Gieten, dus.
Daarna uit de mal gehaald. De neus zag er best goed uit. Paar "foutjes": De luchthappers hadden een luchtbel gekregen, maar kunnen wat ingekort worden.
En de bovenkant van de neus vertoonde wat houtnerf.
Bij nader inzien bleken daar ook tamelijk wat luchtbelletjes te zitten.
Dit oppervlak kijkt bij het gieten schuin naar beneden. Ik had de neus dus beter op een taps stukje hout kunnen zetten, zodat alle zijvlakken tenminste verticaal staan.
Alle belletjes doorgeprikt. Die worden straks met putty behandeld.
De zijkanten zien er verder goed uit.
De F.VIII motorgondel vertoonde ook een luchtbel.
Ik had deze mal dus ook anders moeten maken. Niet met het puntje naar beneden, zoals hij nu is, maar gewoon met het vierkante vlak op de bodemplaat bij het maken van de mal, zodat het spitse deel van de gondel bij het gieten het eerst gevuld wordt.
En een volgende keer ook het Albert Hein "vacuüm kamertje" gebruiken (wat overigens bij de plaatselijke grootgrutter uitverkocht was).
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.