Zo, met de HY Foodtruck achter de hekken ga ik weer met de CL-415 aan de slag. De kit stond al even on hold. Maar nu mag hij weer!
Eerst is het interieur aan de beurt, met de nieuwe en rechte onderdelen die ik van Italeri heb ontvangen. Een rondje primer is dan de eerste stap geweest.

Daarna heb ik een grove dryfit (met plakband) gedaan. En daar kwam wat werk uit. De vleugels bestaan uit twee versies onderdelen. Het binnenste gedeelte is van de originele CL-215 kit van Heller. De buitenste delen zijn van de upgrade naar CL-415. Nu is de nieuwe sprue nogal wat steviger uitgevoerd. Dus de vleugels hangen een beetje door, vanwege het extra gewicht en het dunnere middendeel.

Het feit dat de boel met plakband aan elkaar zit versterkt het doorbuigend effect uiteraard. Dat realiseer ik me wel. Maar daar staat tegenover dat ik de kist vliegend wil bouwen en dan is sprake van een lichte opwaartse buiging richting de tips. Dus ik ga er maar een versteviging in opnemen om de juiste vorm te verkrijgen.
De twee versies laten helaas ook een verschil zien in de scherpte van de detaillering, zoals de rivets. Op de foto zie je links het oude binnengedeelte en rechts de nieuwe buitenzijde.

Zo, dan is dit topic weer tot leven gewekt. Er volgt meer...
Hawker Tempest met V1.
Voorbeelden van eerdere projecten: DC-2 Uiver, EC-135 traumaheli, NF5's Double Dutch Synchro pair, Dornier Do-X met brandschade, Smit Rotterdam.