Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2018 20:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Heel erg gaaf! Die foto's van bovenaf zijn gewoon echt. Heb je die ondergrond zelf gemaakt? Prachtig eindresultaat.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2018 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Prachtig, echt heel erg gaaf. Deze gaat heel mooi staan tussen je andere modellen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2018 10:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1944
Druk ik daar zomaar op de 'award' knop? Ja! En terecht: wat een prachtkist. Je zet een standaard neer die ons allemaal kan inspireren. Dit is de beste 1/144 Dc-10 die ik in jaren heb gezien (inclusief mijn eigen poging, die met interieur). Vooral de motoren vallen mij op. Die zijn nagenoeg niet te onderscheiden van de realiteit. Dat niveau liet je ook al zien bij de Transavia A300 en die foto's gebruik ik nog steeds als referentie. Zo zijn de metallic onderdelen op mijn Air Inter Caravelle grotendeels geïnspireerd op die brouw. Daar komen dus nog een paar foto's bij...
Buiten dat om: de DC-10 in de jaren '70 livery is gewoonweg prachtig. In mijn ogen verbleekt de MD-11 in moderne KLM kleuren haast naast de glimmende '10: hét voorbeeld van een vintage jet, en daar kan ik heel blij van worden! Ik kijk dan ook uit naar de DC-8 van Bas!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2018 13:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 938
Woonplaats: Oosterhout
Heel erg bedankt voor de mooie woorden iedereen! Ik moet er van blozen :oops:

ph-adk schreef:
Heb je die ondergrond zelf gemaakt? Prachtig eindresultaat.
Jazeker. De Apron is gebaseerd op een A4-vel van 8aDecs. Deze had ik al een tijdje geleden, maar ik vond hem eigenlijk te klein om goede foto's van te maken. Ik heb deze daarom ingescand en daarna bewerkt heb met Photoshop om er iets groters van te maken (nou ja iets... 100 x 100 cm :P). Deze heb ik vervolgens laten printen bij 24poster.nl en op een stuk hout bevestigd. De Runway heb ik een jaren geleden gewoon geschilderd (het gras komt van een lokale hobbywinkel vandaan).

Vintage Jet schreef:
De DC-10 in de jaren '70 livery is gewoonweg prachtig. In mijn ogen verbleekt de MD-11 in moderne KLM kleuren haast naast de glimmende '10
Helemaal mee eens! Hoewel ik wel moet zeggen dat de huidige KLM livery tenminste nog kleur heeft. De meeste airlines kiezen tegenwoordig voor geheel wit. Kijk maar eens naar de nieuwste kleuren van Air France, Iberia, Lufthanse en Alitalia. Het enige verschil is de staart...

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2018 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zo! Dat is nog eens een mooie DC-10 zeg. Anderen hebben het al geschreven en ik kan me er alleen maar bij aansluiten dat dit prachtig model geworden is. De verschillende tinten NMF doen het model recht. Ik hoop dat ook ooit nog eens zo mooi te krijgen. Over het algemeen wordt er altijd een beetje minachtend over airliners gedaan, maar je bewijst hiermee dat je toch wel skills moet hebben om het zo realistisch te krijgen.

Vintage Jet schreef:
de DC-10 in de jaren '70 livery is gewoonweg prachtig. In mijn ogen verbleekt de MD-11 in moderne KLM kleuren haast naast de glimmende '10


Ik heb dat nieuwere kleurenschema op de MD-11 ook nooit echt kunnen waarderen. Het model MD-11 komt daar gewoon niet echt mooi in uit. Dit jaren ‘70-90 kleurenschema daarentegen is inderdaad een klassieker.

Als ik nog een verzoekje mag doen, maak eens een foto van voren met de horizontale vleugels een scherpe hoek in de vert. stabs. Een typische DC-10 pose als je het mij vraagt. De Northwest DC-10 heb ik vroeger op Schiphol vaak zo staan aan te gapen.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 9:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 nov, 2017 21:25 pm
Berichten: 230
Als ik toch even een lans mag breken voor de MD-11:

Afbeelding

In 1993 werd de allereerste MD-11 voor de KLM geleverd waarbij het buikje nog ongeschilderd werd opgeleverd (werd volgens mij wel kort daarop overgeschilderd).

Wie weet, als de Authentic Airliners de GE MD-11 ooit nog weer verkrijgbaar is én ik er één kan bemachtigen maak ik 'em in bovenstaande livery :)

- Bas

_________________
Aan het b(r)ouwen:
Naval Models 1:350 Hr. Ms. Friesland
Eastern Express 1:144 Boeing 717-200 Hawaiian Airlines


"But then every model is a step on an educational journey" - David Griffith


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2018 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 jul, 2009 19:27 pm
Berichten: 302
Civiele luchtvaart is niet mijn ding maar heb wel een zwak voor de DC-10/MD-11/L-1011.
Je hebt er een enorm gave kist van gemaakt waar je erg trots op mag zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement