Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 18:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2017 10:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 21 apr, 2015 21:04 pm
Berichten: 939
Woonplaats: Oosterhout
Hij wordt heel gaaf Veleno! Ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt door bare metal foil te gebruiken. Inderdaad zijn private jets in de regel genomen goed opgepoetst en die van Trump vormt geen uitzondering.

Ik denk trouwens dat als je de inhammen bij metaal bij de landing lights iets minder groot maakt ze meer overeenkomen met het origineel. Anders zou ik het zo laten. Ik vind het er best goed uit zien.

Ga je trouwens de 727 van Trump nog maken? Ook een mooie kit van Authentic Airliners!

_________________
Recent voltooid:
KLAAR! PAS Models 1:144 Boeing 717 Spanair

Lopend project:
Authentic Airliners 1:144 Embraer ERJ-145 KLM Exel


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 aug, 2017 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Veleno schreef:
Het stuk waar de landing lights komen ben ik niet helemaal tevreden mee en als ik het in mijn hoofd krijg gaan deze er terug af en trek ik de metal foil gewoon door.


Je bedoelt dan het stuk bij de vleugelwortel? Dat hoort toch zo?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2017 11:16 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Inderdaad, dat stuk bedoel ik.
Afgaande op de foto's van het echte toestel loopt het niet helemaal gelijk met de slats... het lukt me maar niet de juiste vorm te verkrijgen(lees op maat snijden)


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 sep, 2017 21:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
En hier zijn we weer... de Trump Force One begint meer vorm te krijgen.
Ik heb het stuk waar de landing lights zich bevinden wat aangepast en het ziet er veel beter uit. Ook is de vernislaag al aangebracht zodat ik hopelijk in het weekend kan beginnen met de grote decals al aan te brengen.
De wielen hebben hun kleur ook al gekregen evenals het landingsgestel maar vermoedelijk ga ik nog een aantal dingen wat beter afwerken.
De motoren...tja... daar gaat veel werk aan zijn. Toen ik de kit kreeg was er aan een pylon een stukje afgebroken en waar het gebleven is is me een raadsel. Dus hier gaan we proberen zelf wat te fabriceren.

Zover de bouw:
photo 420712
photo 420711
photo 420713
photo 420714
photo 420715

Zou het een goede keuze zijn om de vleugels wat te verweren?
Om nog een toevoeging te doen...sinds ik aan dit project bezig ben is mijn liefde voor de 757 alleen maar groter geworden.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2017 11:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2015 14:17 pm
Berichten: 1954
Veleno schreef:
Zou het een goede keuze zijn om de vleugels wat te verweren?

Zou ik zeker doen. Dat geeft meer diepte en detail aan de anders wel heel witte vleugel. Ik zou toch eens Flory Wash proberen. Dat loopt mooi gelijkmatig in de lijntjes en je kan het niet verprutsen, want met een vochtige doek veeg je het er allemaal weer af als het niet bevalt. Ik heb overigens nu ook goede ervaring met AK wash. Dat is op enamel basis, maar laat zich ook gemakkelijk verwijderen mist er een strakke (aqua) gloss laag onder zit. AK loopt nóg mooier in de lijntjes en biedt te mogelijkheid lichte 'streaks' te creëren. Nogmaals: met een gladde ondergrond (op waterbasis dus) kan het bijna niet mis lopen. Het is de moeite waard!
Veleno schreef:
Om nog een toevoeging te doen...sinds ik aan dit project bezig ben is mijn liefde voor de 757 alleen maar groter geworden.

Tja, dat kan de liefhebber alleen maar beamen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er iemand is, met liefde voor vliegtuigen, in wiens ogen het geen mooie kist is. Mijn werkgever had er een paar toen ik er kwam werken... helaas verkocht. Ik heb er nooit op gevlogen, behalve in de sim. Het is een prachtkist.

:brouw: VJ

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2017 12:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vintage Jet schreef:
Veleno schreef:
Zou het een goede keuze zijn om de vleugels wat te verweren?

Zou ik zeker doen. Dat geeft meer diepte en detail aan de anders wel heel witte vleugel. Ik zou toch eens Flory Wash proberen. Dat loopt mooi gelijkmatig in de lijntjes en je kan het niet verprutsen, want met een vochtige doek veeg je het er allemaal weer af als het niet bevalt. Ik heb overigens nu ook goede ervaring met AK wash. Dat is op enamel basis, maar laat zich ook gemakkelijk verwijderen mist er een strakke (aqua) gloss laag onder zit. AK loopt nóg mooier in de lijntjes en biedt te mogelijkheid lichte 'streaks' te creëren. Nogmaals: met een gladde ondergrond (op waterbasis dus) kan het bijna niet mis lopen. Het is de moeite waard!
Veleno schreef:
Om nog een toevoeging te doen...sinds ik aan dit project bezig ben is mijn liefde voor de 757 alleen maar groter geworden.

Tja, dat kan de liefhebber alleen maar beamen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er iemand is, met liefde voor vliegtuigen, in wiens ogen het geen mooie kist is. Mijn werkgever had er een paar toen ik er kwam werken... helaas verkocht. Ik heb er nooit op gevlogen, behalve in de sim. Het is een prachtkist.

:brouw: VJ


Ik heb het nogmaals ergens vermeld... de eerste keer Tenerife met Thomas Cook en het vliegtuig indertijd was een B757 van Dutchbird. Wat ik me van deze vlucht nog heel goed voor de geest kan halen was de snelheid tijdens de vlucht. Volgens de map op het televisiescreen was de snelheid amper 720km/u.
Jammer genoeg heb ik nooit meer het genot gehad om nog eens in een 757 te kunnen meeliften.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2017 15:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Vooruit...tijdens het aanbrengen van de cheatline is het mis gelopen. Ik heb ze nog proberen te herstellen door middel van Sol maar indien ze niet goed meer komt wordt het een nieuw setje decals.... :evil:


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep, 2017 15:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik hou er altijd wel van als ik weet waar naar toe gewerkt wordt. Bij deze een afbeelding van de echte.
Afbeelding

Afbeelding

May the 'force' be with you.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2017 15:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Ik breng de decals zo ver mogelijk aan die ik heb liggen en ondertussen is er al een nieuw setje besteld.
Aan de cockpit moet ik achteraf nog bijwerken aangezien ik het zwarte gedeelte onder de windshields niet ver genoeg heb gespoten.
Een eerste blik :
photo 420849
photo 420848
Je kan zien dat er nog wat 'luchtbelletjes'' zitten maar dit komt door het aanbrengen van de Micro Sol.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2017 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 24 dec, 2012 15:06 pm
Berichten: 579
Woonplaats: Belgie
Heeft er toevallig iemand ervaring met decals die om een of andere reden samentrekken? Op mijn vorige post kan je zien dat de cheatline in bulten trekt maar met Sol helpt het niet.
Ik heb nogthans alle stappen gevolgt en toch lukt het mij niet om deze strak aan te brengen...


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement