Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 8:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 dec, 2017 11:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Schitterend VJ, ook ik ben onder de indruk van je airbush kwaliteiten. Die doffe ondergrond is een goede tip! Die ga ik bij de Tristar en DC-10 ook zeker toepassen.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 dec, 2017 14:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Die tinten in de metaal delen zijn erg gaaf geworden.
Goede tip om te spelen met de ondergrond om zo verschillen in de afwerking te krijgen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
De verwering is aangebracht, de dayglow delen en de zwarte neus geschilderd en de panel lines gevuld. Ook zijn de eerste decals aangebracht (vleugel is klaar zo). Vanavond krijgt alles een dun laagje gloss ter bescherming en dan komen de flaps, landingsgestel en de laatste decals. Ik ga de raamdecals van authentic gebruiken. Weet iemand of die doorschijnen of niet? Ik wil ze toepassen over een blauwe ondergrond.

photo 430653
en speciaal voor Martijn...een doosje Tamiya weathering ;-)

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 dec, 2017 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
malair schreef:
Ik heb inderdaad de decals van Authentic Airlinders gebruikt. Deze schijnen niet door en zijn goed dekkend. Je kunt ze dus overal op gebruiken.

Dank voor de uitleg. Ik heb ze gevraagd of de Caravelle raamdecals ook leverbaar waren in 1/100 en wat denk je? Ze hebben ze binnen twee weken aan het assortiment toegevoegd. Dat is nog eens service! Ben benieuwd wel effect het geeft, maar gezien jullie resultaten zijn de verwachtingen hooggespannen.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 dec, 2017 22:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Tof VJ! Ik ben heel erg benieuwd naar die decals. Bij 1:100 zou je meer moeten zien aangezien het groter is, dus ik ben benieuwd naar hoe het er uit ziet.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2017 1:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
En hij staat op zn pootjes:
photo 430977

De flaps zijn gemonteerd.
photo 430979

Ze hangen echt aan de flap support jacks onder de vleugel.
photo 430980
Dit is wel een kwetsbare constructie, maar het kwam het meest in de buurt van de realiteit en elke andere bevestiging zou een gedoe geven met lijm versus metallic verf. Nu zit de lijmrand aan de binnenkant van de vleugel. De flap is lekker verweerd om een oud paneel weer te geven, dat dicht bij de grond en vlak achter de wielen zit.

photo 430978
En de onderkant. Dit deel is nu af. Wat rest zijn de blauwe decals van de cheat-line en de raam decals van authentic.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 dec, 2017 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Machtig mooi om te zien, wat je hier fabriekt...... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 dec, 2017 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Allereerst: fijne kerstdagen! En voor ik de keuken in ga, deel ik graag nog even de decalperikelen van de afgelopen dagen.

photo 431642
Want de decals van f-decals zijn prima, althans op een witte ondergrond want ze schijnen enorm door. Ze zijn sterk, maar ook wat stug en er blijven hele nare vlekken zichtbaar waar de decal niet goed hecht. Natuurlijk pasten ze ook niet goed om de neus (ze zijn gerescaled van 1/144), dus heb ik eerst uren zitten passen en meten. En toen dit het resultaat was, dacht ik even....

photo 431641
Maar dankzij de tip van een forumlid heb ik onlangs een potje wondermiddel aangeschaft. Een beetje achter en op de decals en ze hechten fantastisch.

photo 431643
Zover is het nu klaar: om een metallic rand langs de cockpit ramen te krijgen heb ik een stukje zilver decal gebruikt dat iets te ruim is uitgemeten. Hierover komen de 3D windows van authentic. Maar dat is voor later deze week. Nu terug onder de kerstboom.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 0:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Nou VJ mooi gedaan met die flaps, ik vind je cheatline er mooi strak op zitten..
Je geduld levert weer een mooie restauratie op 8)

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 dec, 2017 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Carvair schreef:
Nou VJ mooi gedaan met die flaps, ik vind je cheatline er mooi strak op zitten..
Je geduld levert weer een mooie restauratie op 8)

Dank je, Jan. Het kost inderdaad enig geduld, maar ik ben heel tevreden over de decals, dus dat maakt het ook waard om er extra aandacht aan te geven. Lang leven authentic decals, die zo aardig waren hun Caravelle decals voor mij de re-scalen. En wat een kwaliteit....

photo 431762

PS, de landing lights in de neus zijn de originele decals van het oude model die ik hergebruik. Met microscala set heb ik dat er een jaar geleden afgeweekt. In de tussentijd heeft het op een velletje decal papier gezeten, waar de gom helaas al af was. Nu liet het zich wel losweken, maar het hechte pas goed na toepassing van Daco Strong. Overmorgen eindfoto's, als er tenminste een zonnetje in zit...

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement