Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Allemaal bedankt voor de reacties! De Caravelle blijft voor mij een grote bron van inspiratie.

malair schreef:
Vintage Jet schreef:
Uiteindelijk werd op 1 april 1997 Air Inter, samen met UTA, opgenomen in Air France. Zo kannibaliseerde Air France het gezonde Air Inter om zelf het hoofd boven water te kunnen houden. Op deze datum hield Air Inter op te bestaan.
Ik hoop niet dat de geschiedenis zich herhaald met KLM....

Tja, hadden we maar een glazenbol. Het is opvallend dat dezelfde Jean Cyril Spinetta midden jaren '90 fel tegen een fusie is tussen Air Inter en Air France en nog geen tien jaar laten, samen met Leo van Wijk, de architect is van de holdingonderneming Air France-KLM. 'Opportunisme' is natuurlijk ook een Frans woord. En laten we niet vergeten dat zonder de fusie KLM waarschijnlijk te klein zou zijn geweest om te overleven in dezelfde geliberaliseerde markt die Air Inter uiteindelijk ook de kop had gekost. Schaalvergroting (van de lowcosts om kosten verder te drukken) en consolidatie (van de mail-line operators om netwerken te verdichten en kapitaal te verenigen) zijn de toverwoorden voor de toekomst.

FokkerFan schreef:
Dat is een verdomd mooie Caravelle geworden! Het valt me wel op dat de staartpunt van het model puntiger is dan op de foto. Dat is goed te vergelijken zo. Deze mag zeker ten toon gesteld worden!

Haha, ja er zijn meer onderdelen aan dit model niet helemaal correct, maar dat ging mij te ver nu. Ooit pak ik de Mach2 Caravelle aan. Ben heel benieuwd wat ik dan allemaal tegen ga komen.

malair schreef:
Wat staat er na de groepsbouw op het menu?

Ik blijf altijd twijfelen tot ik aan een project begonnen ben. Het kan van alles zijn: de Short Sunderland (met volledig interieur), ik heb nog een paar C-47s liggen (KLM bare metal, Buffalo Airways op skies en één zal een XC-47C worden!), NLM F27, De goede oude Heller L749 (met tal van goodies) gaat ook weer een keer langs komen nu ik de metal look een beetje onder de knie heb, een 1/48 Beech C45 op floats, Zeg het maar...

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 6:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
VJ,

het product van DaCo dat jij gebruikt voor de decals, is dit zoals Micro Set / Sol? Of is dit voor de hechting te verbeteren alvorens Sol aan te brengen?
Ik zag dat je gereageerd had op mijn probleem ivm de decals van Trump en zit momenteel met mijn handen in mijn haar.
Zelfs Greg van Draw Decals weet niet waar het probleem zit maar intussentijd heb ik mijn derde setje wel verknoeid...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 14:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Vintage Jet schreef:
Ik blijf altijd twijfelen tot ik aan een project begonnen ben. Het kan van alles zijn: de Short Sunderland (met volledig interieur), ik heb nog een paar C-47s liggen (KLM bare metal, Buffalo Airways op skies en één zal een XC-47C worden!), NLM F27, De goede oude Heller L749 (met tal van goodies) gaat ook weer een keer langs komen nu ik de metal look een beetje onder de knie heb, een 1/48 Beech C45 op floats, Zeg het maar...
Als jij een C-47 KLM bare metal doet, dan doe ik een knaloranje KLM voorganger van de C-47, de DC-2 ;)

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 dec, 2008 21:29 pm
Berichten: 566
Woonplaats: Katwijk
Zat rustig te lezen tot ik merkte dat ik nog niet had gereageerd :oops: Wat een prachtig spuitwerk heb je afgeleverd. Echt onvoorstelbaar. En ook de decals knallen eruit. Kijk reikhalzend uit naar je volgende model. :brouw:

_________________
Groeten Sander


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 15:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
malair schreef:
Als jij een C-47 KLM bare metal doet, dan doe ik een knaloranje KLM voorganger van de C-47, de DC-2 ;)

Dat is leuk! Maar eerste halfjaar wil ik twee projecties GA doen. Vanaf de zomer dan?
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Prima VJ! Ik heb eerst toch ook nog andere projecten op de planning staan.

Laat maar weten wanneer je aan de C-47 gaat beginnen!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jan, 2018 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Mooi! Ik laat het je weten. Welke kit ga je bouwen voor de DC-2?

Als er meer mensen met het plan rondlopen een Gooney Bird (all types: DC-1, 2, 3, DST, C32 tm C53, Li-2, LD-2, alle turboprop conversies enz enz) te gaan brouwen, kunnen we er misschien zelfs een buddy build van maken.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
De kit is van Czech Master Resin. Zo ver ik weet een van de weinige (zo niet de enige) 1:144 kit van de DC-2.

Een buddy build zou leuk zijn! Ik heb ook nog een LI-2 kit van Eastern Express en een DC-3 van Minicraft (beide in 1:144) liggen. Dan pak ik die dan misschien gewoon tegelijk mee!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2018 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Kijk, en ik heb plannen voor een XC-47C (uitstapje militair) en de Ed Force 3 van Buffalo/Iron Maiden (op skies).
Binnenkort maar eens een balletje opgooien bij de mods.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 14:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Erg mooi VJ! Metaalkleuren zijn goed gedaan en het wit zit er goed strak op. :brouw:

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement