Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 apr, 2018 15:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
photo 443989

De grijze baan onder de romp van de FedEx DC-10 is grijs geschilderd om vuil te maskeren. De wing-body fairing van de Dc-10 was gemaakt van Fiber-Reinforced Composites waardoor bij een bare metal buik, het grijs geschilderde kunstof extra opvalt. Op bovenstaande foto kan je het ook herkennen, ook al is het lastig te zien omdat de buik hier al aardig verweerd is. Jou weergave is dus correct. Ziet er strak uit trouwens!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 apr, 2018 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Begint echt heel gaaf te worden! :) Ga je de metallic op de romp ook polijsten of laat je deze zo?

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 mei, 2018 9:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Die laat ik grotendeels zo, alleen ga ik er wel met een heel licht schuurpapiertje (12000 grid) overheen om een beetje "verweerde metaal" look te krijgen, maar dat effect zal minimaal zijn.

Waar ik de tijd vandaan heb gehaald weet ik niet, maar op één of andere manier toch verder weten te gaan :P

Zoals gezegd ga ik het corogard spuiten, dus moesten de vleugels opnieuw afgeplakt en in de primer gezet worden.
photo 445579

Daarnaast de motoren afgeplakt voor het tweede deel van de metaal kleuren. Nog nooit zoveel moeten afplakken in een model!
photo 445583

photo 445580

De motoren zijn in de zwarte glanzende primer gezet en de vleugels en stabilo's hebben een grijzen primer gekregen. Grappig genoeg is deze primer precies de goede kleur voor het corogard. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik laat deze gewoon lekker zo, er spuit er later wel een glanslaagje overheen.
photo 445584

photo 445581

Tijdens het afplakken is het metaal wat dof geworden (had ik ook verwacht). Daarom spuit ik de metaalkleuren opnieuw.
photo 445582

photo 445585

En dit is het resultaat van de stabilo en de vleugels. Hier ben ik al heel wat meer tevreden over.
photo 445586

photo 445588

En zo ziet de exhaust van de motor eruit. Er moet overigens nog één metaalkleur bij....
photo 445587

...en die zie je op deze foto. De exhaust moet nog wel een extra glanslaagje krijgen, ik vind het lichte metaal net iets te dof.
photo 445590

De vleugels en stabilo's hebben al wel een glanslaag gekregen. Hier ben ik best tevreden over. Vooral leuk vind ik dat het corogard in verschillend licht een verschillende kleur geeft (net als in het echt, daarom is het vaak zo moeilijk om de juiste kleur te repliceren).
photo 445588

photo 445632

photo 445637

Even een kleine dry-fit tussen door. Het begint langzaam ergens op te lijken.
photo 445589

Wederom de motoren afgeplakt, deze keer voor het vierde deel metaal
photo 445634

photo 445635

En heier het resultaat (het middelste gedeelte is nog afgeplakt. Deze, en de leading edge, krijgen een glanzende metaalkleur net als de romp en vleugels)
photo 445636

Poeh, poeh er zitten echt al heel wat uurtjes in en we zijn er nog lang niet, maar het einde komt wel langzaam dichterbij!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2018 21:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Het meeste spuitwerk zit er op dus kan er weer gelijmd worden! Te beginnen met de verticale stabilo en staartmotor (de naadjes moeten hier nog weg gewerkt worden). Op de achtergrond kan je zien dat ik ook met het landingsgestel begonnen ben.
photo 445788

En dan kunnen de vleugels bevestigd worden! Het begint nu echt al meer op een vliegtuig te lijken.
photo 445787

Het spuitwerk is natuurlijk nog niet over. Het middelste gedeelte van de motor alsmede de pylons moesten nog gespoten worden
photo 445786

Ik was echter niet echt te tevreden over het resultaat. Het contrast tussen de kleuren was te groot. Daarom besloot ik het geheel (buiten de exhaust) een lichte mist van chrome silver te geven.
photo 445791

En dan is dit het resultaat. Hier ben ik een stuk meer tevreden mee! De pylon moet nog een donker stuk metaal krijgen, maar dat doe ik met een decal.
photo 445789

In principe kan het decallen nu voor een groot gedeelte beginnen. Voor de staart breng ik echter eerst een weathering aan (en omdat ik toch bezig was, meteen ook een stukje van de vleugel gedaan).
photo 445790

photo 445792

En dan de eerste decal voor dit model! Het is toch altijd weer mooi om het oude logo te zien.
photo 445793

Het schiet aardig op. Zou hij dan toch nog afkomen deze maand? Tijd zal het leren :P

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 mei, 2018 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Je DC10 ziet er al mooi uit, een van de mooiste commercial airliners vindt ik zelf. Heel gaaf met dat chroom.

Ik zou zelf graag nog eens een KDC10 wil bouwen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 mei, 2018 4:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Geweldig! Vooral het chrome op de motoren is echt een toevoeging aan het model. Het is was werk, maar dit gaat wel schitterend worden.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2018 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt mannen!

MarijnD schreef:
Ik zou zelf graag nog eens een KDC10 wil bouwen.
Dat is zeker een leuk onderwerp. Als ze een oefening hebben op Gilze-Rijen zie ik ze soms overvliegen. Een geweldig gezicht!

Goed, weer een paar kleine vorderingen. In het echt hadden de vleugels vaak wat kleurverschillen bij het metaal. Die van mij hadden dat niet, en achteraf gezien vind ik dat toch wel mooi. Daarom heb ik die alsnog erbij gespoten. Vol in het licht zie je er niet veel van, maar vanaf bepaalde hoeken wordt het goed duidelijk (dat is ook wel het effect dat ik probeerde te bereiken). Op de foto heb alleen de linkervleugel nog pas gedaan. Ik hebt trouwens micro kristal klear gebruikt voor de lichten aan de tips van de vleugels.
photo 446097

Dan kan het echter decallen beginnen! Hier is een begin gemaakt met de cheatline en het windshield decal zit erop. De decals van zowel 26 als van AA gaven geen enkel probleem bij het aanbrengen.
photo 446098

De rest van de cheatline en de ramen zitten er op en de neus heeft een zwarte dop gekregen!
photo 446099

En met het aanbrengen van de stabilo's is dit de status op het moment!
photo 446100

Ik denk nog één update en dan de eindfoto's!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2018 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Dat gaat ineens erg snel! Super gaaf Martijn! Mooi ook die verschillende kleuren op de vleugels. Dat soort dingen brengen zo'n model echt tot leven. Ook de motoren zijn erg goed gelukt.

Die zwarte dop, is dat een decal of heb je dat geschilderd?

Succes nog even met de laatste loodjes!

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2018 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Dat is een hele mooie Diesel Tien aan het worden!! Ik hoop dat ik er ooit nog eens aan toe kom om de mijne te bouwen, in NWA bowlingschoen livery. Die zag ik vaak op Schiphol als ik met m'n vader ging spotten, ik word oud.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2018 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Bedankt heren!!

Bas_ schreef:
Die zwarte dop, is dat een decal of heb je dat geschilderd?s
Die is geschilderd. Ik gruwel van decals om de neus heen (krijg dat nooit mooi). Gewoon met het handje geschilderd (één van de weinige onderdelen die ik nog met de hand schilder). Hoe staat het verder met de -8?

TheFlyingDutchman schreef:
in NWA bowlingschoen livery. Die zag ik vaak op Schiphol als ik met m'n vader ging spotten, ik word oud.
Die kan ik me ook nog goed herinneren! Voor mij is de Martinair DC-10 echter het meest in mijn geheugen gegrift. Ik kan me nog goed herinneren dat ik mijn met ouders als klein ventje naar Schiphol reed en op een gegeven moment de DC-10 van Martinair opstijgend van de gebouwen achter vandaan zag komen. Toen het vliegtuig een bocht maakte, van een bepaalde hoek lijkt het dan net alsof het toestel nauwelijks beweegt. Ik kan me dat moment nog steeds goed voor de geest halen. Daar is mijn voorliefde voor tri-jets zeker mede door gevormd.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement