Allemaal bedankt voor de reacties! De Caravelle blijft voor mij een grote bron van inspiratie.
malair schreef:
Vintage Jet schreef:
Uiteindelijk werd op 1 april 1997 Air Inter, samen met UTA, opgenomen in Air France. Zo kannibaliseerde Air France het gezonde Air Inter om zelf het hoofd boven water te kunnen houden. Op deze datum hield Air Inter op te bestaan.
Ik hoop niet dat de geschiedenis zich herhaald met KLM....
Tja, hadden we maar een glazenbol. Het is opvallend dat dezelfde Jean Cyril Spinetta midden jaren '90 fel tegen een fusie is tussen Air Inter en Air France en nog geen tien jaar laten, samen met Leo van Wijk, de architect is van de holdingonderneming Air France-KLM. 'Opportunisme' is natuurlijk ook een Frans woord. En laten we niet vergeten dat zonder de fusie KLM waarschijnlijk te klein zou zijn geweest om te overleven in dezelfde geliberaliseerde markt die Air Inter uiteindelijk ook de kop had gekost. Schaalvergroting (van de lowcosts om kosten verder te drukken) en consolidatie (van de mail-line operators om netwerken te verdichten en kapitaal te verenigen) zijn de toverwoorden voor de toekomst.
FokkerFan schreef:
Dat is een verdomd mooie Caravelle geworden! Het valt me wel op dat de staartpunt van het model puntiger is dan op de foto. Dat is goed te vergelijken zo. Deze mag zeker ten toon gesteld worden!
Haha, ja er zijn meer onderdelen aan dit model niet helemaal correct, maar dat ging mij te ver nu. Ooit pak ik de Mach2 Caravelle aan. Ben heel benieuwd wat ik dan allemaal tegen ga komen.
malair schreef:
Wat staat er na de groepsbouw op het menu?
Ik blijf altijd twijfelen tot ik aan een project begonnen ben. Het kan van alles zijn: de Short Sunderland (met volledig interieur), ik heb nog een paar C-47s liggen (KLM bare metal, Buffalo Airways op skies en één zal een XC-47C worden!), NLM F27, De goede oude Heller L749 (met tal van goodies) gaat ook weer een keer langs komen nu ik de metal look een beetje onder de knie heb, een 1/48 Beech C45 op floats, Zeg het maar...
VJ