Carvair schreef:
En een linkje naar plane savers video en de vleugel verwijdering!
Vanaf de tiende minuut is het interessant .
https://youtu.be/nXd8UGWu164En nog een Amerikaanse tekening van het proces waarbij stap zes het bevestigen van kabels word uitgelegd om de vleugel mee te liften.
Super bedankt Jan. Gaaf filmpje en natuurlijk heb jij de volledige tekening
TheFlyingDutchman schreef:
Is die Tamiya Finish ook te gebruiken om laklagen mee op te poetsen?
Waar ga je de gordijntjes van maken?
Ja, daar is het eigenlijk voor bedoeld. Er zijn drie stappen: Tamiya Polishing Compound: course, fine en finish.
Hieronder heb ik het toegepast op het proefstukje dat ik gebruik om de juiste kleur oranje te bepalen (kom ik binnenkort op terug) en om verf te testen met diverse middeltjes die eventueel kunnen bijten met de onderlaag.
Het rechter deel is allen gedaan met finish, opgebracht en uitgepoetst met een keukenrolvelletje. Dus eigenlijk vrij grof gedaan. Het effect is meteen verbluffend. De verf is bewust slordig gespoten (ook weer om te testen hoe het zich zou houden bij 'mishandeling') Je haalt natuurlijk, zoals altijd bij polishen, wel een toplaagje weg.
De gordijntjes heb ik gemaakt van papier, net als bij de DC-2.
Het is even een knip-en-plakwerkje, maar het is effectief en simpel.
Zo gaat het er aan de buitenkant uitzien. Of het helemaal historisch correct is betwijfel ik. De gordijntjes wel hoor, die werden zo toegepast in de jaren '30. Maar ten tijde van het toepassen van neutraliteitnoranje was Europa gemobiliseerd en voor de paar luchtlijnen die nog open waren voor het publiek gold al snel dat de ramen geblindeerd moesten worden. Dat deed men, zoals ik heb gelezen in verschillende verslagen, door de bestaande ramen mat te schuren... tegenovergestelde van wat ik dus aan het doen ben.
Komende week verder met het interieur en de cockpit!
VJ