Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 aug, 2020 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Leuk van je te horen Odorf! Long time no see...

Het was mij inderdaad ook al storend opgevallen, zo naast de echte motor. Ook de plaatsing klopt niet, dus dat gaat zeker hersteld worden bij de definitieve plaatsing.

Dank voor het meedenken, zeer gewaardeerd!
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2020 0:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zag het wel, maar dacht dat het om een andere uitlaat ging. Op de foto is een militaire bak te zien en jij bouwt een civiele. De inlaat kan er verschillend uitzien, dus ik dacht dat dat bij de uitlaat ook kon zijn. Mij vielen de ribbels juist op op de uitlaat, maar volgens mij zitten die niet op de civiele versie.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2020 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Dat is een goede... scherp gezien. Het was mij eerlijk gezegd ontgaan. Ik had wel gezien dat latere versies een diffusor in the uitlaat hebben en dat was nog niet zo ten tijde van de BV-234 (die de 'rechte' en gladde uitlaat van de CH-47C heeft). Ik had me slechts op dat detail gericht.

photo 516420
next-generation T55 engine (25% meer vermogen en 10% minder verbruik dan vorige versies). Hedendaagse Chinook uitlaten hebben verticale ringen rond de uitlaat.

Nieuwsgierig naar het wel en wee van de horizontale ribbels in het Italeri model, ben ik op zoek gegaan naar de oorsprong in de realiteit. En die heb ik niet echt kunnen vinden. Ben wel benieuwd wie het weet. De uitlaat van de Italeri kit (en de daarop gepasseerde BlackDog aftermarket engine) lijkt nog het meest af te komen van een model CH-47A. Misschien een kwestie van een oud onderdeel dat niet is meegenomen bij het updaten van de mallen door de jaren? In elk geval ga ik het niet meer veranderen. Dat zou veel werk opleveren en waarschijnlijk wordt het er niet fraaier op. Nu glimmen ze mooi en dat laat ik zo.

Omdat ik even geen update heb een bloedstollend mooie foto die ik op internet tegenkwam:
photo 516419
Dust lights up the rotors of a CH-47 Chinook helicopter as US Army paratroopers load for an air-assault mission near Combat Outpost Ab Band, in Ghazni Province, Afghanistan, May 23, 2012. U.S. Army / Sgt. Michael J. MacLeod

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 aug, 2020 22:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Eerlijk gezegd weet ik ook niet precies de functie van de ribbels op de uitlaat (Duct), het enige dat ik kan bedenken is dat het geheel er wat sterker en vormvaster van wordt.

Wat geneuzel over de motor
http://www.chinook-helicopter.com/standards/areas/engine_drawings.html

Leuk naslagwerk, oude manual
https://mildepot.files.wordpress.com/2011/01/ch-47_manual.pdf

Een nog vreemdere motor, met aan voorzijde EAPS (Engine Air Particle Separater)
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 03 sep, 2020 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Korte update: Ik ben met het volgende detail begonnen: het landingsgesel. De banden heb ik een tijdje geleden al gedaan, maar aan de poten kom ik nu toe.

photo 517014
Voor de stevigheid heb ik de kunststof pennetjes eraf gehaald en vervangen voor een metalen buisje van dezelfde diameter.

photo 517015
Ook heb ik de details aangebracht zoals hydraulische lijntjes en remschijven.

Binnenkort volt de update als de poten geverfd zijn en de banden erop zitten.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
photo 517065

photo 517066

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Leuk kleurtje! En mooi metaaleffect op de hydraulische delen. De remmen geven het ook echt mooi veel detail mee.
Ik zie op de foto's op de eerste pagina van het verslag dat het middelste dopje en misschien ook de wielbouten een grijs- of aluminiumkleurtje hebben, ga jij dat ook nog doen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
wow, scherp oog voor detail! Ik zag het ook en zal tzt een klein puntje zilver zetten ;-)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 sep, 2020 19:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gave poten en banden zeg, daar heb je keurig je best op gedaan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 sep, 2020 14:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
tsjopper bob schreef:
Gave poten en banden zeg, daar heb je keurig je best op gedaan.

René
TheFlyingDutchman schreef:
Leuk kleurtje! En mooi metaaleffect op de hydraulische delen. De remmen geven het ook echt mooi veel detail mee.
Ik zie op de foto's op de eerste pagina van het verslag dat het middelste dopje en misschien ook de wielbouten een grijs- of aluminiumkleurtje hebben, ga jij dat ook nog doen?

+1...

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement