Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 6:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 feb, 2018 12:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Koen, lekker bezig zo en dat onderstel ziet er al gaaf uit zo. Als je vleugel heel erg krom is zou je met warm water wat kunnen proberen, ik weet niet of het helpt hoor. Dat zouden de doorgewinterde airlinebouwers beter kunnen beantwoorden.

Ik las op je vorige pagina dat je de ramen zelf wilt gaan opvullen. Ik heb recent ook een 747 in elkaar geprakt en heb Authentic Decals gebruikt. Die dingen geven een airliner echt een enorme boost en gezien alle PE die je gebruikt, zou ik ze je zeker aanraden. Ikzelf vond het wel een klusje om alle ramen dicht te plamuren en glad te schuren, maar geloof me, het is de moeite waard.

Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2018 7:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 jul, 2017 12:40 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Haarlem
Door drukte in het huis heeft het even stil gelegen, maar gisteren toch maar alles eens van de plank af gehaald.

Alle wielen zijn nu voorzien van extra details met photoetch items.
photo 454133

Tot mijn grote schrik zijn de plaatjes met photo-etch gaan corroderen. Zoals te zien in de foto hieronder. Hebben jullie misschien een idee of dit nog tegen te gaan is?

photo 454132

_________________
Bezig met:
Revell Boeing 747 PH-BFM
Airfix Boeing 707 BOAC
Gemaakt:
Airfix P51D Mustang Lollipoop II
Revell Fregat F122 Karhlsruhe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 sep, 2018 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik zie de corrosie eerlijk gezegd niet, maar als het lukt zou ik het opschuren en dan meteen in de verf zetten. Dat is wel de tactiek bij mijn auto in elk geval :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 sep, 2018 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Die details zien er goed uit, het is zo te zien zeker een toegevoegde waarde. Eerlijkgezegd zie ik de corrosie ook niet. Is het niet de verkleuring van het metaal als gevolg van de chemicaliën?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 16:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 jul, 2017 12:40 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Haarlem
Ik hoop ook dat het een verkleuring is, hopelijk kan ik hem snel in de primer zetten. Ik zal binnenkort nog eens een foto plaatsen van het photo-etch pakketje, daar is het wat beter op te zien.

Ik was pas aan het kijken op de website van Draw Decals voor de KLM Decals. Nu vind ik vooral de bezorgkosten erg hoog. Hoe doen jullie dat? Accepteren, of kun je ze ook krijgen met lagere bezorgkosten?

Gr.
Koen

_________________
Bezig met:
Revell Boeing 747 PH-BFM
Airfix Boeing 707 BOAC
Gemaakt:
Airfix P51D Mustang Lollipoop II
Revell Fregat F122 Karhlsruhe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Je zou airline hobby supplieer kunnen proberen in de VS. Heeft de LHS deze decals niet dan? Misschien dat ze ‘m kunnen bestellen voor je met de volgende levering.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2018 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 jul, 2017 12:40 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Haarlem
Gisteravond weer even bezig geweest.

Hieronder een foto van hoe mijn photo-etch raamwerk is verkleurd. Het lijkt wel of er een pot verf overheen is gevallen, maar dat is niet het geval.

photo 455569

Ondertussen de ventilatie aan de onderzijde van de romp erin geplaatst en de zij-struts van de landingsgestelden onder de vleugels in elkaar gezet. De eerst volgende stap wordt het lijmen van de romp.

Een hele uitdaging denk ik, want de kit is uit 1993 en het kunststof is redelijk vervormd in de loop der jaren.

photo 455568

_________________
Bezig met:
Revell Boeing 747 PH-BFM
Airfix Boeing 707 BOAC
Gemaakt:
Airfix P51D Mustang Lollipoop II
Revell Fregat F122 Karhlsruhe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 okt, 2018 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De PE ziet er niet zo mooi uit, maar ik denk dat dat eerder een reactie van de chemicaliën is en wat daar nog van over is. Voordat je het gaat airbrsuhen zou ik het hele model goed schoonmaken met een sopje of alcohol. Ik denk dat je er na het spuiten niets meer van ziet.

V.w.b. de romp zou ik nog wat extra aangehechtingspunten maken bij het gat in de romp waar dat stuk met die ventilatiegaten in moet. Ik heb dit model ooit één keer eerder gemaakt en ik vond dat destijds erg lastig om goed dicht te krijgen. Inmiddels is dat zo'n 20 jaar geleden besef ik me nu en toen was ik nog niet zo handig als dat ik nu ben in het bouwen.

Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 okt, 2018 11:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Ha Koen,

Ik denk inderdaad ook dat wanneer je het PE straks gespoten hebt hier niks meer van terug ziet. Gewoon primeren en dan de lak er over. Om het te proberen zou je even een stukje van het PE raam kunnen spuiten om te zien wat de reactie is.

Dat PE ziet er al wel mooi uit. Ik heb er bij mijn 777-300 niet voor gekozen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat achteraf toch wel jammer vind. Bepaald detail wat wel in de PE set mist nu gewoon op de kist.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 okt, 2018 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 jul, 2017 12:40 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Haarlem
We zijn weer een klein stapje verder. Het lijmen van de romp zoals ik eerst verwachtte om te gaan doen is nog wat opgeschoven in de planning.

De motoren kan ik voor mezelf zien als een separaat project en omdat er verschillende kleuren op komen en PE onderdelen in zitten verwerkt is dit voor mij meteen een test en leerproject voor de romp straks.

Dus de motoren zijn gelijmd en de fanbladen zitten erin.
photo 457181

Nadat het helemaal is uitgehard ben ik de naden aan het bijwerken... Pfff wat een werk. Ik gebruik hiervoor droog 150 korrel en nat 600 korrel. De 150 voor het grove werk en daarna de 600. Nadat ik alles netjes had afgevlakt heb ik met Revell plasto de kiertjes gevuld. Dus volgende keer wordt het weer flink schuren.
photo 457184

Wat me wel opvalt is dat de paneellijnen langzaam minder diep worden door het schuren. Wat gebruiken jullie om deze weer wat uit te diepen en dat dit ook weer mooi recht wordt? Ikzelf heb nu een kleine schroevendraaier die een mooie inkeping maakt, maar het is een hele kunst om dit geen gekronkelende lijn te laten worden.

_________________
Bezig met:
Revell Boeing 747 PH-BFM
Airfix Boeing 707 BOAC
Gemaakt:
Airfix P51D Mustang Lollipoop II
Revell Fregat F122 Karhlsruhe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement