Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 aug, 2017 10:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 aug, 2017 16:26 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Landgraaf
Zo als jullie misschien gelezen hebben bij de rubriek "even voorstellen" dat ik op het moment aan 2 lopende projecten bezig ben waarvan jullie in de categorie "Auto" 1 project kunnen volgen.
Het 2e lopende project kunnen jullie hier volgen. Ik houd veel van helicopters maar het maken van heli-kit is voor mij toch wel andere koek. Ik ben toch meer van de auto's en de trucks.
Aan gezien ik toch wel een liefde heb voor Trauma heli's en zeker voor deze jeukte mijn vingers toch om hem een keer te maken. Ik heb zo een al eens in het echt mogen bewonderen en ook nog van kortbij. Nee...ik heb er niet ingelegen :lol: Wees niet te streng het zal waarschijnlijk een eenmalig project zijn in deze rubriek.
photo 418751
photo 418343
photo 418344
photo 418345
photo 418348
photo 418349
photo 418350

Ondertussen ook al een job-interview gehad met de toekomstige crew.
photo 418356
Natuurlijk moesten ze ook hun nieuwe werkkleding passen en hun werkplek bekijken.
photo 418341
photo 418351

Decals zijn al langzaam erop aan het komen.
photo 418352
photo 418353
photo 418354

De staart is nog "work in progres".
photo 418355

Het model zou naar mijn mening beter tot zijn recht komen op een aparte ondergrond. Dit was mijn idee zover, er gaat nog wat gras bijkomen en landings-lichtjes.
photo 418753
photo 418752
photo 418754
photo 418755

Tot zover......

Groetjes,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 aug, 2017 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ziet er goed uit, alleen zou ik de kleding van de bemanning iets matter maken... die glans te veel! :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 aug, 2017 12:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ziet er inderdaad goed uit. Voor degenen die hierdoor inspiratie op hebben gedaan: let heel goed op welke Revell 1:32 EC-135 je pakt. Er is namelijk vroeger ook een uitgave geweest die een heel stuk brakker in elkaar zit (relatief weinig details, slechte pasvorm en gietkwaliteit). Deze nieuwe versie is prachtig.

Qua ondergrondje zou ik zelf juist hebben gedacht aan een ongebruikelijke landingsplek, zoals een parkje o.i.d. Probleem is alleen dat de grondplaat dan wat groter zou moeten zijn want ze landen echt niet direct naast een klimrek of fontein (15x25 meter open ruimte moeten ze hebben, zo uit m'n hoofd). Ik heb nog steeds een 1:72 diorama in m'n hoofd met een ANWB helikopter en een burgerlijk dorpspleintje met een HEMA. Voor nu kijk ik wel even met jou mee. :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug, 2017 0:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 aug, 2017 22:04 pm
Berichten: 9
Ziet er goed uit, mijn complimenten. Ik ga beginnen met de Nederlandse versie van de helikopter. Dit wordt ook een 1:32 model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 sep, 2017 19:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 dec, 2015 15:04 pm
Berichten: 15
Prachtig bezig Richard, vakwerk!!!
:brouw:
Gertjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 dec, 2015 15:04 pm
Berichten: 15
Sorry, nog een nabrander: mag ik weten welke crew figuren jij gebruikt, Richard?
Alvast bedankt!
Gertjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 sep, 2017 8:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 aug, 2017 16:26 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Landgraaf
Is niet erg GeejeeZ iedere vraag is welkom en bedankt voor je lof. De crew heb ik van het merk Trumpeter, hier is een link.
http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php ... s_id=35766

Binnenkort een update!

Groetjes,

Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 sep, 2017 11:02 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 dec, 2015 15:04 pm
Berichten: 15
Dank Richard!
Het aardige is: die crew heb ik zelf ook al eens gebruikt in een militaire kit, maar ik herkende ze geeneens in het oranje!
Ik gebruik zelf vaak de 1:32 figuren van PJ- productions, maar die kosten 11 euro per stuk en daar moet je dan ook nog de zuurstofmaskers vanaf slijpen (het zijn eigenlijk straaljager piloten... :oops: ). Bij jouw foto's valt op dat je Trumpeter mannen vanwege de iets kleinere schaal ook beter in de stoelen passen dan de PJ piloten.

Succes met de bouw, ik wacht met spanning je update af. Ik had de nieuwe Revell EC135 enkele maanden geleden zuchtend over zo idioot veel detail terzijde gelegd, maar jouw bouw heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik 'm weer heb opgepakt, dank daarvoor!
:brouw:
Gertjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 sep, 2017 15:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 aug, 2017 16:26 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Landgraaf
Wat leuk dat ik je onbewust weer aan de slag heb gekregen. Wat al die accoires betreft daar heb je merendeels niet van nodig.
Let wel 1 van de zittende piloten, dat is die van mij die er nog in geplaatst moet worden, daar moet nog een stuk van zijn bips afgeveild worden anders komt hij met zijn helmpie tegen het cockpit-glas.

Dit is de eerste update van dit weekend.
photo 421444

groetjes,

Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 okt, 2017 11:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 aug, 2017 16:26 pm
Berichten: 64
Woonplaats: Landgraaf
Ik heb nog wat aan de staart gewerkt. Zie hier het resultaat.

photo 423554


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement