fvdm schreef:
Dit wordt een aardige reparatie. Ik ben benieuwd welke methode voor de rivets je beter vind.
Het was inderdaad een aardig klusje. Ik had gedacht dat het gemakkelijker zou gaan.
Ten eerste is het lastig controle houden over de riveter. Langs een metalen liniaal gaat het wel, maar langs het dymotape is het niet goed te sturen. Hij hapt geregeld in het tape zelf. Dit is een foto van poging X er iets van de maken. Ik had overigens geen keus door te gaan omdat het oorspronkelijke deel (in het grijs) niet meer te redden was.
Uiteindelijk is het best aardig geworden. Maar ook niet meer dan dat.
En het resultaat met de losse flap tracks er bij. De conclusie over de riveter van Trumpeter?...
SpeedAS schreef:
Die Trumpeter riveter vind ik zelf driewerf niets.
Bij deze geheel onderschreven.
De tracks even op hun plaats (met een stukje tape)
En met de flaps er in gestoken. Zo ongeveer moet het eruit gaan zien.
SpeedAS schreef:
Ik hoop dat de plamuur blijft zitten zoals deze zit. Ik zie niet zo gauw of aan de achterkant van de cockpit raampje nog iets hebt zitten als steun voor de plamuur.
Nou, de hele binnenkant zit vol met een messing ring (van de verwarming). Het plamuur blijft prima zitten.
Bij de HV Caravelle heb ik de neus grotendeels opnieuw gebouwd, omdat er ramen in moesten komen. Nu kies ik voor de gemakkelijke methode. De neus is qua vorm prima, maar staat dus iets te veel omhoog.
De oplossing is eenvoudig.
En klaar. Nu de panel lines doortrekken. De riviter laat ik hier maar even buiten beschouwing. Dat gaat ook niet zo veel meer toevoegen, denk ik. Er lijkt overigens een knikje te zitten in het dak ter hoogte van de aansluiting. Dat klopt ook. Inmiddels is dat gelijk geschuurd.
VJ