Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Fokker 70
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
cowling schreef:
Ik vind 1:144 wat klein, het model wordt zoiets van 20 cm, en ik heb meer modellen in 72. Attach before flight is interessant, en als ze in 1:72 de decals kunnen maken, koop ik die onmiddellijk.
Dus ik ben in de markt.
Iemand ervaring met decals-op-bestelling?

Als er vector-artwork is, dan zou je het kunnen laten printen bij decals.nl (pm 25E voor een A4) of bij indycals.net (40$ voor een A4). Beide kunnen wit printen. Er zijn ook diverse Alps-printers, maar dan wordt lichtblauw lastig, vanwege het beperkte kleurenpalet van een Alps.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker 70
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 22:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 apr, 2017 13:11 pm
Berichten: 5
Ja, ik bedoelde, dat het model in 1:144 dan ca 20 cm wordt, en ik wil het dus 2 x zo groot hebben.
Vector artwork, is dat moeilijk? Ik heb Paint Shop Pro. kun je daar een ontwerp voor KLM decals maken in vector? Bestaat er wellicht een tutor Youtubeje van?
Bedankt voor de info.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker 70
BerichtGeplaatst: za 27 jan, 2018 23:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
cowling schreef:
Ja, ik bedoelde, dat het model in 1:144 dan ca 20 cm wordt, en ik wil het dus 2 x zo groot hebben.
Vector artwork, is dat moeilijk? Ik heb Paint Shop Pro. kun je daar een ontwerp voor KLM decals maken in vector? Bestaat er wellicht een tutor Youtubeje van?
Bedankt voor de info.


Vector artwork is heel anders dan Paint Shop Pro, het lijkt meer op CAD-tekenen. Het heeft een oneindige (of geen) resolutie, da's een van de verschillen. Je kunt wat tutorials zoeken voor Adobe Illustrator en CorelDraw, als je meer wilt weten.

Maar ik bedoelde niet dat je het allemaal zelf moet gaan tekenen. Als er een 1/144 set in de maak is, zou je dat artwork bij van spreken met 1 druk op de knop naar 1/72 kunnen schalen. Maar dan moeten de makers van de 1/144 set daar wel zin in hebben..

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker 70
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 9:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 05 okt, 2015 15:01 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Haarlem
Duidelijk, ga je haar soms scratchbouwen?

Ik kan je wel helpen aan decals, weet niet of het haast heeft, maar maak je geen zorgen dat moet helemaal goed komen.

Zelf wil ik t.z.t. een 1:72 Fokker F.70 bouwen met de livery van de PH-KZU, dat is die met de jonge Anthony Fokker op de staart. Maar dat ga ik pas doen als ik het 3D model kan printen of laten printen.
Zoals ik al zij ben ik van plan een aantal modelkitjes op de markt te brengen zoals BPK dat ook heeft gedaan dus met plastic, resin en photo edge delen.

Vertel me maar wat je wensen zijn in een PB.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker 70
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 22:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 apr, 2017 13:11 pm
Berichten: 5
Bedankt voor alle info, ik ga daar over nadenken. Ik heb inmiddels van papier een F70 gemaakt, gekleurd via PSP en laten afdrukken bij de plaatselijke Copyshop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement