Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 12:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Olivier, welkom! U vraagt, wij draaien:
1 - Decals/transfer altijd goed uitlijnen (B777)
2 - Gewicht in de neus leggen om staartzitters te voorkomen (B767)
3 - Naden plamuren en schuren (bijna alle kisten die ik hieronder zie)
4 - Afplakken bij het schilderen (motor B777)
5 - Wieltjes erop zetten helpt. :mrgreen:

Even op een andere noot. Jij hebt met jouw leeftijd al behoorlijke oog voor netjes en schoon bouwen, de technieken die komen vanzelf. Ik zou willen voorstellen dat je inderdaad verslagen gaat maken van het bouwen. De bouwers op deze forum zijn niet te beroerd om kritisch naar de foto's te kijken en hun commentaar te leveren. Zo'n bouwdraadje kun je ook gebruiken om vragen te stellen, hoe doe ik dit of dat... Kom maar op! Ik kijk uit naar jouw eerste bouwverslag.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 14:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Welkom Olivier! Het meeste is al gezegd geloof ik.
Ik wil wel nog even opmerken dat ik de witte verflagen er mooi strak uit vind zien. Gebruik je een airbrush? Vooral de A350 is netjes.

groeten Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 nov, 2017 19:18 pm
Berichten: 15
Heel erg bedankt voor de tips, ik heb dit weekend de tijd genomen om in ieder geval de wielen te verven ik heb ze er nog niet opgezet, maar dat zou binnenkort wel gebeuren. Mijn volgende project is een b747 van KLM waar ik ooit aan ben begonnen en niet had afgemaakt. Daar moet ik nog veel aan schuren. Daarbij heb ik de vraag tot welke fijnheid van het schuurpapier ik het beste kan schuren?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Olivier Borsboom schreef:
Daarbij heb ik de vraag tot welke fijnheid van het schuurpapier ik het beste kan schuren?

Zo fijn mogelijk. En zo min mogelijk, want je schuurt ook de opliggende panel lines weg.
Wat voor mij werkt is: de naadjes vullen met autoplamuur (van de bouwmarkt). Het overtollig materiaal kan je na het uitharden weghalen met een wattenstaafje gedrenkt in aceton vrije nagellak remover (van de drogist). Dat lost de plamuur namelijk weer op. Laat een klein randje plamuur in het te vullen naadje staan en schuur dat vlak met grid 600 tot 2000. Het liefst met wat water.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 7:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 nov, 2017 19:18 pm
Berichten: 15
Bedankt voor het advies!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 nov, 2017 15:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Ik sluit me aan bij de genoemde tips hier :). Je bouwt verder al heel goed. Bij mij zag het er niet uit op jouw leeftijd :lol: .

Ik weet niet of je ook al een beetje Engels kan, maar wellicht is dit boek nog een tip:
https://www.amazon.co.uk/Modeling-Airli ... +airliners. Hier staan heel veel tips in (ook over welk materiaal te gebruiken) met veel duidelijke foto's.

Dit is ook een goed boek (ook in het Engels overigens): https://www.amazon.co.uk/Building-Detai ... l+Aircraft, maar deze heeft wel meer tekst en is meer een verzameling bouwverslagen van de auteur.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement