Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
De 757 begint er erg strak uit te zien! Over het metal foil op de motor ben je zelf kritisch, maar op de foto ziet het er bijzonder net uit. Het is ook leuk om zo'n nieuwe stap te volgen. Ik zou zelf enige schrik hebben om het toe te passen vanwege de complexiteit. Complimenten!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 10:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Ik deel je mening VJ!

Ik krijg Bare Metal Foil nooit echt mooi op een model. Daarom kijk ik met genoegen naar je resultaat tot nu toe Veleno. Het ziet er allemaal erg goed uit tot nu toe.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 dec, 2017 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
malair schreef:
Ik deel je mening VJ!

Ik krijg Bare Metal Foil nooit echt mooi op een model. Daarom kijk ik met genoegen naar je resultaat tot nu toe Veleno. Het ziet er allemaal erg goed uit tot nu toe.


Eigenlijk valt de Metal Foil goed mee om aan te brengen maar op ronden zoals de inlaten is het wel sukkelen. Ik gebruik meestal een tandenstoker om alles glad te wrijven in in elk detail in te duwen.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 dec, 2017 22:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ik blijf telkens opnieuw problemen hebben met de cheatline. Ik heb 2 dagen geleden een groot stuk aangebracht, goed aangedrukt dat alle water en lucht verdwenen is en vandaag opnieuw gemerkt tijdens het bijsnijden aan het stuk van de vleugel dat de cheatline gewoon mee loskomt met als resultaat dat de decal weer verknoeid is.
Het is me een raadsel, dit is al de 2de set die sneuvelt en ik weet niet waar de oorzaak ligt. Het staartlogo is zonder problemen gegaan maar de cheatline lukt langs geen kanten.
Ik heb zulke goeie commentaren gelezen over Draw maar ik begin sterk mijn twijfels te krijgen over de kwaliteit van deze serie decals.

De 757 is nogthans voorzien van een goede laag blinkende vernis....
Ik heb dit al geprobeerd:

voldoende water
Micro Set
Micro Scale
Enkel water

En toch blijf ik het probleem hebben dat de cheatline loskomt of in bultjes trekt :evil: Nog even en ik heb er genoeg van en hij gaat finaal de kast in.
De 2de set al en nu ben ik aangewezen op mijn reservesetje wat ik zelfs niet meer durf te gebruiken nu.
photo 430837


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 dec, 2017 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Balen Veleno! Wat wilde je precies bijsnijden? Is de ondergrond wel regelmatig en niet te bobbelig?

Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen gehad met Draw...

Heb hoop! Bij mijn 757 is het eindelijk ook allemaal goed gekomen.

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 dec, 2017 22:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
malair schreef:
Balen Veleno! Wat wilde je precies bijsnijden? Is de ondergrond wel regelmatig en niet te bobbelig?

Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen gehad met Draw...

Heb hoop! Bij mijn 757 is het eindelijk ook allemaal goed gekomen.


De cheatline van de decals loopt in één lijn rechtdoor. Op het echte toestel dienen de zwarte lijnen eigelijk naar het vleugeloppervlak toe te lopen. Op dit vlak zijn de decals dus niet echt juist en daarom ook moet je ze bijsnijden zodoende dat ze passen.
Ik heb in een aantal mailtjes besproken met Greg waar de fout kan liggen. Hij raadt me aan om het nog enkel met water te problemen en om het model nog eens extra te vernissen.
Dit ga ik dus ook doen en als het dit keer nog mislukt kon het zijn dat er ergens een fout zit in de sheet. Het toestel zelf is mooi gaaf gespoten....


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 jan, 2018 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ondertussen contact gehad met Greg van Draw. Hij raadde me aan geen Sol en Set te gebruiken en om het model opnieuw te vernissen. Ik heb vorige week 3(!) lagen blinkende vernis aangebracht, een week laten drogen en mijn laatste setje gebruikt. Opnieuw moeten vaststellen dat de cheatline niet houdt. Ik heb veel water gebruikt zoals Greg ook voorschreef maar niets helpt. Het rare is dat de rest van de decals wel goed hechten en enkel de cheatline niet...
Ik ben ten einde raad en heb ook geen zin meer om nogmaals decals te bestellen, 3 setjes gebruikt en 3 keer mislukt.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 6:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Het blijft een misterie waarom de cheatline niet op de romp blijft plakken. Gisterenavond probeerde ik opnieuw om de decal bij te snijden waar het hoort met een nieuw scherp mesje en de decal kwam gewoonweg terug los. Nogthans heb ik met decalpapier het overtollige water en lucht goed verwijderd van onder de line en er waren ook nergens geen bultjes meer te zien.
Mijn gevoel zegt me dat er geen lijm zit op de achterkant van de cheatline maar dan is wel de vraag waarom het staartlogo wel mooi gelukt is en met de Sol en Set mooi is opgelost zoals het hoort.
Wat wel opvalt is dat de cheatline enorm dik is. Uit mijn ervaring met andere decals zoals die van DaCo kan ik zeggen dat wanneer ik bijvoorbeeld een decal terug verwijder van een model dat hij kleeft. Bij deze is dat dus niet het geval. Ik let er ook op dat ik de decal niet te lang in water laat liggen zodat de lijm niet oplost...
Aan de vernislaag kan het ook niet liggen aangezien ik 3 mooie glanzende lagen heb aangebracht om zeker te zijn.

De decalsheet is in een geheel, je moet dus de decals apart uitsnijden. Wat ook opvalt is dat de deuren extreem dun zijn en ook onmiddelijk afscheuren terwijl de cheatline, die overigens vasthangt aan de deuren extreem dik is. De deuren blijven heel goed plakken terwijl de cheatline dit helemaal niet doet.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 8:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is wel erg balen zeg. Ik heb geen goede oplossing voor je maar wil je toch even een hart onder de riem steken. Kun je de cheatlijn bij de vleugel niet gewoon vergeten?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
fvdm schreef:
Dat is wel erg balen zeg. Ik heb geen goede oplossing voor je maar wil je toch even een hart onder de riem steken. Kun je de cheatlijn bij de vleugel niet gewoon vergeten?


Het is niet enkel de cheatline op de vleugel...het is de gehele cheatline die rondom het toestel loopt...


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement