Omdat ik toch al begonnen was om als test wat onderdelen van de pre-productie unit van het resin model (inmiddels is de stal HA Models genaamd) samen te bouwen, ben ik er maar mee doorgegaan. Doel: een model van de laatste Koolhoven F.K.43, zoals die na zijn tournee bij de KLM, de LVA/ML en de RAF bij de Nationale Luchtvaartschool als PH-NAU op Zestienhoven gevlogen heeft. Wel aardig om een kit van je eigen hand als bouwer kritisch te bekijken.
Een korte samenvatting van het voorgaande. Onderdelen van de romp:
Droogpassen en precies pas maken van de onderdelen, essentieel om een rechte romp en goede stand van de vleugel te krijgen:
In elkaar gelijmd:
Stabilo aan de romp:
Stabilo stijlen:
De correctie van de vleugel (paneel lijn en passing op de romp):
Daar waren we gebleven bij het brouwverslag van de KLM F.K.43
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=46&t=50115.
Nog wat reparaties met Revell putty en secondelijm aan onderdelen uit de pre-productiekit: Belletjes in de hoofdsteunen en het puntje van de deur.
Die belletjes zijn bij het eerste productie exemplaar overigens verdwenen door aanpassingen van de mallen.
Daarna het interieur geschilderd, zelfde kleuren als bij de KLM kist.
Ik heb de buitenkant van de romp behandeld met Mr. Base om was onregelmatigheden weg te werken.
De hoogteroer helften zijn iets aangepast om meer ruimte te hebben voor een uitgeslagen richtingsroer.
Tot zo ver.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.