Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Begint al heel mooi te worden! Die driekleur op de staart vind ik echt heel gaaf, dat knalt er lekker uit.

Succes!

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 20:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Goed en slecht nieuws. De decals zitten erop en ziet er mooi uit nu. Helaas met het afplakken van neus voor zwart tape op decal gekomen en mijn twente schildje decal verloren :x .

photo 469900

photo 469901

photo 469903

Ook wash erover, hier onderzijde, ik gebruik hiervoor de wash van florymodels, welke op kleibasis is en makkelijk te verwerken is.

photo 469902

Nu tijd voor de afbouw. Eerst de motoren erop (mooi detail van deze DC4) en alle losse deeltjes voor montage.

photo 469904

photo 469905


Ja, wat nu met het decal te beginnen. Heeft iemand er een voor mij toevallig die een andere uitvoering gaat bouwen, of kan iemand hem voor mij scannen op ware grootte? Ik had zelf nu net vergeten het decalvel te scannen voor gebruik , wat ik meestal wel doe :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 feb, 2019 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Oei, dat is balen. Helaas kan ik je niet helpen. Het ziet er verde4 wel mooi uit allenmaal.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 21:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Lekker verder met het afbouwen. Het landingsgestel goed uitgericht, remleidingen en banden erop.

photo 471231

Toen de kleppen erbij. Dit is wel een heel gepriegel om allemaal goed te monteren, de beugeltjes zijn zeer klein en moeten eerst bewerkt worden voor montage ivm flash.

photo 471234

Props tips ook likje geel erop, er komen straks nog decals op.

photo 471235

Als laatste beugeltjes voor antenne draden boven en onder erop en van fijn visdraad antennes gespannen. Ook van ringetje de antenne voorop gemaakt(zit niet bij de kit)

photo 471233

photo 471232

Nu moet alles even goed drogen, antennes en draden nog schilderen en dan is hij bijna af! Ik kan eigenlijk op referentiefotos niet goed zien hoe het met de positielichten was rood/groen op deze DC 4's. Hadden ze deze en zo ja waar zitten ze? Helaas nog geen goede Twenthe decal kunnen maken voor op de zijkant moet nog eens kijken hoe ik dat voor elkaar krijg...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2019 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Wow! Dat gaat snel. Ziet er al heel goed uit. Ik hou je niet bij met de DC-3 ;-)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2019 12:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Afgelopen dagen heb ik de DC4 afgebouwd, antennes draden en losse details aangebracht. Toen eindfotos gemaakt. Hieronder het resultaat.

photo 472094

photo 472095

photo 472096

photo 472097

photo 472098

photo 472099

photo 472100

photo 472101

photo 472102

photo 472103

photo 472104

photo 472105

photo 472106

Ja, het is een hele mooie kit om te bouwen. Het was mijn 2e airliner in 1/72 schaal, maar helaas wel wat tegenslagen bij de bouw. Ten eerste is de pasvorm nu niet echt zo veel beter dan bv oude Heller kits uit het verleden. Ook zitten er veel complexe details en constructies aan die niet echt nodig zijn voor een mooi resultaat. Ik heb veel plezier gehad aan de afwerking. De AK extreme metals zijn echt mooi te verwerken en zien er goed uit. Helaas is de overgang cockpitbeglazing/romp vooraan niet helemaal goed ivm het vele plamuur en schuurwerk. De pasvorm daar is echt een minpunt van de kit. Waarschijnlijk heeft de plamuur wat gewerkt, wat je meteen ziet aan de metalen verflaag. Ook is mijn Venlo decal aan een zijde wat beschadigd. Misschien kan iemand mij er een leveren als hij een andere versie gaat bouwen of een scan maken? Ik kan het dan oplossen. Verder, heb je deze doos in je stapel liggen, trek er hem dit jaar uit en ga bouwen( dutch decals brengt binnenkort een decalsheet voor de latere uitvoeringen uit en een franse firma heeft ook decals voor de Martinair uitvoering)het is echt een erg mooi vliegtuig!
Zelf ga ik eerst weer eens een heli en wat met wielen bouwen en hoop in de loop van het jaar te gaan starten met mijn Lockheed Constellation van Heller die hier nog ligt te wachten :D

Groeten Jaap Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2019 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wat een bakbeest zeg en balen met de plamuur bij de neus.

spiderbrouwer schreef:
Zelf ga ik eerst weer eens een heli en wat met wielen bouwen


Welke heli?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2019 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Erg mooi geworden, de antennedraden heb je ook heel netjes aangebracht. Die geven het model wel echt iets extra's mee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2019 7:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Voor een tweede airliner kun je toch tevreden zijn dat je haar heb gemaakt, ik begin er voorlopig niet aan al ligt de kit al op mijn stash-stellingkast.

Mooi gedaan :brouw:


P.S.
Er zijn voldoende aftermarket decals te vinden voor deze kit.


Laatst bijgewerkt door Scale72Modelking1984 op ma 11 maart, 2019 21:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 maart, 2019 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Hoi Jaap Jan,

Dat is een hele geslaagde C54/DC-4 geworden! Jammer van de puntjes die je al noemde, maar van elk model leer je en wordt je beter, toch? Dus ik kijk uit naar de volgende!
spiderbrouwer schreef:
....en hoop in de loop van het jaar te gaan starten met mijn Lockheed Constellation van Heller die hier nog ligt te wachten.

voor mij the holy grale... (ook al vergt die kit nogal wat aanpassingen) Natuurlijk ligt hij ook op mijn zolder te wachten!
j
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement