Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 mei, 2017 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Hij ligt al langer klaar maar hier is hij dan! Daar ik een grote bewonderaar(fan?) ben van Donald Trump, ik hou dan ook van zijn uitgesproken stijl, toch maar besloten om zijn private 757 te bouwen.

Naar aanleiding van het bezoek van de Amerikaanse president eind deze maand aan Belgie lijkt het me een mooi moment om aan de bouw te beginnen en hopelijk ook te kunnen eindigen voor 25 mei.
De komende weken zijn vrij kalm, amper werken, een weekje vakantie dus het ultieme moment om er schot laten in te komen.

Niemand kan het ontkennen volgens mij, dit toestel is echt een paradepaardje, toch is Trump niet de eerste eigenaar van dit toestel.
De Boeing 757-200 vloog voor het eerst in mei 1991 in de kleuren van het nu failliete Sterling Airlines. Een aantal jaren later werd dit toestel toegevoegd aan de vloot van het Mexicaanse Taesa, die op zijn beurt ook weer failliet ging.
In 1995 is het toestel onder de hoede gekomen van Paul Allen, mede-oprichter van Microsoft, dit gedurende een periode van dik 15 jaartallen.
Na deze periode kwam Trump op het toneel door het inmiddels 20-jarige toestel te kopen en om te bouwen naar zijn persoonlijke smaak welke volgens mij zeer geslaagd is!
In de documentaire op tv werd er ook de nadruk gelegd op de motoren die Trump absoluut wou. De 757 zou hierdoor één van de snelste vliegtuigen te wereld zijn(?).
Achteraf zijn er nog enkele upgrades geweest zoals o.a. de winglets.

Goed, over naar de bouw!

De kit is weer van Authentic Airliners en het hoeft niet meer gezegd te worden dat deze weer perfect is. Decals komen van de USA , Draw Decals en heeft toch wel enkele weken in beslag genomen maar dit is vlug vergeten want de kwaliteit is hier ook super.
Raamdecals zijn ook van Authentic Airliners evenals de landing lights en vortex generators.

De foto's:

Tailcone zit inmiddels al vast en heeft al 2 rondes plamuur gekregen.
photo 409824
photo 409825

Tot spoedig!


Laatst bijgewerkt door Veleno op do 04 jan, 2018 23:26 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 mei, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 932
Woonplaats: Oosterhout
Leuk onderwerp Veleno! Hij ziet er nu al geslaagd uit. Interessant kleurenschema ook.

Dit jaar moet ik ook maar eens een 757 gaan maken. Die van mij komt van PAS. Ik ben heel benieuwd naar de verschillende tussen AA en PAS. Ik ga je draadje weer met genoegen volgen

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! Zvezda Iljoeshin 62 Aeroflot/KLM

Lopend project:
PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 mei, 2017 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Veleno schreef:
In de documentaire op tv werd er ook de nadruk gelegd op de motoren die Trump absoluut wou. De 757 zou hierdoor één van de snelste vliegtuigen te wereld zijn(?). Achteraf zijn er nog enkele upgrades geweest zoals o.a. de winglets

Dat zou hij willen ;-) Het snelste commerciële vliegtuig binnen subsoon bereik is de Cessna Citation X met een MMO (Mach Maximum Operating) van 0.935. Voor de B757 had Trump de beschikking over een B727-100 met een MMO (Mach Maximum Operating) van 0.9 en een standaard cruise speed van Mach 0.85. Daarmee hoort de B727 tot de snelste passagiersvliegtuigen, zoals de B747 (die maar een fractie langzamer is). De standaard cruise speed van de B757 is Mach 0.8, maar met alle geweld kan je er MMO 0.86 uit persen. De motoren zijn daarbij niet limiterend, maar de aerodynamische belasting op de constructie. Het is in elk geval sneller dan de B737 en A320 die een MMO van 0.82 hebben. Overigens is de toevoeging van winglets een interessante; bij hoge snelheden zijn die totaal ineffectief. Een winglet geeft pas rendement bij een lagere vliegsnelheid...

En of we fan van hem zijn of niet, het is wel humor dat het een 'tweedehandsje' uit uitgerekend Mexio is ;-)
Succes met de bouw. De B757 blijft een prachtapparaat!

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 mei, 2017 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 aug, 2012 18:21 pm
Berichten: 607
Ik verheug me nu al op het eind commentaar van je 757. Ik gok iets met 'the best model' 'it is great' en 'it is fantastic'. Je hebt de lat dus wel hoog gelegd voor jezelf. Plaats je ook nog een foto van de echte?

Ik vind de 757 nog steeds een gave bak. Gister op schiphol stonden er naast elkaar twee voor m'n neus. Als kind was ik er heilig van overtuigd dat de 757 maar 1 motor had. Ik had een ansichtkaart waarop de 757 iets schuin van boven was gefotografeerd tijdens de vlucht. Zo zag je maar 1 van de twee motoren.

Veel plezier.

Lex

_________________
Op zoek naar 1/144 Flevo Decals RNLAF jets 1948-2013.
Hier mijn demontabele spuitcabine in pas verbouwd washok.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 mei, 2017 18:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
ph-adk schreef:
Ik verheug me nu al op het eind commentaar van je 757. Ik gok iets met 'the best model' 'it is great' en 'it is fantastic'. Je hebt de lat dus wel hoog gelegd voor jezelf. Plaats je ook nog een foto van de echte?

Ik vind de 757 nog steeds een gave bak. Gister op schiphol stonden er naast elkaar twee voor m'n neus. Als kind was ik er heilig van overtuigd dat de 757 maar 1 motor had. Ik had een ansichtkaart waarop de 757 iets schuin van boven was gefotografeerd tijdens de vlucht. Zo zag je maar 1 van de twee motoren.

Veel plezier.

Lex


Geweldig! Ik heb zelf nog maar 1 keer meegevlogen als passagier in een 757, onze eerste keer naar Tenerife en dat was toen een 757 van Dutchbird.

VJ, dat van die motoren zal 'fake news' zijn :lol: Ik post zo spoedig mogelijk een foto van het echte vliegtuig en ook van de vorderingen.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 mei, 2017 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Veleno schreef:
VJ, dat van die motoren zal 'fake news' zijn

:lol: :lol: :lol:
:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 18 mei, 2017 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Momenteel amper vooruitgang... ik wist niet dat als je vakantie hebt dat het de bedoeling is dat je gaat werken omdat er teveel zieken zijn :shock:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 mei, 2017 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1939
Dat klinkt niet fijn Veleno, toch maar even op een vakantieadres onderduiken (met de modelbouw spullen mee natuurlijk). Het gaat sowieso een uitdaging worden dit model af te krijgen binnen de ambtstermijn van Trump. Dat ligt echter niet aan jou bouwtempo, maar eerder aan het tempo waarme de schandalen zich opstapelen....

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jun, 2017 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Oef, vandaag eens even de motivatie en tijd gevonden om wat verder te werken. Helaas geen 'major things' maar eerder kleine prulletjes.
Inmiddels heb ik de winglets bevestigd aan de vleugels en 1 motor al gelijmd. Zoals Malair(dacht ik) al een keertje had besproken zijn er aan de motoren wel wat meer werk doordat deze niet echt mooi aansluiten. Foto's volgen!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 jul, 2017 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Hier zijn we weer na een lastige periode. Helaas afscheid moeten nemen van een familielid na een lange en vermoeiende strijd tegen kanker waardoor ook de algemene zin het dagelijks leven wat zoek was.

Tremendous zou Trump zeggen.

Intussen heb ik de hoogteroeren en het staartvlak bevestigt. De volgende stap zijn de kleine PE parts bevestigen om daarna de romp in primer te zetten.
Mijn excuses voor het bouwtempo maar met de recente gebeurtenissen stond mijn hoofd er niet echt naar. Momenteel draai ik 50uren weken op de werkvloer dus tijd/zin komt er weinig aan te pas.

photo 416249

Mooi contrast tussen de grote van de vleugel van een 757 en MD-11
photo 416247


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement