelijk hier de decals goed overheen te krijgen.
Hier het resultaat na enig correctiewerk. Ook zijn de logo's aangebracht.
Dan de cockpit decals. Ik gebruik de decals van Welsh als basis. Deze zijn overigens niet correct voor de PH-DAW. Deze had namelijk maar vier ramen, in plaats van zes (op deze foto goed te zien:
https://avia-dejavu.net/photo%20PH-DAW.htm)
En hier is de status op dit moment. Voor de cockpit ramen heb ik wat reserve Authentic Airliners decals gebruikt en op maat geknipt.
Rest nog alleen het aanbrengen van de decals van de stuurboord zijde, de diverse lichten, de glazen dome, antennes en draadantennes alsmede nog wat verwering (met name bij de motoren). Volgende keer hopelijk de eindfoto's.