Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 apr, 2019 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Ik heb de rolroeren, hoogteroer en richtingsroer voorzien van PE control horns en die donkergrijs geschilderd. Vervolgens het hoogteroer naar onder en het richtingsroer naar links uitgeslagen vast gelijmd.

photo 474697

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 apr, 2019 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Na de staartroeren de rolroeren, eentje omhoog, de ander omlaag.

photo 474934

Ik vond de schuine rood-wit-blauwe vlaggetjes zoals Paul die gemaakt heeft wel aardig. Ik had nog eenstrip rood-wit-blauw decal over van de Fokker F.XX, dus dat was snel gepiept.

photo 474933

De vieze aluminimum vlek op het hout is inmiddels weggewerkt (toch verrassend dat je altijd pas dingen op de foto ziet). De eindjes van de decals moeten nog afgesneden worden.
Nog te doen: Stuurkabels, windscherm.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 13:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Eindelijk heb ik hem maar afgemaakt, de kleine Pander. Eerst moesten de touwtjes er nog op.

photo 475389

Een de decals op de schroef:

photo 475390

Een daarna konden de eindfoto's gemaakt worden.

photo 475392

photo 475393

photo 475394

photo 475395

photo 475396

photo 475397

photo 475398

photo 475399

photo 475400

photo 475401

Een aardig kitje om te bouwen, dat wel. Maar de kwaliteit van het gietwerk was abominabel, een grote verzameling belletjes. En de decals waren ook niet best, ik had eigenlijk gewoon nieuwe moeten maken. Ik weet niet waar Clasic Plane ze heeft laten printen, maar mijn inktjet printer levert betere en veel scherpere decals. Desalniettemin: Complimenten aan Paulus de Boskabrouwer om deze Pander op de wereld te zetten, want daarmee is deze kit begonnen. Dat er nog maar velen mogen volgen. Je hoort dit wel, hè Paul?

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Rob,

Prachtig gevalletje apart... :brouw: :brouw:

Kompliment ! Wat je ervan gemaakt hebt, een klein priegel kistje, ondanks de mindere kwaliteit, toch heel leuk geworden. :D

Vr.gr.

JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 apr, 2019 22:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
robh schreef:
Complimenten aan Paulus de Boskabrouwer om deze Pander op de wereld te zetten, want daarmee is deze kit begonnen. Dat er nog maar velen mogen volgen. Je hoort dit wel, hè Paul?



Jazeker, Rob, de boodschap is overgekomen maar ik heb momenteel even geen ambities. Er ligt immers nog een FK-49 op de plank.
Ik heb je Panderbouwwerkzaamheden tussen de bedrijven door af en toe even bekeken en vind het heel leuk dat je het gebakje gebouwd hebt. En ja, je kritiek is volkomen terecht.
In mijn bouwverslag heb ik, ondanks dat deze slager dan toch zijn eigen vlees keurde, de nodige minpunten aangestipt en deze kritiek ook gedeeld met ClassicPlanes.
Met name het gietwerk kan best beter.
Ik vind jouw Pander erg geslaagd en hoop 'm nog eens in het echt te mogen bewonderen maar dan moet je voor die tijd even het richtingsroer omdraaien... die zit nl. ondersteboven.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 mei, 2019 19:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk geworden Rob, mooie frisse kleur.

Citaat:
.... maar dan moet je voor die tijd even het richtingsroer omdraaien... die zit nl. ondersteboven

Oef, dat lijkt me een hele opgave. Gelukkig blijft de H een H.

Afbeelding

Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 mei, 2019 8:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Oef, dat lijkt me een hele opgave.

Daar moet ik dus nog eens goed over nadenken, ik ben bang dat de schade groter is dan de meerwaarde van de correctie. En het is dus al foet gegaan bij het maken van de staartslof. We zullen zien.
Ik moet eerlijk zeggen, dat dit project onder (onbe)tamelijke grote druk heeft gestaan van het werk aan de F.K.49A kit, die tenslotte ook eens een keer de deur uit moet.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2019 16:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Als je het weet, wordt het echt een eye sore. Dus ......

photo 475565

Eerst de vislijn losgeboord, even de pincet er op en klaar was kees. Daarna gesplitst in onderdelen:

photo 475566

En ja, een H blijft een H, behalve bij deze decals. Bovendien viel het doosje met kleine onderdeeltjes ook nog een keer, waarna ik een van de control horns cum cable niet terug kon vinden. Maar ik heb nog wel wat PE, komt in orde dus.
De wederopbouw:

photo 475567

Staartsteun zit nu aan de goede kant van het roer, en ik heb ruimschoots genoeg H's geprint. Ik heb er nog even overgedacht om maar een hele nieuwe decal set te tekenen en te printen, maar dat ging me toch te ver.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 mei, 2019 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
robh schreef:
Als je het weet, wordt het echt een eye sore. Dus ......


Dat 'probleem' heb ik ook wel eens. Dan is het handig als er modelbouwers zijn, die je het laatste zetje in de rug nog even geven.

Stoer van je dat je het aandurft. :brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 mei, 2019 21:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Goeie actie , Rob. Het kost nu even wat tijd en moeite maar dat ben je snel weer vergeten als het eindresultaat naar je zin is geworden.
Overigens had ik je ook wel kunnen helpen aan een decal.

Gr. Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement