Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 9:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 jun, 2017 12:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Allemaal,

Om mee te beginnen, ik ben absoluut niet bekend in de civiele luchtvaart hoek. Ik ben een militaire bouwer die vanuit zijn militaire achtergrond voornamelijk Leopards bouwt. Ik post ook heel weinig. Maar het lijkt me leuk om daar verandering in te gaan brengen, en daarnaast heb ik ook zin om eens een andere kant op te gaan dan de eeuwige tanks.

Airliners heb ik altijd mooi gevonden, iedere vakantie weer :wink: En een dagje schiphol vliegtuigen kijken kan mij ook altijd bekoren. Daarom besloten om eens een civiel vliegtuig te gaan bouwen. En wat is dan leuker om een vliegtuig te bouwen waar jezelf in gepassagierd hebt? Daarom heb ik gekozen voor de Boeing 777-300ER van KLM-Air France waar ik vorig jaar november samen met mijn vrouw mee naar het mooie eiland Martinique ben gevlogen.

Ik ben totaal niet bekend in de civiele luchtvaart modelbouw, ik heb geen enkel idee welke kits fatsoenlijk zijn, wat ik eventueel moet aanpassen, aftermarket, decals etc. Ik ben al flink aan het zoeken geweest, verslagen bekeken, maar ik kom er toch nog niet echt uit. Daarom zou ik jullie bij dit eerste model om tips willen vragen, in eerste plaats om alles bij elkaar te krijgen zodat ik aan het bouwen kan gaan! Daarna komen de volgende stappen.

Hier onder 2 foto's van het betreffende vliegtuig.

Afbeelding
Afbeelding

Graag hoor ik van de medebrouwers die mij willen helpen om dit model tot een geslaagd succes te maken!

Hier nog een foto van een van mijn laatste leopards (Nog niet helemaal af hier) zodat jullie een beetje weten wat mijn niveau is.
Afbeelding

Marijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jun, 2017 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Niks mis mee om eens wat anders te gaan bouwen.

Er zijn wel een aantal bouwers hier die je met raad en daad bij kunnen staan. Ik ben niet zo ervaren in de liners, dus dat laat ik aan hun over.

MarijnD schreef:
Hier nog een foto van een van mijn laatste leopards (Nog niet helemaal af hier) zodat jullie een beetje weten wat mijn niveau is.


Je skills voor wat betreft de tanks zien er goed uit. Die heb je hier echter niet (allemaal) nodig. Uiteraard gaat het plakken van onderdeel 1 aan onderdeel 2 op dezelfde manier. Het grote verschil is de afwerking. Superglad (glansverf en -lak). Qua verwering, smaken verschillen. Clean zie je vaak of een hele lichte verwering. Men probeert toch deze kisten een beetje schoon te houden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jun, 2017 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Ha René,

Bedankt voor je reactie. Uiteraard is verwering met dit soort modellen een hele andere zaak. Ging mij er meer om om te laten zien dat ik niet meer behoor tot de categorie beginners :wink: Meestal wel relevant bij het geven van tips.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jun, 2017 16:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Leuk Marijn, welkom op dit soms wat rustige deel van het forum. Zelf heb ik geen B777 bouwervaring, dus over de kit kan ik weinig zeggen. Gelukkig is hier wel een paar mensen bijzonder bedreven in het brouwen van airliners. Qua gebruikte technieken voor verwering of het aanbrengen van specifieke details (zoals chroom, dat zal je vast niet veel gebruiken bij tanks) is een schat aan ervaring voorhanden. Zelf heb ik er in elk geval veel van geleerd de afgelopen jaren.

Succes :brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jun, 2017 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Heb je überhaupt al een bouwdoos aangeschaft? De 777-300ER van Zvezda is helemaal perfect, de eventuele andere 777 kitopties (Minicraft, Eastern Express) zijn zo brak en duur dat ze eigenlijk niet het bekijken waard zijn. De 777-300ER van Revell is precies hetzelfde als de Zvezda, maar met andere (betere) decals.
Voor het Air France schema zou ik gokken op www.f-dcal.fr en anders www.drawdecal.com . Op www.aviationmegastore.com is vaak ook wel e.e.a. verkrijgbaar en dat is dichter bij huis.
Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jun, 2017 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog gen bouwdoos aangeschaft, maar ik wachtte op de reactie de bouwdoos van zvesda is helemaal perfect, dus die gaat nu aangeschaft worden. :wink: Ik heb er ook al een PE setje bij gezien voor meer detail.
Ik ga eens even in de links zoeken naar de juiste decals. Had ondertussen al wel het een en ander gevonden, maar overal mist het sky-team logo links van de cockpit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jun, 2017 4:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
MarijnD schreef:
Ik ga eens even in de links zoeken naar de juiste decals. Had ondertussen al wel het een en ander gevonden, maar overal mist het sky-team logo links van de cockpit.
Zowel de 26-decals als de f-decals zijn heel compleet en in elk geval voorzien van het sky-team logo.
http://www.26decals.com/epages/62035508 ... ts/144-834
http://www.f-dcal.fr/decals/index.php?i ... &id_lang=1 Bij deze niet! Heb zelf goede ervaringen met bestellen en verwerken van beide leveranciers, waarbij ik het printwerk van f-decal een fractie mooier vind.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jun, 2017 13:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik zou eerst eens de kit bekijken voordat je besluit er PE bij te nemen. Ik vind het zelf lang niet altijd een toevoeging op airliners. Alleen als je echt de hele fijne pitotbuisjes etc. toe wilt voegen (die maak ik altijd zelf) is het handig, en misschien voor wat meer detail op het landingsgestel. De 777 heeft nogal complexe opvallende beugels met remleidingen over de hoofdwielpoten lopen, maar ik denk dat je die ook prima zelf kunt maken met dun koperdraad en stretched sprue.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jun, 2017 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 mei, 2016 13:49 pm
Berichten: 78
Ja, ik zag het al toen ik een review op een Brits forum bekeek van dit model. Nadeel vind ik wel dat als ik alles stuk voor stuk bij LHS moet bestellen de kosten nog al flink oplopen. :wink:
Ik zie dat jullie hier en daar gebruik maken scribers om panellines dieper in te 'krassen', zou zo iets nodig hebben voor dit model?
Vanavond gaat hij besteld worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jun, 2017 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
MarijnD schreef:
Ik zie dat jullie hier en daar gebruik maken scribers om panellines dieper in te 'krassen', zou zo iets nodig hebben voor dit model?
Tja, dat is sterk smaak afhankelijk en je moet er ook zin in hebben. Malair en Veleno, die hier hele mooie modellen neerzetten doen het niet. SpeedAS deed het wel bij de duo bouw van de L-1011, waarbij ik denk dat het eindproduct net zo mooi zou zijn geweest als hij zich de moeite had bespaard. Ik heb het wel gedaan bij de C-46, maar dat lag aan de kit die alleen opliggende lijnen heeft. Als je niet van plan bent om de lijnen te vullen zou ik het niet doen. Als je ze wel wilt vullen en je met een AB werkt waardoor bestaande lijnen minder snel vollopen zou ik het ook niet doen. Flory wash bijvoorbeeld geeft al prima hele fijne lijntjes uit een ondiepe groef.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement