Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 17:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2022 13:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
Hallo iedereen,

Ik ben nu alweer een tijdje bezig met de Revell 1/32 EC-135 die ik maak als de Lifeliner 4 PH-MMT, ik wou de huidige lifeliner 4 maken, maar aangezien er geen kit is van de H135P3 hield dat idee al snel op.
Ik ben ondertussen al een heel stuk onderweg maar ik dacht laat ik het werk tot nu toe alsnog even delen met iedereen, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
[img]photo 554597
[/img]

De cabine:photo 554598

Na veel gepruts, bijwerken, en wat fitment problemen de rompdelen aan elkaar gezet:photo 554594


En daarna ik de mooie fluoriserende kleur geel gezet:photo 554593

De zwarte omlijsting om de ramen heen was nogal een kriem om af te plakken door de vele opstaande klinknagels, ik heb er niet 100% tevreden mee maar niet alles kan goed gaan:photo 554589

Hierna konden de stickers erop waardoor het geheel ineens wat begon te lijken:photo 554591
photo 554592
photo 554596


En stukje bij beetje vorderen we:photo 554595
photo 554588
photo 554590
photo 554587


Tot het punt waar we nu zijn:photo 554536


Volgende stap waar ik vanmiddag mee ga beginnen is de rotorhead in elkaar zetten en spuiten, en hierna kan ik de diorama gaan inrichten!
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2022 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Hij is mooi! Strak werk hoor :brouw:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 maart, 2022 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
Dankjewel Ronald!

Vandaag de finishing touches op de romp gedaan en begonnen met de rotorbladen in kleur zetten, nog even de leading edges zilver maken en blanke lak erover:photo 554672


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 7:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik vind hem erg geslaagd tot nu toe! Is dit de nieuwere uitgave van Revell of die prehistorische heel slecht passende kit?

Het is bijna jammer dat er dan nog een vierbladige rotor op moet, waardoor het ding zoveel ruimte inneemt, anders had ik er ook graag eentje gebouwd.. ben benieuwd naar het dio dat erbij gaat komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind hem ook erg geslaagd. Er zijn altijd wel punten waar je niet tevreden mee bent maar het valt niet heel erg op. Het geheel ziet er gewoon mooi uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
Yes dit is inderdaad de nieuwere uitgave, gelukkig! Ik wou deze in de eerste instantie omdat deze de IBF's heeft, die grote grijze filters aan de zijkanten net voor de uitlaten, maar al helemaal blij gezien de slechte verhalen van de eerdere uitgave.

Het is inderdaad nog een fors model inderdaad, maar aan de andere kant heb ik ook nog een 1/24 Spitfire liggen, dus het kan absoluut nog erger. :lol: verder is de kit wel echt een aanrader, afgezien van de paar pasvormproblemen met de romp is t wel een hele leuke kit!
Bedankt voor de complimenten! Inderdaad, en ik ben nog flink lerende, dus allemaal weer een leerproces


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Gave heli zeg.

Je had het over fluorescerend geel, maar dat herken ik niet in die donkere foto's. Die foto's in het volle licht doen hem meer eer aan, dan zie je dat het geel lekker fel is. Hij oogt alleen flink verweerd en bij mijn weten worden ze redelijk schoon gehouden.

TheFlyingDutchman schreef:
Het is bijna jammer dat er dan nog een vierbladige rotor op moet, waardoor het ding zoveel ruimte inneemt, anders had ik er ook graag eentje gebouwd..


Daarom bouw ik 1:72

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
Jaa het is inderdaad lastig te zien, ik bouw voornamelijk 's avonds na werk, en mijn telefoon pakt helaas niet geweldig de kleuren op in kunstlicht,

Ik ben inderdaad voor redelijk verweerd gegaan, niet zozeer het verweren maar meer (een poging tot) accentueren, de oudere kisten zoals de MMT zijn toch ondanks het schoonmaken redelijk vies, rondom klinknagels zit toch wat vuil enz, en zelfs de verf van horizontal stabilizers van heli's met de pratt & whitney motoren is aardig aangetast door de uitlaatgassen, het is misschien een beetje much, maar ik vind het persoonlijk wel een leuk effect geven zodat je het detail in de kit wat beter ziet en wat meer diepte erin hebt zegmaar. Maar ik ben nog veel aan het experimenteren en proberen, dus perfect zal het niet zijn! Maargoed, stapje bij beetje komen we steeds wat verder. Bedankt voor het kritische oog, daar leer ik ook weer van!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Heb even gegoogeld, verwering achter de uitlaat is er inderdaad. De voorzijde oogt cleaner, waarbij paneellijnen wel zichtbaar zijn, maar niet zo heftig als op je model.
Afbeelding

Verwering is heel erg persoonlijk, ik heb er zelf ook moeite mee. Zit er vaak tegen aan te hikken, doe het liever niet als wel. De easy way, zeg maar. Fabrieks-nieuw.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 maart, 2022 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 07 apr, 2015 22:11 pm
Berichten: 64
tsjopper bob schreef:
Heb even gegoogeld, verwering achter de uitlaat is er inderdaad. De voorzijde oogt cleaner, waarbij paneellijnen wel zichtbaar zijn, maar niet zo heftig als op je model.
Afbeelding

Verwering is heel erg persoonlijk, ik heb er zelf ook moeite mee. Zit er vaak tegen aan te hikken, doe het liever niet als wel. De easy way, zeg maar. Fabrieks-nieuw.



Ja ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik vind persoonlijk het model heel flets lijken zonder de accentuering van klinknagels en paneellijnen. Dus heb zelf de keuze maar gemaakt ook klinknagels te accentueren, het lijkt op de foto ook wel heftiger dan dat het daadwerkelijk is hoor, zat net ook de fotos op het forum te vergelijken met het daadwerkelijke model. Maar t lijkt heel heftig op de foto.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement