Het nieuwe vloeistuk tussen achterkant romp en ondervleugel dan. Pas maken en de juiste kromming geven door het zijdelings te strekken. Je kon er dus op wachten tot het brak, de wetten van de logica volgend op het smalste stuk. Achteraf gezien helemaal niet erg; de twee restjes waren veel makkelijker pas te maken dan het volledige vloeistuk. De naad in het midden nemen we dan voor lief. Aan de onderkant het ik de ruimte opgevuld met witte houtlijm.
Redelijk geslaagd. Dan de drijvers aan de vleugeltippen. Die zijn volgens de maatschets 3 mm breed en hoog en de vleugelkoorde (14,4 mm) lang. Ik zou ze uit vol materiaal kunnen maken, maar ze moeten wel alletwee hetzelfde zijn, en daarvoor vertrouw ik mezelf niet echt. Dus maar weer opbouwen uit een binnenwerk(je) en huidplaten.
Ik weet niet wat mijn camera gedaan heeft, op het camera schermpje zag het er goed uit. Zijaanzicht midden 0,5 mm plastic, twee langsprofielen van 0,4 mm en de (overmaatse) huidjes van 0,25 mm plaat. Uitgesneden en al een beetje vastgelijmd ziet dat er zo uit.
Nu goed laten drogen en daarna samenbouwen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.