Het is nu een goed moment om naar het windscherm te kijken. De beste foto is deze:
Het voorste raam van het windscherm is breed van boven en smal van onderen. Op schaal schat ik respectievelijk 5 en 2 mm. De hoogte is ongveer 5,0 mm. Ik heb een eerste idee op karton getekend, ingekerfd op de schuine lijntjes en gevouwen.
Paste van geen kant, aan de zijkanten was tussen de template en de onderkant van de vleugel veel ruimte over. Dus volgende poging.
Nu was het omgekeerde het geval, niet op zijn plaats te krijgen. Inmiddels was het ook duidelijk dat de hoogte iets minder moest zijn, 4,5 mm. Volgend probeersel.
Hierbij ook nog geprobeerd of een beetje holle onderrand zou helpen. Geen succes. Intussen was het duidelijk dat zo'n smal raampje zeker niet lekker zou aansluiten op de romp, die immers uitging van een heel andere vorm van het windscherm, n.l. dat van de Dessoutter Mk. II:
Dan toch maar een kleine concessie gedaan aan de breedte van het voorste raam: Onder 4 mm, boven 7 mm.
Dat ging beter, ik kon nu ook de aansluiting op de cabine aftekenen. Er bleef nog een kleine ruimte onder de vleugel open. Dus laatste poging:
Past voldoende. Het onderste deel van de zijramen wordt aluminium geschilderd, zodat de sponning daar evenwijdig loopt aan de bovensponning. Eventuele gaatjes zullen opgevuld worden met Vallejo putty, die het plastic niet aantast.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.