Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Mooi mooi mooi.

Zit er nou niemand in de cockpit? Dat zou zo'n decal voor mij wel weer wat aantrekkelijker maken. De day-glo vind ik redelijk fel, maar ik weet nou niet meer of je verteld hebt of het een afgeleefde kist wordt of niet. Zo ja, dan zou je kunnen overwegen om de day-glo een verweerde look te geven met de kleur 'huidskleur'. Je weet vast wel wat ik bedoel. Ik heb er ooit mooie resultaten mee gezien maar dat topic bestaat niet meer..

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 11:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
ph-adk schreef:
Zit er nou niemand in de cockpit? Dat zou zo'n decal voor mij wel weer wat aantrekkelijker maken. De day-glo vind ik redelijk fel, maar ik weet nou niet meer of je verteld hebt of het een afgeleefde kist wordt of niet. Zo ja, dan zou je kunnen overwegen om de day-glo een verweerde look te geven met de kleur 'huidskleur'. Je weet vast wel wat ik bedoel.

Dank je Lex, dat was ik aan het vergeten! Ik heb gele en witte poeder gebruikt en dat volstaat prima op een klein oppervlak. Ziet het er zo beter uit?

photo 431789

De kisten van IT stonden er eigenlijk altijd tip top bij (anders dan bij AF anno 2017). Ik heb de staart verweerd en in stapjes naar de neus toe de verwering verzwakt, tot ik uitkwam bij een spierwitte neus. Hier en daar komen gebruikssporen, maar niet te veel. Vooral het deel achter de motoren had strepen en die ga ik aanbrengen na de laag gloss die vandaag over de decals gaat.
En tja, 3D decals met of zonder mensen... het ziet er waarschijnlijk realistisch uit vanuit één hoek en hebben ze het daarom niet gedaan. Ik ben tevreden met de kwaliteit van de decals. Vooral de cabine ramen zien er goed uit, zelf met oranje stoelen zichtbaar achter de ramen (dat is bij toeval correct voor Air Inter). Mijn voorkeur blijft uitgaan naar een echt interieur.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik vind die fotorealistische cockpitramen zelf alleen mooi op kleine modelletjes. Op wide-body kisten zie je vanuit teveel hoeken vier piloten zitten en dat is opzich gezellig maar niet echt zoals het hoort. In dit geval vind ik dus deze 'lege' ramen op jouw Caravelle beter staan!
Die cabineramen gebruik ik nu wel zoveel mogelijk, die geven altijd een leuk effect vind ik.
Kijk ook eens bij de andere fotorealistische decals van Authentic Airliners, bijvoorbeeld de landingslichten voor bepaalde kisten zijn echt mooi gedrukt en helemaal niet duur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2017 17:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
De Caravelle is klaar. Vandaag zowaar weer eens een zonnetje, dus meteen maar even buitenfoto's gemaakt. Ik moest het voorbeeld van Martijn maar eens gaan volgen: de geprinte apron die ik al een tijdje gebruik kan echt niet langer. Dus heb ik hem maar op een stuk donker kunststof gezet. Hierbij de eindfoto's van "Kilo-'Otel".

photo 431895

photo 431889

photo 431887

photo 431886

photo 431888

photo 431890

photo 431892

photo 431891

photo 431893

photo 431894

Au revoir “Kilo-‘Otel”
No. 248, met registratie F-BNKH, rolde op 7 maart 1968 van de productieband en werd op 13 maart dat jaar overgedragen aan Air Inter als hun 6e Caravelle in de vloot. Het toestel had 99 stoelen in economy opstelling en heeft haar hele bestaan bij Air Inter gevlogen. Op 29 januari 1983 werd de laatste commerciële vlucht gemaakt (Lyon-Charles de Gaule) en dezelfde dag werd het toestel leeg geferried naar Orly om daar ontdaan te worden van bruikbare onderdelen. Het heeft nog tot januari 1985 geduurd voor de resten definitief werden gesloopt. Het toestel heeft in haar 14 jarig bestaan 24.098 uur gevlogen en 24.188 starts en landingen gemaakt. Dat is beduidend minder dan de 30.000 (in 1983 opgerekt tot 40.000) cycles waarvoor het toestel was gecertificeerd.

photo 431896
F-BNKH op Orly in mei 1983

Au revoir Caravelle
Niet minder dan 18 Caravelles III en 12 verlengde Caravelles Super-12 hebben voor Air Inter gevlogen. Op 24 juni 1983 werd de laatste vlucht uitgevoerd met de Rolls-Royce Avon powered model III en acht jaar later viel ook het doek voor de P&W JT8D-9 powered Super 12. De taken werden overgenomen door de Airbus A320-100 (nog zonder winglets). In 27,5 jaar tijd werden 52 miljoen passagiers vervoerd in Air Inter Caravelles (all types), werden 632.000 landingen uitgevoerd, waarvan 28.000 automatische landingen en 5000 actueel in slecht zicht (CAT III) condities.

Au revoir Air Inter
In 1981 werd de T.G.V. op het Franse spoornet geïntroduceerd en in de jaren daarna nam het marktaandeel van dit alternatief voor het vliegtuig snel toe. In 1990 was Air Inter al een volledige dochter van de Air France group geworden, met de plechtige belofte dat ze haar identiteit zou behouden. Air Inter is het grootste deel van haar bestaan winstgevend geweest. Air France niet en in 1993 stond Air France op het punt van omvallen. Een kapitaalinjectie van de Franse staat voorkwam dat. Als compensatie voor staatsteun eiste de Europese Autoriteiten dat de Fransen hun luchtruim zouden liberaliseren. Dat gebeurde en in 1995 raakte Air Inter haar monopoliepositie op haar belangrijkste routes kwijt.
Air Inter koos voor de vlucht naar voren en ging de Eurpese concurentie aan, vooral met Air France zelf. Daarop besloot de Air France group dat alle merken zouden worden geïntegreerd. De protesten tegen deze “opoffering om Air France te beschermen”, van de oud Air Inter CEO Jean Cyril Spinetta mochten niet baten: vanaf 18 januari 1996 werd de officiële naam ‘Air France Europe’, werd het staartlogo van Air France toegepast en ging de merknaam verder als ‘Air Inter Europe’. Uiteindelijk werd op 1 april 1997 Air Inter, samen met UTA, opgenomen in Air France. Zo kannibaliseerde Air France het gezonde Air Inter om zelf het hoofd boven water te kunnen houden. Op deze datum hield Air Inter op te bestaan.
Spinetta werd overigens beloond voor zijn succes bij Air Inter (1990-1993) en werd in 1997 Chairman en CEO van Air France. In 2003 was hij, samen met Leo van Wijk, verantwoordelijk voor de fusie van Air France en KLM in de nieuwe holdingonderneming Air France-KLM...

photo 431897
En dit is de legacy van de Caravelle: via het Anglo-Franse 'Super Caravelle' project (de uiteindelijke Concorde) tot pan-Europese samenwerking; de basis voor Airbus. De ontwerpen zijn er echter niet mooier op geworden met de jaren ;-)

Allemaal een heel goed 2018 en tot bij de groepsbouw lichte luchtvaart!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Vintage Jet op do 28 dec, 2017 20:14 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2017 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Dit is wel een heel knap stukje werk, petje af..... :brouw:

gr.Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2017 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Quelle beauté!

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 11:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Schitterend zoals altijd VJ! Ik ben altijd erg onder de indruk van je metaal kleuren. Ik ga je draadjes er zeker bijpakken als ik aan de DC-10-30 van KLM ga beginnen. Ook je lichte doch effectieve verwering is mooi.
Vintage Jet schreef:
Uiteindelijk werd op 1 april 1997 Air Inter, samen met UTA, opgenomen in Air France. Zo kannibaliseerde Air France het gezonde Air Inter om zelf het hoofd boven water te kunnen houden. Op deze datum hield Air Inter op te bestaan.
Ik hoop niet dat de geschiedenis zich herhaald met KLM....
Vintage Jet schreef:
Allemaal een heel goed 2018 en tot bij de groepsbouw lichte luchtvaart!
Jij ook de allerbeste wensen voor 2018! Ik heb genoten van je draadjes dit jaar. Wat staat er na de groepsbouw op het menu?

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Museumkwaliteit!* Heel mooi geworden weer, en ben zoals altijd heel benieuwd naar je volgende project.

*is het iemand weleens opgevallen hoe vaak er slecht gebouwde modellen in musea staan? Ik bedoel niet alsof het eruit ziet dat een achtjarige het in elkaar heeft gelijmd, maar gewoon heel middelmatig....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 dec, 2017 14:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Magnifique!

Schitterende restauratie geworden.
En ook dank voor het zeer leerzame verslag, zowel in het klein als over het grootbedrijf.

Mooi 2018!

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jan, 2018 10:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat is een verdomd mooie Caravelle geworden! Het valt me wel op dat de staartpunt van het model puntiger is dan op de foto. Dat is goed te vergelijken zo. Deze mag zeker ten toon gesteld worden!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement