Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 15:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 14 apr, 2021 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
ik heb het boek over Von Baumhauer vandaag ontvangen. Maar even studie maken van zijn brute 'helicopère'. Moet ik ook maar eens aan de scratch

Staat bij mij ook nog op het lijstje. Misschien moet je er maar een kitje van maken :lol: . Ik heb ook nog wat informatie uit Duitsland, geloof ik. Daar stond in het helicopter museum een mooi model. Maar weer eens opzoeken, dan stuur ik het wel.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 apr, 2021 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hoe meer info, hoe beter. Goede bouwtekeningen is nog beter. De hoeveelheid info in het boek en www valt me tegen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 apr, 2021 8:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Na het laatste schilderwerk (navigatielicht silver plus transparant rood, bijtippen licht vlekken in het donkerblauw - geen idee waar die vandaan kwamen -) tijd voor de eind foto's.

photo 536370

photo 536369

photo 536368

photo 536367

photo 536366

photo 536365

photo 536364

photo 536363

photo 536362

photo 536361

photo 536360

photo 536359

photo 536358

photo 536357

Samenvattend: Eigenlijk viel de ombouw best mee, de grootste problemen (spuitproblemen, aanbrengen stuurkabels) hadden ook bij elk willekeurig ander model kunnen optreden. Wel werd tegelijkertijd duidelijk dat de Valom kit ook een aantal fouten bevat (plaats van het onderstel, midden console cockpit, buizenframe cabine, plaats van de stuurkabels, en waarschijnlijk vergeet ik er nog wat). Maar er staat nu wel een uniek model, wat eigenlijk het begin was van Fokker's succes in de twintiger jaren van de vorige eeuw.

Rob

PS Dat ene ontluchtingspijpje staat inmiddels recht :wink: .

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 apr, 2021 11:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Rob,

Gefeliciteerd met deze mooie Fokker. :brouw: :brouw:

Je hebt er weer een aparte F.VII van gemaakt. Het wordt tijd, dat er eens een goede wordt uitgebracht, zonder de slordige foutjes. Vandaag de dag is er toch genoeg goede info. :?

Een aanwinst voor je Fokker collectie !

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 apr, 2021 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Hallo Rob,

Je hebt hier een mooi stukje geschiedenis neergezet.

Erg mooi model geworden, zeker met al je aanpassingen. :brouw: :brouw:

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 apr, 2021 13:01 pm 
Online
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Dat is inderdaad een hele mooie kist geworden, elke keer weer knap werk..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 apr, 2021 0:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Heel erg fraai geworden, Rob. Ondanks wat strubbelingen staat er weer een prachtige Fokker. Het karakteristieke hout-met-blauwschema vind ik erg mooi gedaan.
Heb je de staartslof uit de kit gebruikt? Die oogt een beetje grof waardoor de staart wat hoog lijkt te staan.
Wat wordt je volgende project?

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 apr, 2021 7:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Dank voor alle lovende woorden.
@Paul: De staartslof zal ik nog eens naar kijken (de tekening er bij nemen).
Enne, het volgende project: het Q.E.D. bootje loopt al, en de Fokker T.IX komt spoedig, dus die claimt waarschijnlijk voorrang op de rest van de stash.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 apr, 2021 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik heb een paar minuten zitten twijfelen tussen de woorden 'prachtig', 'sierlijk' en 'elegant' maar ik gooi ze gewoon alledrie in m'n reactie. Hele mooie aanwinst voor je verzameling! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 apr, 2021 13:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Nog een, heel klein, nagekomen bericht. Ik heb over de bouw drie maanden en tien dagen gedaan. De eerste tekening van het origineel was gedateerd op 20 juni 1925. De assemblage in New York was voltooid op 28 september van dat jaar. Drie maanden en acht dagen later dus. En eigenlijk moet je rekenen met de datum van de eerste vlucht op 5 september, dus twee maanden en zestien dagen. Goed, niet helemaal eerlijk, want romp en vleugel lagen al bijna klaar, dat was het eerste prototype van de F.VIIa. Maar toch, ben ik nu een langzame bouwer of was Fokker razend snel? :lol:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement