Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 mei, 2018 8:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Kan kloppen, ik heb gistermiddag de laatste vier doosjes van de tweede productie run gebracht. We proberen nog een laatste serie van 15 stuks uit de mallen te persen (natuurlijk op voorwaarde dat de kwaliteit goed blijft). Die zouden in juni beschikbaar moeten komen, en gaat vrijwel geheel naar de LHS.
Wat daarna gebeurt, weet ik nog niet; hangt af van de resterende vraag. Voornaamste kostenpost is dat er nieuwe mallen gemaakt moeten worden, en dat wordt pas haalbaar (dat is: zonder verlies) bij zo'n 30 exemplaren.
Dus de beste raad die ik kan geven is: Meld je als belangstellende bij de LHS; als je dat via een mailtje doet houdt Erwin het wel bij. Van hen hoor ik dan wel hoeveel wachtenden er zijn.
Tekeningen zijn er niet zo veel, behalve de maatschets en de NVM tekening van de Fokhoven. Als er geen nieuwe mallen komen, wil ik die best beschikbaar maken. En voor decals komen we dan ook wel tot een deal.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2018 15:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Gisteren de laatste zeven kitjes binnen gehad en die vanochtend ingeleverd bij de LHS. De mallen hebben het na 59 kopieën (inclusief het prototype) opgegeven, bijna het dubbele van wat gegarandeerd was. Hierdoor heb ik zelfs nog een kleine winst aan het project overgehouden. Gedeeld door het aantal uren zit ik ver onder het op stapel staande minimum ZZP-tarief, maar daar ging het niet om :lol:.
Mogelijk dat we over een jaartje of zo nieuwe mallen en een nieuwe run gaan maken, als er vraag naar is.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 12:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Zeer mooi werk Rob! Jammer genoeg is dit niet mijn schaal bij voorkeur.

Wellicht heb ik hier overheen gelezen. Die mallen, die maak je zelf of laat je die maken?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 15:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
De mallen worden ook gemaakt door degene die het gieten doet. Daar zit eigenlijk de know how van het maken van resin modellen. Ik beperk me tot het maken van de masters. En wat schaal betreft: Een 1/48 resin model van de F.K.43 zou zuiver en alleen aan kosten voor mallen en productie zo'n 25 euro duurder zijn geworden. En dat is dan zonder marges en zo.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 15:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Duidelijk, dank je wel Rob! Ik weet niet of men bereid is om 70+ Euro voor een 1/48 resin kit neer te tellen. Ik wel, maar vrees dat ik één van de weinigen ben.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jun, 2018 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi werk allemaal. En een lovenswaardig initiatief om zo'n productie op te starten.

Citaat:
En dan lijken op het kleine oppervlak de kleuren van beide opties toch weer lichter

@Rob,
Mocht je in de toekomst nog eens kleuren van decals willen beoordelen, neem dan twee velletjes wit of grijs of zwart papier waar je in beide met een perforator (of een mesje) gaatjes van gelijke grootte in maakt. Deze velletjes leg je op de kleurvlakken die je wilt vergelijken. (Zo dicht mogelijk naast elkaar) Door het perforatie-maskertje maak je de kleurvlakjes even groot, hierdoor kun je zuiverder kleur vergelijken.

(Zo vergeleken we in 'de grafische wereld' de kleur van drukwerk met de kleurwaaier.)

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement